Právě je pon 22. říj 2018 6:39:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 25. črc 2018 18:58:16 
Offline

Registrován: stř 25. črc 2018 18:44:47
Příspěvky: 1
Dobrý deň,

ako prvú vec ktorú chcem spomenúť je, že môj Opel Zafira si prešiel výmenou motora z dôvodu prasknutého piestu, pričom nový motor má cca 150 - 180 000 km a bol menený pred 3 mesiacmi. EGR ventil mám pokazený už istú dobu a nepredpokladám že za nižšie spomínaný problém by bol zodpovedný on keďze sa doteraz neprejavovala(alebo sa mýlim, nie som automechanik a vôbec sa do toho nevyznám)
V čom je problém? Pri pridávaní plynu po štarte auta (aj po "odstátí" si na mieste a následnom pridaní) mi auto najprv krásne zaberie, následne začne auto triasť a stratí výkon, no vzápätí asi po 1-3sekundách sa auto rozbehne ako divé a je všetko v poriadku. Táto činnosť sa opakuje aj pri "pomalom pridávaní" a teda keď plynový pedál mierne stláčam k podlahe. Paradoxom však je, že keď pedál stlačím silnejšie tak auto letí ako odtrhnuté z reťaze a vôbec sa predtým písaný problém pri pridaní neukáže. (ani žiadny delay ani prodleva ani nič)
Tento problém však nastáva aj pri udržiavaní rýchlosti - povedzme, že idem 53km/h, auto začne triasť, spotreba vyskočí z 5l na 9-11l (ako pri čistení DPF), avšak keď stlačím plyn a tým pádom skočím na 54-56km/h a následne plyn pustím a dostanem sa zase na 53km/h, auto ide normálne akoby sa nič nestalo a spotreba je 5l.
Pred dvomi týždňami som bol na výmene oleja v prevodovke (ó zlatý automat) a keď sme sa boli so servisákom previezť na vozidle, tak mu upaloval také rýchlosti, že automat sa nestihol ani spamätať a z 0 na 90 bol za taký čas, že keby šoférujem ja tak sme ešte len na 50-55km/h. Mohol tam niečo týmto štýlom jazdy odpáliť?
Naozaj neviem, čo by sa dalo spraviť.. jeden motor som už menil a na druhý mi určite peniaze nevystanú..

Ďakujem za každú pomoc a radu, pekný deň.

Opel Zafira B (A05) 2006, automatická prevodovka, Z19DT 88kw 1,9CDTI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. črc 2018 16:10:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. črc 2009 17:52:00
Příspěvky: 249
Bydliště: okres Klatovy
Právě že EGR by tohle moh dělat. Měl jsem něco podobnýho. Při ustálenej rychlosti auto škubalo, ale jak se přidal plyn, tak bylo po problému. Zkusil bych EGR zaslepit, jak auto pojede. Sice bude svítit kontrolka motoru, ale do nouzáku to nespadne. Pokud to po zaslepení přestane, tak novej EGR. Ale samozřejmě, může to bejt i spousta dalších věcí.

_________________
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW MY2005
AFL, CD70 NAVI, ECC, PDC, RDKS, CID, MKJ PepaS, nez.topení AHS+DO, vyhř.sedačky, orig.sklopný závěs
OP-COM
1.2.2018- 370 000 km
http://moje.auto.cz/lubaan/vekina.html


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel