Právě je ned 20. kvě 2018 14:07:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie
PříspěvekNapsal: úte 15. kvě 2018 13:25:33 
Offline

Registrován: pon 11. zář 2017 9:27:46
Příspěvky: 15
Nabít a změřit, po hlubokém vybití to rozhodně nebude do hodiny dobito. Stačí si to lehce přepočítat z kapacity. Pokud má akumulátor 54Ah a je vybitý na 10% (napětí pod 12V na svorkách), tak se proudem 54A bude dobíjet necelou hodinu, ale proudem 1A to bude skoro 50hodin. Nabíječka by neměla nabíjet vyšším proudem než je 1/10 kapacity, např ta z Lidlu to ani neumí, dá max 3,8A. A pokud je inteligentní, tak si proud reguluje i níž v průběhu nabíjení, aby nedošlo k plynování.
Jenže pokud má akumulátor pod 10V, tak to napovídá spíš zkratu jednoho článku a je fakt po něm. Takhle to dopadá, když se nedobíjí před zimou a často se startuje a jezdí krátké trasy. Navíc baterka v kufru tomu napomáhá, není přístupná, takže laik ani neví kam připojit dobíječku. Navíc v zimě se v motorovém prostoru rychle prohřeje a dobře dobíjí, utopená v kufru je jak v ledniččce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie
PříspěvekNapsal: úte 15. kvě 2018 21:10:35 
Offline

Registrován: ned 08. dub 2018 10:46:22
Příspěvky: 10
Tanguero: Baterii nedělá dobře ani časté střídání vysokých a nízkých teplot, což se přesně děje když je v motorovém prostoru... A co se týká nabíjení, není pravda že by přímo souviselo s životností. Znám několik případů z vlastní zkušenosti i z mého okolí kdy udržovaná baterie (rozuměj nabíjená 2x ročně) odešla dříve než baterie která nikdy nepoznala nabíječku.

_________________
... zatím ve výrobě: Astra K
Astra H, 2009, 1.6 Easytronic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Autobaterie
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2018 10:34:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01. srp 2015 10:09:59
Příspěvky: 545
Baterie se nabíjí každou jízdu. Takže připojení na nabíječku nemá, co se týče životnosti, žádný vliv

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk

_________________
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2018 15:40:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Příspěvky: 1175
Bydliště: úrodné Polabí
Kdesi jsem četl, že auta se S/S systémem jsou vybavena tzv. inteligentním dobíjením." Jestli si to pamatuju dobře, kamenem úrazu je, že nedobíjí po celou dobu nastartovaného motoru, jak jsme bývali zvyklí, ale jen při brzdění motorem... :?

_________________
Omega Y26SE 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2018 15:51:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01. srp 2015 10:09:59
Příspěvky: 545
Jestli je to poznámka na mě, tak jsem o systému S/S nemluvil. V modernějších autech je automatika nabíjení. Takže (zjednodušeně), když automatika usoudí, že potřebuje baterka dobít, tak dobíjí.

_________________
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2018 16:09:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Příspěvky: 1175
Bydliště: úrodné Polabí
Moje poznámka byla myšlena spíš obecně a ve vztahu právě k systému S/S, který Astra K, předpokládám, mít bude. A tedy pokud se neznalý majitel (nového) vozu domnívá, že po nastartování se mu akumulátor bude prakticky stále dobíjet, jako tomu bývalo, není to dnes už prostě pravda. Když se k tomu ještě přidá převaha krátkých jízd, je na problém zaděláno. Že by o tom potencionální zájemci o nové vozy věděli, přesněji byli dealerem informováni, si tak nějak nemyslím... :?

_________________
Omega Y26SE 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2018 19:14:34 
Offline

Registrován: stř 22. čer 2011 23:06:40
Příspěvky: 912
Colommbo, keby sa baterka nabíjala len pri brzdení motorom, tak to by baterka s S/S vydržala v meste v aute max 2 dni a bola by prázdná. Uvedom si, že pri "popojíždění" ca hodinu po meste naštartuje povedzme 30x pritom v zime môžeš mať rozsvietené svetlá, zapnuté vyhrievanie sedačiek, ventilátor klímy, stierače. To si myslím asi tak nefunguje. Nakoniec je to jasné už tým, že napríklad po 5-7 štartoch krátko po sebe na ďalšej križovatke už motor nevypne...

Nabíjanie inteligentnou nabíjačkou (to neviem či je zrovna tá z Lídlu) určite predĺži životnosť baterky hlavne u áut, ktoré toho nenajazdia moc mimo mesto. Na rozdiel od klasiky - nabíjanie a regulácia prúdu na max 1/10 hodnoty kapacity batérie inteligentné nabíjačky fungujú trochu inak. Regulácia už nie je na konštantný prúd ale u batérií S/S stráži napätie ktoré je limitujúce pre nabíjanie takejto batérie. Inteligentné nabíjačky majú napríklad režim regenerácie batérie a pod.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel