Právě je pát 14. pro 2018 18:15:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 09. srp 2018 14:15:21 
Offline

Registrován: stř 08. srp 2018 11:00:01
Příspěvky: 7
Môžem poprosiť kontakt ?
Skúsim sa tam popýtať, čo a ako :)
Ďakujem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. srp 2018 10:08:22 
Offline

Registrován: stř 04. čer 2014 10:50:10
Příspěvky: 16
Bydliště: Brno
tady je jech web http://www.zp-automatic.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. srp 2018 12:16:12 
Offline

Registrován: stř 22. čer 2011 23:06:40
Příspěvky: 1060
Darata píše:
tak k tomu můžu říct jen své vlastní zkušenosti. Problém s filtrem se stupňoval a jízdy jsem měl často i dálnici nějakých 180km v kuse takže na vypálení naprosto dostatečné. Jen taková technická, když spálíš ty saze tak ten popel někam padá ne? A diagnostika oplu také ukazuje zaplnění filtru. Asi né jen tak pronic zanic. Nechci se přít, vím co to dělalo a dost jsem se kolem toho naběhal a téměř všichni šli jako první po filtru a já jim říkal že to je blbost. A nakonec všechny problémy přestaly takže jsem spokojený ;-)


darata, tam nie je zásobník na spálené sadze. Tie zhoria pri regenerácii pri teplote ca 900°C a vyfúknu sa z výfuku.
moje "zlé" skúsenosti s DPF:
AstraG - mám Pepaz takže vidím čo filter presne robí - tlaky, teploty, zanesenie. Správna funkcia je že pri 90% zanesenia sa spustí regenrácia, dávkovanie nafty a zvýšenie teploty na ca 800-900°C. toto trvá ca 10minút potom je regenrácia ukončená, tlaky poklesnú a Pepaz hlási zanesenie na 30%. Takto to bežalo od 60tkm až do terajších 250tkm.
Minulý rok sa zadrhla mechanicky regulácia turba a auto išlo v núdzovom režime. "Špecializovaný servis" tvrdil že to zanesený DPF a bude ho treba vymeniť, pokiaľ sa nevypáli sám. Jazdil som teda po diaľnici až zanesenie dosiahlo 90% ale regenrácia sa nespustila ani pri 99%. Regenráciu odmietli spustiť pretože by auto vraj zhorelo bez chladenia jazdou...
Takže so zašiel do "svojho" opláckeho servisu. Vysvetlili mi, že pokiaľ svieti porucha, regenerácia sa nespustí a filter ide do plného stavu.
Výmenu DPF ešte nikdy nerobili, pretože sa dá vždy vypáliť. Našli chybu v regulácii turba, resp. presne vedeli kam šishnuť - zahrdzavené tiahlo - očistili, namazali a spustili regeneráciu DPF z diagnostiky. Za 30 min auto bolo OK. Odvtedy mnoho km najazdených, všetko funguje OK.
Ani pri upchatom DPFžiaden čmud - totiž nemá kam ak máš výfukové potrubie tesné!!!!

InsigniaA - na modeli 2013 bol bug v SW takže RJ vyhodnotila nejaké pomery teplôt v DPF nesprávne a zastavila auto kompletne s alarmom "motor prehriaty", pritom teplota motora bola ca 90°C - normálne som otvoril nádobku s vodou.
auto skončilo 3x v servise počas 5 dní, prvé dva zresetovali chybu a auto išlo v pohode ďalej. Tretí servis neznačkový vo Francúzsku rozhodol, že DPF je nanič a treba ho vymeniť. Vymenili za noname. Síce pomohli autu, pretože meranie teplôt sa dalo dokopy výmenou snímačov ale noname filter sa nedal utesniť - urezali kus krytu na DPF a poku..vili pár držiakov ale auto čmudilo pri regenerácii do auta presne ako píšeš, zo začiatku len smrad, po 2-och týždňoch jazdenia som musel pri regenerácii zastaviť a ujsť z auta, pritom pri mne zastavovali kamioňáci či nepotrebujem hasiaci prístroj. Môj servis to chcel pretesniť ale zistil že noname DPF nesedí v potrubí - chýbalo na jednej strane ca 5mm.
Nakoniec tam vrátili DPF originál filter a ich noname sa im poslal nazad. Nahratý nový SW na ktorý je zvolávačka a ktorý robil základný problém a auto fičalo ako predtým.

Záver: DPF čmudí do kabíny len v prípade, že je netesné potrubie. Toto ti urobili - sám píšeš pretesnenie filtra.
DPF nehromadí sadze tak aby bolo po určitých km na vyhodenie. K tomu slúži práve regenerácia resp. spálenie sadzí vysokou teplotou. Takže filter pokiaľ ho neucpeš neustálym vypínaním motora pri regenerácii alebo jazdením aj keď signalizuje naplnenie má životnosť rovnakú ako auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. srp 2018 12:33:54 
Offline

Registrován: stř 04. čer 2014 10:50:10
Příspěvky: 16
Bydliště: Brno
tak jestli je to tak, tak už fakt s..u na všechny chytrolíny v servisech páč to jsou pěkní.... S tím turbem jak píšeš, sem měl taky podezření, protože ten smrad byl podobný jako když se něco extrémně přehřívá a podle dostupných informací sem to viděl právě na podělanou reguleci resp. zaseklou klapku. Ale v servise si klepali na čelo, že to je blbost, že to by jim napsala diagnostika. Prakticky všichni umí jen auto připojit na diagnostiku a pokud jim ta nenapíše - vole, vyměň tam tu součástku, tak jsou totálně nahraní. Je to smutné když vidím tu děsivou úroveň "opravářů". Nikdo neumí používat zdravý selský rozum. Navíc je člověk masírovaný médii, která informují o tom, jak se z aut odstraňují DPF filtry protože se ucpou. Asi mi nezbyde než buď místo dolití oleje měnit celý motor, nebo si auto spravovat sám.... :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. srp 2018 17:50:06 
Offline

Registrován: stř 22. čer 2011 23:06:40
Příspěvky: 1060
na to, aby sa opravár naučil opravovať musí 1/ mať snahu sa to naučiť, 2/ musí byť u poruchy, použiť diagnostiku a MOZOG na identifikáciu a odstránenie poruchy. Žiadne školenie nenaučí nikoho závady hľadať a odstraňovať. Mám pod sebou 6 technikov a logické myslenie je tak u dvoch, štyria sú udržbári...
Prečo by to v autoservise malo byť iné než kdekoľvek inde v našej spoločnosti.

Trochu by som polemizoval s tým, že nás média masírujú k demontáži DPF. To ťa možno masíruje internet a rôzne firmy, ktoré si na tom založili biznis. S DPF boli problémyako som písal pred 20 rokmi a odvtedy má veľa ľudí v podvedomí zakodovanú túto informáciu ale to dávno je vec minulá. Rovnako ako nezmysel, že principiálne benzín je čistejší ako nafta a že elektrické vozidlá sú ekologické. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 17:49:44 
Offline

Registrován: ned 14. čer 2015 10:28:07
Příspěvky: 252
upchatie DPF je len sprievodným javom iného problému. V 99 % prípadov je DPF nevinné,pretože sa zahltilo sadzami alebo nespálitelným popolčekom. v týchto 99% bol problém mimo DPF. Pri sapalovaní sadzí vzniká len CO2 a voda,malé množstvo CO. Nespálitelný poplček pochádza z iných zdrojov-su to čiastočky kovu-z paliva,oleja alebo opotrebovávanie niektorého dielu motora.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel