Právě je 19 pro 2018, 12:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody
PříspěvekNapsal: 26 říj 2014, 11:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 říj 2014, 11:25
Příspěvky: 6
Mám Santu I 2.4 107 kW, rád bych požádal o radu jaké rozvodové sady do něho patří, chtěl bych si je koupit sám, ale nikdo mi není schopen říci jaké dvě sady tam patří, vím že jsou tam dvě, hlavní a pomocná. Můžete poradit :D díky =D>

_________________
Santa Fe I 2.4 107 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 lis 2014, 09:03 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Jedna je malá, na vyvazovaci hřídel. Druhá je velká na vačkové hřídele. Takže kup kterou ti bude dělat mechanik, ale nejlepší na tom je ze ta druhá se ještě liší, a napinakem anebo bez, s vodní pumpou bez, atd.

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 lis 2014, 11:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 říj 2014, 11:25
Příspěvky: 6
hmm chci udělat obě takže to bude raketa :shock: díky za info. Máš to už za sebou? popřípadě vzpomínáš za kolik ??

_________________
Santa Fe I 2.4 107 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 lis 2014, 20:30 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Na vyvazovacim hlireli jsem nemel na remenu ani zub. vymenoval jsem to tedda sam. Cena cca 700,- Cele rozvody me cekaji pristi mesic. Vyvazovaci hlidel musi vsechny remeny dole. Altik klima i rozvody aby ses dostal na to vyvazovaci. Rozdil jsem ale ani nepoznal. takze nevim 4 valec to asi nepotrebuje. Ale hlavni jsem zatim nepovolil drzak bloku. ale ani jsem to nezkousel. Jak rikam pristi mesic.

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 čer 2015, 07:46 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Tak rozvody jsou za mnou. Remen a 2 kladky. Necele 2h prace a auto bylo na heveru. Je to docela jednoduche. Kdyby nekdo chtel muzu dat navod.

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 čer 2015, 16:18 
Offline
**
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2011, 19:41
Příspěvky: 109
Navod by potesil. Na predoslom aute som si menil rozvod sam, ale to bol 8ventil. Tu sa tej druhej vacky trosku bojim. Ak by si mal aj nejake foto..
Dakujem

_________________
Santa fe 2,4 - LPG, 2005


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 čer 2015, 20:16 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Nic moc neni. Zitra napisu. Nic jsem nearetoval delal jsem to na znacky. Je treba ale remen a dve napinaci kladky. Ted me to ceka na fieste, ale tam neni vuvec misto podle sante.

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 čer 2015, 16:27 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Takze zde je navod. odmontujes svicky aby se dalo lepe otacet motorem zvednes auto, nejlepe na spalek na leve strane. Odmontujes kolo, a plastovy kryt u kola. Povolis taky srubek na alternatoru a dalsi na napinaci kladce mezi pumpou a klimou. Sejmes klinove remeny. Oddelas 4 srubky plastoveho dekliku rozvodu v motorove casti. Dale ted ceka temer nejtezsi ukol. a to sundat asi vodici kolecko mezi blokem a kastli, ktere vede remen altiku. strasne blby pristup a to kolecko se sreasne toci, takze dobre je povolit srouby, kdyz je jeste remen napnuty a kolecko ma nejaky odpor. ted se dostaneme k plastovemu dekliku ktere jeste drzi klinove kolecko klikovky. 4 zapustene srouby. to sundas. oddelas asi 9 ci 11 srubku bocniho plastoveho dekliku a opattrne jej jako jezka v kleci vyjmes. A nyni uz uvidis remen v cele sve krase. jenze prostredek remenu jde prez drzak bloku motoru. tady mas 2 moznosti budto ten drzak oddelat na strane motoru, ci na strane kastle. Ja nemel klic na povoleni na strane motoru, protoze je tam velky srub vycnivajici u matky, tak jsem to povolil na strane kastle. ale tam musi jit dole jeste kapalina do posiulovace. Podepres motor, nejlepe heverem. Sejmes 2 srubky od napinaku, taky litinovy bazmek s cepem. Ten das do sveraku a stlacis a zaaretujes dratkem, hrebikem cimkoli. No a sejmes remen. na vackach mas take modre znacky, na klikovce taky, na cerpadle taky.
Obrázek

Nahodis remen prez drzak motoru a jedine na co si dat pozor at sedi znacky. Ja to trefoval na 2x brdy nahore mezi vackami jsem to me povolene a kdyz jsem to napnul, tak mi to uskocilo o zub. No a jak to budes mit natazene, den napinak na sve misto jemne napni, ale aretacni hrebik jeste nevyndavej, jemne to primackni rukou a az to vse sedi tak vyndej ten aretacni kolicek. Pak jemne nasad 22 klic na vklikovku a asi 3x pootoc manualne rukou motorem at se to projede jen naprazdno a nesmis citi tlak ze by nekde neco tento. Mozna si ted vzpominam ze jsem musel sundat pumpu,3 sruby, ale to nevim kvuli ceho. No a poskladas to v opacnem poradi nez jsem rekl. je dobre si to predem vyfotit

https://photos.google.com/album/AF1QipP ... sRkyGEhezj

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2018, 12:36 
Offline
**

Registrován: 22 říj 2012, 16:09
Příspěvky: 285
Měnil jsi tam i pomocný rozvod na vyvažováky?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018, 21:43 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Menil jsem vse. Na autodilos.cz najdes celou sadu. Ta drazsi je s napinakem. Ten netreba. Ja totiz na te vyvazocaci nemel ani zub. Vsechny byly vysypany a vypadalo to jako klikak. Navic asi mi par tech zubu znicilo cidlo klikovky a proto auti nestartlo. Ale to uz je 6 let nazpet.

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 pro 2018, 17:31 
Offline
**

Registrován: 22 říj 2012, 16:09
Příspěvky: 285
Díky. Myslel jsem, že se musím měnit i ten hydraulický tlumič kmitů. K čemu tam vlastně je, když je tam napínací kladka?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018, 10:11 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2010, 16:05
Příspěvky: 344
Bydliště: Bystrice 73995
Ten hy\rdaulicky tlumic je vlastne i napinak, drzi kladku i remen stle napnutou.

_________________
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra a Zafira | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye