Právě je sob 17. lis 2018 7:35:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 21. črc 2016 8:48:41 
Offline

Registrován: čtv 21. črc 2016 8:40:37
Příspěvky: 2
Ahoj,
nevíte prosím náhodou někdo jak se dá opravit rozbitý mechanismus otvírání bočního malého posuvného okýnka?
Okno jde zavřít docela těžce a při jízdě se mi pak pokaždé otevře. Tedy mechanismus je nějak poškozen, že neudrží okno zavřené. Nevím jak se dostat pod krycí plast aniž bych jej poškodil nebo okno.
Mám nejnovější model Opel Vivaro 1,6.
Díky za radu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21. črc 2016 12:48:10 
Offline

Registrován: čtv 21. črc 2016 8:40:37
Příspěvky: 2
Tak se mi to povedlo opravit! :lol: :lol:
Celý problém byl v tom, že v horní části je táhlo s čepem na každé straně. A čep v přední části (ve směru auta) byl vyskočen před unašeč co jej posouval dopředu či dozadu, dle toho zda se kličkou otvíralo nebo zavíralo okno. Takže okno šlo vpohodě otevřít, posouvat ale při zavření horní část nezaskočila.
Pro ostatní co se setkají s podobným problémem popíšu zde postup jak opravit:

1-otevřít okno a posunout vpřed, není třeba plně, prostě kousek aby nezaskočil spodek zpět
2-vycvaknout krycí plast: chytnout nahoře a dole a vycvaknout zobáčky směrem shora dolů, tedy vyklopit horní část k sobě, pak odskočí i spodní část
3-v přední části (vzhledem k vozu) vycvaknout z obou drah pro okno obě zarážky proti vyskočení okna. Spodní je přišroubovaná. Není tam místo na pořádnej šroubovák, ale lze to zvládnout jenom samotným oříškem (myslím TX15) a jenom rukou.
4-povysunout okno aby částečně přesahovalo z drah pro okno. Tak aby šlo táhlo vyhnout bez zlomení. Je totiž až na čepy plastové.
5-držet kličku okna v poloze max otevírání !! Toto je třeba jinak je nutné okno vysunout daleko víc. Jestli to vůbec jde? :-) Ani nevím.
6-zároven opatrně vyhnout plastové táhlo s čepem směrem nahoru, a posunout oproti oknu zpět aby čep zapadl do drážky v zobáčku unašeče. Asi 1-2cm dle potřeby. Prostě musí být přesně v drážce zobáčku. Ne před ním ani za ním.
7-opraveno! Doporučuji ted vyzkoušet zda okno zavírá, otvírá a chodí jak má.
8-následně vše vrátit zpět, nasadit zarážky proti vypadnutí okna a v otevřené poloze nacvaknout krycí plast. Šlo líp nacvaknout jej obráceně. Tedy nejdřív nasadit vršek pak zacvaknout spodek.

Toť vše. A zavírání otvírání okna je OPRAVENÉ !!! :D 8-)

Ahoj


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel