NAVRCHOLU.cz
Právě je 21 srp 2014, 00:24

OPEL díly + diagnostika    Servis Vašich Opelů    Pneuservis


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kouří, smrdí - po opravě
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 10:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 úno 2011, 11:56
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha 4
Zdravím všechny astráky. Musím se s vámi podělit o další problém mé Astry, chtěl bych se dobrat vhodného řešení, a to buď:
  • Astru ještě opravit, aby vydržela tak asi dalších 40 tisíc km
  • Astry se radši zbavit (a kdoví jestli né už jen na díly)
Takže, pro ty co nečtou podpis předešlu: Astra G Caravan, r.v. 2003, motor Z16XE, najeto cca 154tis (opravdových)
Potíž je, že auto začalo přes zimu kouřit, a to tak že příšerně. Z výfuku se line smrad jak z trabantu. Projevuje se to zejména tak, že po chvíli brždění motorem nebo volnoběhu přidám plyn a z výfuku se vyvalí oblak dýmu horší než z vejtřasky. A stačí k tomu chvilka, třeba jen po stání na červenou. Kouřová clona někdy spolkne i tři auta za mnou.
Troufnu si předpokládat, že za problémem je spalování oleje. Auto bralo olej vždycky co jsem ho měl, ale teď se to už dost zhoršilo a k tomu ten puch a kouř. Přes zimu jsem dal 5W30 (Dexos2) a vzala si klidně přes litr na tisíc km. Hádám tedy, že oprava by spočívala v zamezení žraní oleje motorem. A tady narážím. Předpokládám, že to znamená kroužky a gufera ventilů, ale to by asi nebylo vše. Četl jsem, že samotné kroužky nemusí pomoct, pokud se taky nepřevrtají válce, s tím jdou ruku v ruce jiné písty. Denny mi před časem říkal, že se přidírají ventily, to ještě k tomu. Zkrátka se nemůžu rozhodnout, jestli to má smysl ten motor vůbec otvírat, protože se tam najde oprav za víc než půlku hodnoty auta. A řešit to musím, jezdit s tím je průšvih.

_________________
Astra G Caravan Njoy, 1.6 16v Z16XE, r.v. 2003 Obrázek


Naposledy upravil kroup dne 24 čer 2013, 13:55, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 11:05 
Offline

Registrován: 21 bře 2013, 21:43
Příspěvky: 176
Bydliště: Ostrava
Odpověď je jednoduchá. Pokud nemáš aspoň 60000,- na druhé auto (a nestačí ti felicie) a tvoje není úplný šrot,tak to oprav.
Pokud by to byly jen gufera,to není tak strašné,určitě najdeš někoho "neservis". Pokud auto jede jinak v pohodě a změříš dobré tlaky,tak bych zkusil zainvestovat do té hlavy,je to pravděpodobnější. Navíc někdo to umí vyměnit i bez demontáže hlavy. (snad to jde i u tohoto motoru)
Je třeba si zjistit cenu a rozsah opravy,v nejhorším zvážit zda nevyjde levněji druhý motor.
Každopádně pokud to žralo olej už předtím,tak plnou syntetikou jsi tomu vůbec nepomohl.

_________________
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 11:21 
Offline

Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Příspěvky: 284
Bydliště: Slaný
No je to stále dokola Z16XE je X16XEL jen má 2 lambdy, konkrétně ty jsi mi psal at do AG Z16XE dávám 5W-30 a né 10W-40 to jen tak mimo řeč.

Tyto motory jsou dělané na 5W-30, ale z výroby šla AG i s 10W-40 někdy i 15W-40 jen 1,6 16v (byl jsem předávací technik v OPELU) dle dokladu co je 1 nápln. (přesný popis dávala belgie výrobce)

Tak dej 10w-40 a total 7000 ten je jako origo a krásně ustálí papání.
- kecy, že 10W-40 je pro šetřílky je nesmysl :lol:

do oleje starého dej TEC 2000 na proplach - asi zelená flaša
vypust olej
Dej novej dej pam TEC 2000 na zpružnení gufer atd - černá flaša
olej dej 10W-40

jezdi a kontroluj olej. Po 8 tis vypust a dej novej a uvidíš.

Dexos2 je fajn, ale do motoru od roku 2008 :mrgreen:

_________________
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 11:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 úno 2011, 11:56
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha 4
Běžně je tam GM 10W40, 5W30 byl jen na zimu, TEC2000 při výměně na jaře, od té doby GM 10W40, bez rozdílu

_________________
Astra G Caravan Njoy, 1.6 16v Z16XE, r.v. 2003 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 12:12 
Offline

Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Příspěvky: 284
Bydliště: Slaný
kroup píše:
Běžně je tam GM 10W40, 5W30 byl jen na zimu, TEC2000 při výměně na jaře, od té doby GM 10W40, bez rozdílu


dej stále 10W-40 zima- léto

_________________
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 12:15 
Offline

Registrován: 21 bře 2013, 21:43
Příspěvky: 176
Bydliště: Ostrava
V takovém stavu už to žádná chemie nezachrání,bude to jen vyhazování peněz do kanálu.

_________________
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 12:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 úno 2011, 11:56
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha 4
5W30 na zimu jsem dal na radu dennyho. 10W40 mi totiž při -17° ztuhnul tolik, že jsem to nenatočil.

_________________
Astra G Caravan Njoy, 1.6 16v Z16XE, r.v. 2003 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 12:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 úno 2011, 11:56
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha 4
Vectra11: chemii jsem zkusil (ten TEC2000) ale jen tak "co kdyby?", nevěřil jsem že by to mohlo pomoct. Jak říkáš, chemie nepomůže.

_________________
Astra G Caravan Njoy, 1.6 16v Z16XE, r.v. 2003 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 13:18 
Offline

Registrován: 21 bře 2013, 21:43
Příspěvky: 176
Bydliště: Ostrava
Kdyby se ti radši ten Denny na auto podíval. Pokud jsi tam neměl "no name bordel" místo oleje,tak byl (je) problém úplně jinde. Vadná baterie,příliš velký odběr startéru....jsou věci které přes léto nepoznáš,ale už bylo i -20° a nestalo se,že by motor nenatočil s polosyntetikou.
Jinak ty aditiva....jsou případy,kdy je nějaké zlepšení znát,ale ne na autech,kde každý měsíc liješ skoro litr oleje.

_________________
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 14:18 
Offline

Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Příspěvky: 284
Bydliště: Slaný
kroup píše:
5W30 na zimu jsem dal na radu dennyho. 10W40 mi totiž při -17° ztuhnul tolik, že jsem to nenatočil.



toto slyším poprvé 10W-40 vydrží do -32 st., používám jen 10W-40 u AG a žádný problém s olejem. Do - 24 musíš natočit i s 15W-40

Možná si tam měl vodu mebo bordel a to jeproblém v sítu a čerpadle

_________________
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 14:20 
Offline

Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Příspěvky: 284
Bydliště: Slaný
Vectra11 píše:
Kdyby se ti radši ten Denny na auto podíval. Pokud jsi tam neměl "no name bordel" místo oleje,tak byl (je) problém úplně jinde. Vadná baterie,příliš velký odběr startéru....jsou věci které přes léto nepoznáš,ale už bylo i -20° a nestalo se,že by motor nenatočil s polosyntetikou.
Jinak ty aditiva....jsou případy,kdy je nějaké zlepšení znát,ale ne na autech,kde každý měsíc liješ skoro litr oleje.



jj nebo slabá baterka.
Mám zkušenost, že AG Z16XE 2004 baštila 0,8l (5W-40) na 1000 km po výplachu a úprava oleje na 10W-40 po druhé výměně se ustálila spotřeba na 0,1l na 1000 km a to už je super.
Zkusit to může je to to co nejlevnější a pak se uvidí dál.

_________________
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 14:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 úno 2011, 11:56
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha 4
Ono to bude možná znít divně, ale o tu spotřebu oleje mi ani tak nejde. Astra žere olej co jí mám a nějak mě to netrápí. Mě jde o ten šílený smrad a kouř z výfuku. To se objevilo až teď v zimě. Olej zmiňuju proto, že si myslím, že je toho příčinou, když se zároveň s tím spotřeba oleje zvedla. Oleje tam byly různé viskozity, když jsem jí dostal 5W40, při několika výměnách potom dali taky 5W40, pak jednou 5W30, pak jsem přešel na 10W40, teď na zimu 5W30 (na zkoušku, kvůli tomu startu, ale to teď není potřeba řešit, ten problém nemám) a zase je zpátky 10W40, který jsem plánoval použít dál. Viskozity se měnily, ale šlo o normální dobré oleje, ne nějaké slejvky. No a až na nějaké drobné excesy to na spotřebu oleje nemělo valný vliv. Prostě časem spotřeba pomalu stoupala, začínala asi tak 0,4l/1000 a pomalu rostla, až teď v zimě povyskočila přes 1l/1000. Kvůli tomu skoku a zároveň se objevivšímu kouření si myslím, že to souvisí a oprava si vyžádá vyřešení žraní oleje. Dokuď brala olej, ale nehulila, tak mi to bylo celkem dost jedno, prostě další věc co musím dolívat a až se to po..., tak to budu řešit. No a to je asi teď.
Nějaké samodomo šachování s oleji a chemkami už mám tedy za sebou, následuje práce opravdového servisáka. Mě jde jen o to, jestli ten projev už neznamená totálně vylágrovaný motor, kterému nebude stačit vyměnit kroužky a těsnění, což i tak bude šlupka, hádám tak 15 tisíc?, ale bude chtít věci jako převrtání válců atd., a to je při hodnotě auta už zbytečné vyhazování peněz. A nejhůř, jaká je šance, že to bude vypadat, že vyměnit kroužky a těsnění stačí, ale následně by to třeba za 10tkm bylo jako dřív?
Samozřejmě jde v první řadě o peníze, je to pro mě dost, tak se chci dobrat nějakých informací dřív, než o tom začnu rozhodovat. Špatné rozhodnutí mě bude bolet hodně dlouho.

_________________
Astra G Caravan Njoy, 1.6 16v Z16XE, r.v. 2003 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 15:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008, 16:20
Příspěvky: 3012
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Vectra11 píše:
Kdyby se ti radši ten Denny na auto podíval. Pokud jsi tam neměl "no name bordel" místo oleje,tak byl (je) problém úplně jinde. Vadná baterie,příliš velký odběr startéru....jsou věci které přes léto nepoznáš,ale už bylo i -20° a nestalo se,že by motor nenatočil s polosyntetikou.
Jinak ty aditiva....jsou případy,kdy je nějaké zlepšení znát,ale ne na autech,kde každý měsíc liješ skoro litr oleje.

Tak přesně na to jsem se díval.Baterka zcela OK,motor točil jak o život,ale neměl tlaky ve válcích v minus 15st,protože zdvihátka nedovolila zcela dovřít ventily do sedla,po proplachu a 5W30 se to odstranilo.Jenže potom došlo k šachování a experimentům s E85,až to pán z vozu po peripetiích s chodem na 3hrnky a blbých startech a vynechávání za jízdy vyhodil z vozu ven.Mám obavu,že teď už ||cca po 2 letech,co jsem auto neviděl ||,tak už budou tak zapečené stěrací kroužky na pístech,že jde velké množství oleje do spalovacího prostoru.

_________________
http://www.ase-dedic.com
Tady vám vaše miláčky odservisujeme a opravíme.OPEL origo díly 10% sleva,aftermarketové díly 15% sleva pro členy tohoto fóra.
Diagnostiku máme téměř na jakýkoli vůz.Tech 1,Tech 2,GM MDI,Supervag,BMW GT1,Bosch KTS,Sykes Pickavant,motortester Hermann.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 15:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 úno 2011, 11:56
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha 4
denny: Máš pravdu, E85 jsem si zkusil a dopadlo to jak to dopadlo. Akorát mě to až doteď nenapadlo spojovat (vážně ne). Počítal jsem, že se tu v diskuzi na to psychicky připravím, domluvím se s tebou kdy ti můžu Astru dovézt a ty mi řekneš jasně jak na tom je a není.

_________________
Astra G Caravan Njoy, 1.6 16v Z16XE, r.v. 2003 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2013, 15:29 
Offline

Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Příspěvky: 284
Bydliště: Slaný
No tak a co ted, tech 15 000,- ma na výměnu gufer a ty základní věci filtry, olej, těsnění atd.

Jestli nemáš jinou možnost než opravit tak oprav, dle toho jak píšeš na 40 tis km (kolik najedeš).
Nebo prodat a koupit jiné.

To ti řekne spíš denny jak to vidí

_________________
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Pagerank změřil www.CZIN.eu
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | OPEL umí česky | Autosklo Praha