Právě je 16 led 2019, 19:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14 led 2019, 09:10 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 83
Ahojte,

ked na neutrali vytacam motor tak ma zvuk pekny, vyrovnany az do 5000rpm. (Bola vycistena klapka, vymeneny olej aj predpisove sviecky, ale ziadna zmena). Akonahle je ale motor pod zatazou, rozbeh na 1-dnicke, vlastne na vsetkych kvaltoch ked pridavam, pocut od motora pravidelne basove dunenie. Akonahle dam nohu dole z plynu (brzdenie motorom), zvuk zmizne. Nemate skusenost? Alebo je to vseobecny prejav FIRE 8V motorov?
Co ma napada :arrow: nieco u klukovky, alebo nieco v prevodovke. Ale v prevodovke su len loziska, ktore skor sustia, kvilia alebo pistia. Toto je basove dunenie (nie buchot !), proste kratke pravidelne "hu-hu-hu-hu...", ktore sa samozrejme zrychluje spolu s otackami motora.

Vdaka za kazdy hint ;-) Skusim to potom nahrat...Auto inak jazdi aj radi OK. Este spravim on-line diag za jazdy z knock senzora na jednotlivych valcoch

Rado

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 led 2019, 21:21 
Offline
Fiaťák

Registrován: 15 kvě 2015, 22:12
Příspěvky: 58
skus nepadnut pod 2500otacok pri radeni ale na starom punte mi to robi podobne rano ked idwm ako dochodca do 2000ot kym to nezahrejem


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 led 2019, 21:22 
Offline
Fiaťák

Registrován: 15 kvě 2015, 22:12
Příspěvky: 58
pripadne deravy airbox


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 led 2019, 23:40 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 83
Praveze vsetko na aute som checkol co sa dalo - nove sviecky (stare mali rovnake farby elektrod aj odtrh), pocistil som klapku aj zo zadnej strany. Diag ziadne chyby, auto ma len 5 rokov a najazd 55tkm (kupene nedavno). Nepoznam nikoho kto ma GP 1.2 alebo 1.4, kto by mi ten zvuk vedel potvrdit, ze ci ide o standard prejav FIRE motorov....Mozno zbehnem do autorizaku, nech niekto znaly spravi skusobnu jazdu. Dnes som urobil online diag knock senzora na jednotlive valce, a na stvrtom valci mi graf ukazoval vecsiu voltaz nez na ostatnych troch. Je ale zaujimave ze na neutrali ked motor skusam, tak to nepocut, jedine v zatazi ked autom idem. Auto inak pocitovo jazdi normalne...ma len zopar drobnosti ako trasenie kasnou ked sa na teplom volnobehu dostane na najnizsie mozne rpm (asi silentblok) a vcelku vymlatene predne tlmice. Inak v motore vsetko ako nove, vzduchac tiez ok. Jo a mierne som citil prefuk cez prirubu tesnenia za katalyzarorom, a je tam nejake cudne tenke plechove tesnenie, tak som si kupil hrube Bosal a xhystam sa to vymenit. Ale vyfuk to nebude, kedze na neutrali pri preturovani tam ten zvuk nie je. Suvisi to proste so zatazou motora, a ja sa trochu obavam ze by to mohlo ist od ulozenia klukovky napriklad. A mozno su tie motory proste takto prejavujuce-sa a riesim zbytocne. A este kuknem sacie na valec 4, ci nahodou tade dakde u priruby cez tesnenie netaha falosny vzduch. Ale volnobeh je kludny bez pazvukov. Proste akonahle je tam zataz na kluku, vtedy to tak "duni". Ono to ani nieje dunenie, ale skor asi akoby taky plastovy tupy klepot. Na nahravke do mobilu to nebolo rozumne pocut :-(

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 led 2019, 09:20 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 83
PS: este som si na diag vsimol, ze variabilne casovanie sa zrejme nepouziva na volnobehu, pokial nie je zaradeny prevodovy stupen, alebo je car speed nula. Je mozne, ze zvuk sa prejavuje pocas casovania vacky a tym ze nebol este robeny zostel voli ventilov, tak na (pravdepodobne 4-tom) valci vznikla vola a vtedy sa to prejavi prave takymto zvukom...
Asi fakt pojdem do autorizaku nech to prebehne clovek co tie motory pozna a aspon povie ci je to standard prejav, alebo je niekde zrada. Je mozno ked servis menil gufero na klukovke, musel davat dole rozvodak. Ak ho prilis nasponoval, alebo slabo nasponoval, aj to vie robit kadejake zvuky od vacky...plus tie vole ventilov...

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2019, 15:25 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2018, 23:03
Příspěvky: 83
No, takze pokrok - ten prerusovany zvuk ide od vacky, a zhlasnuje sa so zahriatim motora, najsilnejsie ho pocut na plne zahriatom motore, kedy je olej dostatocne riedky. K tomu pocujem pravidelne vysoke tukanie niekde z oblasti prveho valca. Co sa teda stalo - ked mechanik menil gufero klukovky, daval dole rozvodak, ale nedaval dole veko ventilov a nepouzil fixacny pripravok vacky. Spravil si sice rysku fixkou na veko ventilov voci presuvniku vacky, ale - aj keby s klukou alebo vackou pocas vymeny gufera nepohol, tak ked nahadzoval remen naspet a nasponoval ho napinakom, tak vzdy sa vacka pri tomto napnuti pohne trochu smerom dozadu (proti smeru hodinovych ruciciek pri pohlade na rozvody zboku motora). Dotiahol napinak, ale uz necheckol znovu rysku na presuvniku vzhladom na rysku na veku ventilov. No a je vymalovane - posunuty rozvod. Som si 99.9% isty ze to bolo prave takto. Keby zhodil veko ventilov a pouzil fixator vacky, ako sa to robit ma, tak by sa vacka nepohla. Lenze rychlost...islo o vymenu gufera klukovky + pretesnenie vane...nemal asi cas (nechcelo sa mu) sa drbkat aj s vekom ventilov, novym tesnenim veka atd atd...
Budem informovat ako dalej, momentalne hladam neznackovy servis v Bratislave, co robi aj Fiaty a rozumie tomu, lebo autorizak pyta za rozvody 500 Eury! Mat tak pripravky a slusne naradie, spravim to radsej sam kurna...ale treba spravit aj zostel vole ventilov, a na to si zatial netrufam...

PS: a preco to nereklamujem u toho mechanika? No...nechcem ho ani vidiet! A nebodaj mu dat robit nieco ako vsuvanie podloziek pri nastavovani voli ventilov...ani napad! Pri vymene gufera klukovky na strane prevodovky mi zase utrhli umelohmotnu tycku zo sacieho potrubia kde usti hadicka odvetravania palivovych vyparov, vsetky hadice a kabelaze ostali mimo vodiace spony....no proste veselo. Tak som to vsetko dal doporaaadku, ulomeny piclik som prilepil dvojzlozkovym epoxidom a drzi ok.

_________________
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |