Právě je stř 14. lis 2018 1:26:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 236 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 11:36:58 
Offline

Registrován: úte 25. říj 2016 11:13:35
Příspěvky: 145
110kW motor v cenníku je v dvoch verziách: 230 a 245 Nm

Ja osobne si myslím, že problém je riešiteľný, len GM zrejme už do toho riešenia nechcel investovať a ktovie aký zámer má PSA. Je celkom možné, že u Astier upustí od týchto motorov. Možnosti je viacero.

A ešte k tým atmosféram: Atmosféra je už vyčerpaná a zastaraná koncepcia, pokiaľ je turbomotor dobre vyladený kompromis po mechanicko pevnostnej stránke a tepelnej, tak je to rádovo lepší level k atmosfére čo sa týka dynamiky a hlavne pružnosti, podľa mňa najdôležitejšieho ukazovateľa vozidla, ktorý hovorí o tom ako je motor schopný zrýchľovať vozidlo na istom prevode a teda pre vodiča nanajvýš zaujímavý údaj.

Malé porovnanie turbo vs atmo v pružnosti 80-120km na V. prevodovom stupni,
Astra K 1,4T 110kW - 9,0s
Astra K 1,6CDTI 100kW - 8,2s
Astra K 1,6CDTI biturbo 118kW - 7,5s
Atmosféra Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW - 10,3s
Atmostéra Honda civic 1.8 i-vtec 104kW - 12,1s

Tu je krásne vidieť že priemerný výkon malého opel Astra K 1,4T 110kW turbomotora v skutočnosti predčí atmosféru Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW!!! A teda toto, čo predtým zvládali robustné 2.0 motory, teraz musia zvládať 1,4 motory a to nielen po mechanickej stránke, ale aj tepelnej!!!
Z doterajších skúsenosti mám taký pocit, že automobilky stále len hľadajú rozumnú mieru downsizingu, čomu zrejme nasvedčuje aj problém s vaším motorom.


Naposledy upravil mia dne čtv 09. bře 2017 11:42:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 11:42:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2042
Bydliště: Praha
To je na 5ku no, pro turbo idealni otacky, pro atmosferu nizke, na nizsi prevod by to bylo zase jinak.

Ja si turbo oblibil kvuli prubehu a nastupu vykonu, ale zda se ze reseni naseho problemu je v nedohlednu.
Pochybuju teda ze by nekdo uvazoval tak ze se Opel prodava tak na to serem, to je nesmysl.

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 11:49:31 
Offline

Registrován: úte 25. říj 2016 11:13:35
Příspěvky: 145
mattonecz píše:
To je na 5ku no, pro turbo idealni otacky, pro atmosferu nizke, na nizsi prevod by to bylo zase jinak.

to je len jeden z parametrov a najviac sa približujúci praxi.
Mattonecz, v akom rozsahu otáčok prevažne točíš motor? Odhadujem tak 2000-4500ot. A prave tam potrebuješ mať položené maximá. Čo z toho, že máš maximá v najvyšších otáčkach - koľkokrát to využiješ???
To je ten hlavý rozdiel medzi turbom a atmosférou!!!
V reálnej premávke máš vždycky čas vytáčať motor?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 11:54:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. pro 2016 10:05:42
Příspěvky: 81
shagg píše:
pavel_k píše:
Nevím, zda to už někdo nezmiňoval, ale nějaký rozdíl u automatu je. Točivý moment u 1,4 XFT s automatem je 230 nm, kdežto s manuálem (pochopitelně bez S/S) je 245 nm.


Koukám sem, a automat má taky 245Nm a naopak manuál s S/S má 230. Ale spíš bych řekl, že tu tabulku mají špatně. Ale těch provedení motoru je víc a s pravděpodobností škubání to asi nesouvisí.

V tabulce je to nejasné, proto jsem to porovnal s konfigurátorem a tam je to jednoznačné:
1,4 XFL a XFT bez S/S s manuálem - 245 nm
1,4 XFL a XFT se S/S a XFT s automatem (vždy se S/S) - 230 nm
A stěžujeme si hlavně my, kdo máme XFL nebo XFT bez S/S.
Nebo je zde někdo, kdo má S/S a škube mu to?

_________________
Astra K 1,4T 92kW Innovation 05/2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 11:57:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. led 2017 21:41:19
Příspěvky: 138
po vcerajsej skusenosti pochybujem ze by sa do toho Opel nejak hrnul, takychto pripadov bude asi vacsina.

Parkoval som vedla Astry K, vzadu napis Turbo. Zhodou okolnosti don nastupovala majitelka - pani v strednych rokoch. Tak sa pytam ci to ma 1.4T a ze ci jej to pri zrychlovani netrha. Odpoved: obcas sa jej zda ze v nizsich rychlostiach (asi myslela skor otacky :D ) to trocha trhne. Ked som sa spytal ci to nejak riesila so servisom tak povedala ze nie ze je s autom spokojna :lol:

Viem ze niektori z vas maju s autom vacsie problemy ale pokial sa na to bude stazovat 30 ludi z tych tisicov ktori si kupili Astru tak velke nadeje asi nebudu, jedine ze by vam menili cele motory i ked je otazne ci aj to dlhodobo pomoze. Zda sa ze vacsina ludi so svojim stylom jazdy to moc neriesi, takze 1.4T by mali predavat asi ludom s dochodcovskym stylom jazdy a vec by bola "vyriesena" :lol:

_________________
Astra K 1.0T 77kw Innovation
Granite Grey


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 12:02:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2042
Bydliště: Praha
mia píše:
mattonecz píše:
To je na 5ku no, pro turbo idealni otacky, pro atmosferu nizke, na nizsi prevod by to bylo zase jinak.

to je len jeden z parametrov a najviac sa približujúci praxi.
Mattonecz, v akom rozsahu otáčok prevažne točíš motor? Odhadujem tak 2000-4500ot. A prave tam potrebuješ mať položené maximá. Čo z toho, že máš maximá v najvyšších otáčkach - koľkokrát to využiješ???
To je ten hlavý rozdiel medzi turbom a atmosférou!!!
V reálnej premávke máš vždycky čas vytáčať motor?

Jj v takovem rozsahu. Protoze vic nepotrebuju.
Kdybych mel atmosferu tak tam dam klidne z 6ky trojku kdyz to bude treba.. aspon to ma pekny zvuk :lol:
I kdyz svisteni turba se mi taky libi

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 12:17:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. pro 2016 12:20:07
Příspěvky: 71
Opravdu nechapu, co je tak tezke k pochopeni na tom, ze s atmosferou se proste jezdi jinak, nez s turbem. To srovnani dynamiky na 5. ci 6. stupen je k smichu, s atmosferou podradis a tocis k omezovaci, treba pri predjizdeni - a jsi uplne nekde jinde - prave proto, ze ma prubeh vykonu i kroutaku jiny, nez turbomotor. Kdo s atmosferou jezdit umi vi. Kdo neumi, bude holt psat podobne nesmysly a srovnavat nesrovnatelne.

S atmo motory mam najeto cca 250tis. km, s turbo cca 300tis. takze vim, o cem mluvim. Neni to o motoru ale o ridici.

_________________
Opel Astra K (MY17,5) Cosmic Grey 1.4T 92kW Enjoy + Komfortní sada 2 + mlhovky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 12:42:16 
Offline

Registrován: úte 14. úno 2017 0:37:20
Příspěvky: 39
pavel_k píše:
1,4 XFL a XFT bez S/S s manuálem - 245 nm
1,4 XFL a XFT se S/S a XFT s automatem (vždy se S/S) - 230 nm


No, tak to je pro mě novinka, já žiju v tom, že mám 245Nm. Schválně jsem šel vyhrabat předávací protokol, ale na něm se o krouťáku nic nepíše. Ty údaje v ceníku a v konfigurátoru si odporují, i u jiných automobilek, a někdy je pravda tam, jindy tam. U automatů se krouťáky dávají nižší, aby se převodovka nepřetěžovala, ale zrovna tahle převodovka by měla zvládnout 440Nm...
No, na brzdu kvůli tomu nepůjdu a rozjezd na semaforech bych s automatem proti manuálu prohrál stejně, i kdyby měly krouťák identický.

Atmosférické motory mají něco do sebe. Pravda, netáhnou "vocpoda", ale nahoře zase nabídnou návykovou gradaci. Takže každému po chuti. Já osobně jsem zkažený turbodiesely, takže mám sklon k podtáčení. Což mi ale řeší automat. Vůbec, automat doporučuju. Pokud je člověk už vybouřený a má volnější rozpočet, automat je jasná volba. Ve městě je to lepší, na dálnici je to jedno (nebo dokonce taky lepší, mě ve 130 automat točí míň než manuál), a na blbnutí na okreskách si člověk tak jako tak asi nevybere zrovna astru. Tak, a tím jsem off-topic flame přesunul z turbo vs atmosféra na manuál vs automat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 13:12:47 
Offline

Registrován: úte 25. říj 2016 11:13:35
Příspěvky: 145
ale no žiadny flame nehrozí, skôr je to na úsmev
pár slov na dovysvetlenie Katikakus-ovi, teda až to bude schopný pobrať, evidentne ho to zaujíma:
Katikakus píše:
Opravdu nechapu, co je tak tezke k pochopeni na tom, ze s atmosferou se proste jezdi jinak, nez s turbem.
áno inak sa jazdí, ťažkopádnejšie a hlavne menej pohodlne to za prvé,
Katikakus píše:
s atmosferou podradis a tocis k omezovaci, treba pri predjizdeni
áno áno, pri predchádzaní podradíš, no ale nejakú dobu trvá kým sa dostaneš do maxima, teda "niekde inde", že? teda k plnému výkonu, ale potom je už koniec zrýchľovaniu :D :D u turba ho máš o dosť skôr napr. u 1,4T 92kW už od 4000-5600ot :D
Katikakus píše:
prave proto, ze ma prubeh vykonu i kroutaku jiny, nez turbomotor.
áno u atmo musíš často podraďovať, musíš často točiť až k omezovači, a jedine pri max otáčkach máš max výkon, nikdy inokedy, no super pohoda leda tak na rally. :D A to preto, že priebeh výkonu a krúťaku je u atmo len ťažko modifikovateľný. Kdežto u turba sú priebehy ľahko modifikované tak, že max výkon sa môže dosiahnúť už pri nižších otáčkach a vždy ešte v nejakom rozmedzí a motor tak plný výkon dosahuje skôr na rozdiel od atmosféry a max. krúťak sa dosahuje už od veľmi nízkych otáčok a je konštantný v širokom spektre otáčok, čo u atmo môžeš len snívať, ale tuším, žo toto zrejme bude už nad tvoje sily v tom ti ani najazdené km nepomôžu, tak radšej už končím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: trhnutie pri akceleracii
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 13:31:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2042
Bydliště: Praha
Vidis, ja bych z fleku menil 1.4T 125k za 2.0i 120k od mazdy.

A opet se vratme k cukani, forum ma dost jinych kategorii.

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 236 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje | Vrakoviště Opel