Právě je pát 14. pro 2018 9:00:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 24. srp 2012 10:39:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 9:58:13
Příspěvky: 268
Kolik máš najeto?? Já co jsem vysledoval u sebe, nedávno jsem se koukal - saturace 75% - na volnoběh 0-1 Kpa při zatížení max. do 19 Kpa
Najeto 200000 km

Filtr se mi teď regeneruje taky dost pozdě nedávno to bylo skoro po 2000 km a saturace byla 105% (hodně jsem jezdil v DE)
Jinak teď mám necelých 80% od poslední regenerace 1300 km
Regenerace se mi spouští jakmile je dosaženo hranice 90% a jsou pro ní splněny všechny požadované podmínky.

_________________
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24. srp 2012 19:56:47 
Offline

Registrován: ned 27. úno 2011 7:46:10
Příspěvky: 146
Najeto 201 000 km začnu tím že budu tankovat jinde abych vyloučil naftu,pak se uvidí. Mě se regenerace pouští běžně kolem 1000 km záleží jak kdo jezdí a hlavně jestli víc město nebo mimo. Mě je celkem jedno při kolika % se spouští regenerace spíš mě štve ten vysokej tlak a tím spojená chyba + nouzák. Moje dedukce: špatná nafta a tím větší zasírání DPF a než to vyleze na 95 - 100 % a spustí se regenerace tak už je ten filtr pořádně ucpanej a proto tak velkej tlak. Mazec je že po vypálení točím 3000 otáčky dlouhej táhlej kopec a tlak nepřeleze přes 10 kpa. Jinak podmínky pro spuštění znám to si ohlídám

_________________
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 11:14:24 
Offline

Registrován: ned 27. úno 2011 7:46:10
Příspěvky: 146
Takže po necelém měsíci tankování na OMV se situace znovu opakuje,těsně před regenerací vyhazuje hlášku P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure - takže naftou to není. Celej měsíc byl klid,dělá to opravdu jen těsně před regenarací - saturace 90-95% vůbec nevím čeho se chytnout,čidlo tlaku bude nejspíš vpořádku,protože po regeneraci ukazuje tlak normálně. Někdo nějaký nápad? Začínám pomalu přemýšlet o trvalém odstranění DPF ale moc se mi do toho nechce.Ještě zkusím vyčistit EGR nebo už fakt nevím ...

_________________
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 20:31:56 
Offline

Registrován: ned 27. úno 2011 7:46:10
Příspěvky: 146
ještě malá otázka co konkrétně dělá v OP-Comu položka "Replace particulate differentional pressure"? nebo tak nějak ted nevím úplně přesně jak to funguje? Díky

_________________
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18. zář 2012 16:33:00 
Offline

Registrován: ned 27. úno 2011 7:46:10
Příspěvky: 146
Nikdo nic?? :(

_________________
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2012 7:00:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 9:58:13
Příspěvky: 268
Řekl bych, že je to volba kdy se mění celý filtr DPF za nový, proto aby ŘJ nastavila odpovídající hodnoty.

Jinak si myslím že Tvůj problém bude asi jinde než v samotném filtru. Podobnou věc jsem řešil nedávno s kamarádem. Nechal si celý filtr odborně vyčistit a vypadá to že tlaky má stále vysoké - po vyčištění byly velmi nízké na volnoběh mezi 0 až mínus 1.
Ted má saturaci cca 40% a tlaky v tahu 25 Kpa, přičemž kritická hodnota při které auto skočí do nouzáku je okolo 36 Kpa. (musí být delší čas, ne pouze krátkodobě).

U Tebe bude ten problém, že Ti auto moc kouří což vede k vysokému zatížení DPF sazemi, a filtr se ucpe dřív než ŘJ dá povel k regeneraci. Model výpočtu saturace filtru je neznámý, ale co vím tak do něj nejsou zapojeny tlaky ve filtru, to je pouze servisní údaj. Počítají se ujeté km, počet startů, režim jízdy (na dálnici % saturace naskakují pomaleji), asi i teplota.....

Musíš teď zjistit, proč Ti auto nadměrně kouří, už se to tu už rozebíralo, nejvíc by Ti k tomu řekl asi Lubaan.

Je jich hodně - vadný EGR, netěsnost v plnícím potrubí (prasklý intercooler), vadné trysky, mozná i nesprávně fungující škrtící klapka, regulace turba, jako podružná věc i palivo.

Pro začátek bych op-comem zkontroloval plnící tlaky - požadovaný & skutečný. Potom bych se zaměřil na EGR nejen jeho vyčištění, ale kompletní rozebrání a repase(návod byl někde na anglických stránkách), popř. výměna za nový - váznoucí ventil dokáže taky udělat pěknou paseku.

Samotný filtr bych zatím nekuchal, ten bude v pořádku,spíše bych se zaměřil na výše uvedené a snažil se odstranit příčinu tvorby vysokého množství sazí - ucpaný filtr je pouze důsledek toho ,že motor, nebo lépe řečeno, některá z jeho komponent, nepracuje ve správném režimu.

_________________
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2012 16:07:14 
Offline

Registrován: ned 27. úno 2011 7:46:10
Příspěvky: 146
Díky za reakci,víš hodnoty plnících tlaků v normě? Egr + klapka je napořadu o víkendu,trysky jsem kontroloval korekce - žádná velká odchylka,problém je že mě ta chyba nenaskočí při tahu ale naopak při defenzivní jízdě z kopce a bez plynu :| jinak minulý víkend jsem vyměnil termostat (otvíral při 72)

_________________
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: prosím o radu
PříspěvekNapsal: čtv 20. zář 2012 0:24:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. črc 2009 17:52:00
Příspěvky: 249
Bydliště: okres Klatovy
Odkaz na vyčištění a rozebrání elektrický části EGR ventilu je na Astra H fóru,když pohledáš,najdeš.Ale ten bych moc nepodezříval,to bys asi už dávno poznal na výkonu.
Jak už bylo řečeno,ucpanej filtr je důsledek nadměrný kouřivosti motoru.
Nejčastější příčina bude netěsnost v sacím potrubí a chladiče vzduchu,dál taky stav vstřikovačů.
Co se týká vstřikovačů,nejde se spolejhat jen na korekce.Pro zjištění jejich správný funkce by se musely vymontovat a vyzkoušet na stolici,jak rozprašujou,jestli netečou atd.
Co se týká netěsnosti v sání,tam jde hlavně o to,že se ztrácí plnící tlak.Řídicí jednotka má nastavenou malou citlivost a proto nevykazuje žádnou chybu.Ale nedostatečnej tlak se snaží vykompenzovat vyššíma dávkama paliva,což vede ke zvýšenej kouřivosti motoru se všema důsledkama pro DPF.
Zvýšenou kouřivost může způsobovat ještě hodně dalších věcí.ale tohle jsou nejčastější.
Vysokej diferenční tlak může bejt i při jízdě z kopce bez plynu,pokud je filtr ucpanej.Nemusí to bejt nutně jen v plným tahu motoru.

_________________
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW MY2005
AFL, CD70 NAVI, ECC, PDC, RDKS, CID, MKJ PepaS, nez.topení AHS+DO, vyhř.sedačky, orig.sklopný závěs
OP-COM
1.2.2018- 370 000 km
http://moje.auto.cz/lubaan/vekina.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. zář 2012 20:58:04 
Offline

Registrován: ned 27. úno 2011 7:46:10
Příspěvky: 146
Plnící tlak požadovanej 120kpa skutečnej 105kpa při neutrálu a při 2500otáčkách a zatížení je požadovanej 120kpa a skutečnej 130kpa,saturace 40% a tlak v tahu max do 6kpa tak to fakt nechápu

_________________
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21. zář 2012 7:26:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2009 9:58:13
Příspěvky: 268
Co nechápeš, to co píšeš jsou hodnoty v normě.

_________________
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel