Právě je sob lis 17, 2018 1:16 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 9:44 am 
Offline

Registrován: ned úno 11, 2018 9:25 am
Příspěvky: 4
Ahoj, mám sorento 2004 TOD, zkoušel jsem "test křížení náprav" a v poloze LOW 4x4 my hrabali jen nadlehčená kola. Je to normální nebo je někde problém-jaký? Redukce funguje. Dík za odpověď 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 11:13 am 
Offline

Registrován: stř lis 26, 2008 10:06 pm
Příspěvky: 927
Pokud nemáš zadní samosvorný diferák, tak je to naprosto normální. Takto fungují diferáky když nemají uzávěrku diferáku.

_________________
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 2:34 pm 
Offline

Registrován: ned úno 11, 2018 9:25 am
Příspěvky: 4
Sem docela začátečník, ale když sem auto kupoval tak tam lupli LOW na asfaltu a gumy pískaly... Jak poznám, že mám uzávěrku? Já myslel že první sorenta ji maj všechny. Když to přepínám tak se ozve ráz odněkud z podvozku což je normální podle manuálu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 2:54 pm 
Offline

Registrován: stř lis 26, 2008 10:06 pm
Příspěvky: 927
Ten TOD se vyvíjel postupně a jeho citlivost je proto rozdílná u první verze do 06 a FL. Pokud se zavře mezinápravová lamelová spojka sepnutím naplno tak jde 50% na předek a 50% na zadek. Proto to huře zatáčí na pevném podkladu a mělo by se používat pouze na měkkém podkladu. Proto třeba s redukcí je nejlepší dělat ostré zatáčení na prokluzujícím povrchu, aby celý pohon 4x4 netrpěl velkým namaháním. Při redukci je to pevně uzavřený.
Uzávěrku neměly Sorenta nikdy na nápravových diferácích a jen některé byly vybaveny LSD zadním diferákem a to podle země určení.
Já mám nyní zadní diferák s LSD a je to super věc nyní v zimě, ale tato varianta nikdy nebyla seriově u FL s TOD a já to předělal z LX verze která měla manuální připojování předku a proto byl LSD diferák z výroby občas namontovaný, aby se zlepšily parametry Sorenta v terénu.

_________________
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 8:19 pm 
Offline

Registrován: ned úno 11, 2018 9:25 am
Příspěvky: 4
Takže videa diff lock na YouTube se sorentama jsou po přestavbě? A řeči off road v kabátu SUV nejsou zcela pravdivé? Jezdim na režim AUTO a vždycky jsem vyjel bez problémů, je sice pravda, že putování za rybolovem v mém případě není off road :lol: ale vymletá lesní cesta nebo výjezd po mokré louce zvládá auto na 1* to samé platí pro jízdu na sněhu i ledu. Díky za odpovědi zase budu chytřejší :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 10:57 pm 
Offline

Registrován: stř lis 26, 2008 10:06 pm
Příspěvky: 927
Sorento 1 je offroad díky rámu a redukci. U offroadů je velké spektrum možností a to od základní verze bez uzávěrek diferáků, přes samosvorný a elektronicky řízený až po 100 % zavíratelný. To podle cenové kategorie a určení auta. Já mám velké spektrum ofrooadů, tedy od Sorenta, dále Pajera V60 až po velké nákladní ofrooady které mají 100 % uzávěrky na všech diferácích.
Systém TOD je u Sorenta velice dobrý a taky jsem s ním zatím projel vše co jsem potřeboval. Ještě lepší je Pajero V60 díky možnému obrovskému zkřížení a to díky nezávislému zavěšení a EDS.
Pneu v létě má tyto a v terénu jsou suprový a na silnici mají obrovskou výdrž. V zimě mám zimáky GY UG7, ty lépe brzdí na mokru a na kostkách.
Obrázek

_________________
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sorento TOD
PříspěvekNapsal: ned úno 11, 2018 11:33 pm 
Offline

Registrován: ned úno 11, 2018 9:25 am
Příspěvky: 4
Druhou zimu mám Nokian WR SUV 3 a maximální spokojenost, letní budu letos řešit, tak uvidíme. Dík za informace


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |