Právě je ned čer 24, 2018 8:55 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon led 21, 2013 7:10 pm 
Offline

Registrován: pon led 21, 2013 6:58 pm
Příspěvky: 2
Dobrý den,

měl bych dotaz, jestli někdo prosím neporadíte. Před pár dny jsme koupili Kia Shuma 1.5 16V r.v.2000. Celkem jezdí dobře i v dobrém technickém stavu, až na volnoběh. Na volnoběh kolísají hrozně otáčky a padají. Jakmile se drží pod plynem, je vše v pořádku.

Prodejce říkal, že podle vyjádření servisu se jedná o lambda sondu. Tedy, objednal jsem novou lambda sondu a vyměnil, ale stále se opakuje. Většinou je to až po pár vteřinách nebo minutě až dvou, než se motor maličko zahřeje, dokud se drží otáčky nad 1.200 ot., tj.za studená nekolísají, pak klesnou po cca minutě na 1.000 otáček a pravidelně kolísají v rozsahu 500 - 1.000.

Když jsme se známým pozorovali auto více, tak jsme si všimli, že kolísá i sání vzduchu a tak jsme zkusili odpojit elektrický volnoběžný ventil. Po nastartování bez volnoběžného ventilu běžel motor zcela normálně.

Objednal jsem tedy i nový originál KIA elektrický volnoběžný ventil a vyměnili jsme ho, ale závada se stále opakuje. Bohužel tímto jsme vyčerpali všechny nápady, co by to mohlo být a nevíme, jak dal.

Nemá prosím někdo podobnou zkušenost?



Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2013 11:26 am 
Offline

Registrován: pon led 21, 2013 6:58 pm
Příspěvky: 2
Tak, problém byl již vyřešen. Sice to vyšlo trochu draho kvůli vlastní hlouposti, ale zlatý značkový servis si poradil :-)

Původně to měl být podle prodejce vozidla problém s Lambda Sondou. Tu jsme objednali univerzální Denzo značku za 1.200 Kč, ale musela se napojovat na původní konektor. Problém byl stále, ale k tomu ještě začalo auto divně smrdět z výfuku a tak známý zjistil, že když se odpojí volnoběžný ventil, tak se otáčky srovnají. Koupil se tedy volnoběžný ventil nový za 2.000 Kč, ale problém byl pořád stejný a stále ten nový ošklivý smrad nespáleného benzínu.

Známý říkal, že ještě možná vymazat řídící jednotku. Jel jsem do obyčejného servisu, kde mi řekli, že na tohle auto nemají konektor na diagnostiku, protože to není OBD ani jiný klasický a odkázali mě na značkový servis KIA.

Tam jsem zajel a diagnostiku provedli a chyby vymazali, ale problém stále. Po víkendu mi volali, že zjistili chybu v MAF senzoru, který má 3-pinový konektor a jednu hadičku, umístěný někde u sání na dvou šroubech. Nabídly mi v servisu jejich za 3.800 Kč nebo si mohu sehnat vlastní bez záruky na funkčnost, pouze na práci. Sehnal jsem přes známého za 2.000 Kč.

Senzor se vyměnil a vozidlo se prý zlepšilo, ale stále tam nebyly pravidelné otáčky. Do druhého dne objevili a chybu opravili, že prý ještě našli v elektrice u volnoběžného ventilu chybu v elektrických spojích a muselo se to přeletovat. Vozidlo otestovali a jezdí skvěle. Pouze říkal pán, že akcelerace je trochu mizernější a smrad z výfuku, to vše kvůli neoriginální Lambda Sondě, protože jsme jí napojovali a tím se zvedl odpor OHM. Původní lambda měla nějaké hodnoty a podle těch hodnot se měla shánět nová, ale my jsme koupili univerzální, která měla 5 ohm odpor a ještě jsme jí napojili na kabel původní přes spojky. Podle návodu se měl kabel napojit tak, aby zůstal odpor stejný, tedy buď zkrátit nebo nechat delší kabel. To jsme si mysleli, že není potřeba. Ještě ke všemu byl ve výfuku stržený od původního majitele závit, takže lambda je utažená přes závit na tvrdo a tak jsme ještě objednali nový kus výfuku za 900 Kč. Ten se ale již neměnil, protože novou druhou originální lambdu ještě nemáme. Tak, zatím jezdíme na starou, ale i tak jezdí vozidlo skvěle a já osobně to moc nepociťuji.

Opravdu úžasné, co dovedou ve značkovém servisu.

Tedy, v závěru řeknu tedy, co vše může způsobovat problémy kolísání, kdyby někdo měl tento problém.

1.Lambda Sonda
2.Volnoběžný ventil
3.MAF senzor
4.Váha vzduchu
5.Chyba v kontaktech elektrických spojů
6.Řídící jednotka
7.Zanesená klapka bordelem u sání vzduchu (nebo přidřená)
8.Může být někde uvolněná hadička nebo netěsnost a motor přisává falešný vzduch


Toto vše jsem zjistil od různých techniků a také z vlastní zkušenosti některé věci :-) Tak sem připisuji jen pro zajímavost, kdyby někdo měl podobné problémy, kde všude může hledat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |