Právě je pát 21. zář 2018 10:54:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2018 17:48:01 
Offline

Registrován: stř 23. lis 2016 15:49:53
Příspěvky: 6
Ahoj, bohužel mi onemocněla Vece a podle mechanika je po smrti škrtící klapka.

Původně jsem myslel, že EGR tak sem ho vytáhl v rámci možností vyčistil. druhej den sem jel právě k mechanikovi.

Závada je že se auto strašně dusí, když jej nevytáčim nad 2tis a jedu cca do 90-100km/h tak v pohodě, problem nastává když potřebuju trochu přišlápnout, třeba do kopce, to se začne strašně dusit a cukat, kolikrát to chcípne i za jízdy. Myslel jsem tedy že bude chyba v egru, že je nějak zanesenej, když sem ho sundal tak byl skoro čistej.

U mechanika se přes diagnostiku zjistilo, že trvalá závada škrtící klapky (nehybný stav) nebo tak nějak.
Ještě jsem měl v záloze váhu vzduchu, ale to mechanik nediagnostikoval, já sám těm datům nerozumim.

Když sem však sundal sání a při zapnutým klíčku koukal na klapku, tak byla otevřená a kladla mi odpor, když sem s ní chtěl hejbnout, pohnul jsem s ní max o 1mm. Když sem vypl klíček normálně jsem s ní mohl hejbat. Tak nevim jestli podle toho můžu soudit zda je po smrti nebo ne?

Každopádně, bych chtěl radu pokud se s tim někdo setkal a ví co s tim, nebo případně jakou klapku z jakýho auta můžu použít?
Našel jsem bouranou Alfu 159 1.9jtd ale 110kw, bude klapka z tohodle auta sedět na 88kw ?

Nebo jestli neznáte někoho kdo prodává levně, já fakt nevim frajer v servisu mi řekl že i s prací 15tisíc, sem snad blázen??


díky za tipy

_________________
Opel Vectra C Caravan Combi 2004, 1.9CDTi 88kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2018 20:29:51 
Offline

Registrován: pon 11. úno 2013 21:54:46
Příspěvky: 204
Bydliště: JM kraj
Ahoj,

klapka z 16V/110kW (Z19DTH) verze je jina nez na 8V/74/88kW verzi (Z19DT/Z19DTL).

Nevis jakou chybu vycetl mechanik? Pokud je to chyba P1125-61 Throttle Acuator Malfunction, tak je to opravdu klapka. Bohuzel je to dost casty problém. Přes hridelku klapky se dostava do elektroniky olej ze sani. Nekdy (na chvili) pomuze sundat elektroniku z tela klapky. Vylit olej, vyčistit, vysusit a zkontrolovat spoje na DPS - hlavne vyvody.

Pak je možno přes OP-COM nebo TECH2 udelat test - ten jednoznacne napovi, zda je klapka OK nebo po smrti.

Pokud je po smrti, jde cca za 180 liber koupit novou z anglie. Pripadne od 30 liber jetou, ale tam je to vždy loterie, v jakem je stavu.

OnMi

_________________
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2018 20:51:31 
Offline

Registrován: stř 23. lis 2016 15:49:53
Příspěvky: 6
díky za zprávu, mám za to že tuhle chybu to psalo.

Zítra jí zkusim sundat a jak píšeš jí vyčistim a vysušim.
Kdybych teda chtěl kupovat z anglie, mám hledat na ebay nebo máš nákej zavedenej obchod?

_________________
Opel Vectra C Caravan Combi 2004, 1.9CDTi 88kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2018 23:22:24 
Offline

Registrován: pon 11. úno 2013 21:54:46
Příspěvky: 204
Bydliště: JM kraj
Hledal bych na ebay podle kodu dilu 5825253 resp. 93186494

Napr. tato vypada, ze je to original: https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-VECTRA-SIGNUM-ZAFIRA-THROTTLE-BODY-VALVE-NEW-93186494/272224652971

OnMi

_________________
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2018 18:21:10 
Offline

Registrován: stř 23. lis 2016 15:49:53
Příspěvky: 6
Čau, tak nejspíš vyřešeno.

Našel jsem teda v anglii klapku novou v přepočtu za 3,500Kč sice nevim co je to za paskvyl ale tváří se origo.
Potom mi ještě napsal pán z vrakoviště na Moravě, že má jetou v dobrým stavu za 3000,-

Nic méně sem tu klapku dneska sundal, komplet sem ji vyčistil, po odendání elektroniky bylo jak si psal ve vaničce plno oleje.
Prolil jsem to lihem, vysušil, znova celý poskládal dohromady a světe div se. Samozdřejmě po ohřátí sem tomu začal nakládat na neutrál a po pár minutách v otáčkách to ani jednou neškublo, předtím to škubalo téměř okamžitě. Zítra to projedu na delší trase, tak uvidim pojedu rovnou na diagnostiku jestli se tam něco nezměnilo.

Tak snad nemam předčastnou radost.

_________________
Opel Vectra C Caravan Combi 2004, 1.9CDTi 88kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2018 19:00:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Příspěvky: 1198
Bydliště: úrodné Polabí
Radost předčasná není, myslím, že to bude fungovat, nicméně počítej s tím, že operace se bude po nějakém čase opakovat, olej do sání (a ke klapce) jde z odvětrání klikové skříně.

_________________
Omega Y26SE 2001


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel