Právě je pát 14. pro 2018 18:13:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna svíček
PříspěvekNapsal: pon 16. črc 2018 23:22:22 
Offline

Registrován: sob 27. úno 2016 1:47:12
Příspěvky: 303
Pár lidí tu mělo zájem o návod, jak měnit svíčky. Je to celkem jednoduchá záležitost, pokud alespoň trochu víte jak na to (já to ze začátku nevěděl :)), při troše zručnosti počítejte tak s 45 minutami práce. Z nářadí je potřeba:
  • Torx šroubovák (tuším že T27) na jeden šroub co drží plastový kryt motoru
  • Klíč 10mm na šrouby u cívek
  • 14mm klíč na svíčky, ten se celkem špatně shání, já koupil tenhle - má v sobě magnet, takže svíčku snadno vytáhnete
  • Ideálně momentový klíč s vhodným rozsahem, podle výrobce svíček se mají utahovat momentem 10-20Nm, já koupil tenhle. Jako snad jediný má použitelný rozsah jak na svíčky, tak i na kola (140Nm). V balení je i 10cm prodlužovací nástavec, se kterým je to ale dost na těsno, ještě jsem si koupil 25cm 1/2" prodlužovací nástavec cca. za 100 v globusu
  • Svíčky, buď originál GM 55490097, nebo NGK 91970

Postup:

1. Sundat plastový kryt motoru - je potřeba odšroubovat 1 torx v přední části a víčko otvoru pro olej. Kryt je pak už jen nacvaklý na dvou místech, stačí trochu zabrat a sundat
Obrázek

2. Sundat pěnovou izolaci pod krytem, pozor vzadu je to chycené kolem kabelů tak trochu opatrněji
Obrázek
3. Odpojit kabely u cívek - červenou pojistku vysuneme nahoru, pak stačí konektor mírně zatlačit doleva a vysunout
4. Odšroubovat šrouby u cívek
5. Vytáhnout zapalovací cívky - jsou na svíčkách jakoby přisáté, stačí je nadzvednout co to půjde a chvilku je tak držet, oni se sami uvolní
Obrázek
6. Strčit klíč do díry a svíčku vyšroubovat, stačí klíčem povolit a pak jen rukou uvolnit. Pokud to budete dělat z leva jako já, tak zjistíte, že musíte stejně vyndat i sousední cívku, jinak se tam s klíčem nevejdete
Obrázek

Teď už stačí jen zašroubovat nové svíčky a utáhnout je na správný moment, vrátit zpátky cívku, přišroubovat, vrátit zpět izolaci a kryt motoru.

O víkendu jsem najel něco přes 300 km po okreskách i dálnici, přiznám se ale že prakticky žádný rozdíl v chodu oproti starým cívkám jsem nepozoroval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna svíček
PříspěvekNapsal: úte 17. črc 2018 7:19:24 
Offline

Registrován: pon 24. říj 2016 18:28:21
Příspěvky: 44
Vdaka za podrobny navod.

_________________
Opel Astra ST 1,4 Turbo, 92 kW, r.v. 2017, Power Red, Navi + zimná sada


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel