Právě je 17 pro 2018, 08:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 08 říj 2018, 20:14 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 led 2012, 12:56
Příspěvky: 36
mam taky problem ze motor sa pekne zohreje (ako vzdy) na 90 stupnov ale po chvili mi zacne rucicka padat na cca 85 a potom zase na 90 a takto dokola a to aj po dlhej jazde kedy to musi drzat tak to bolo do teraz aj ked zapnem kurenie na plno alebo aj ked vypnem tak to pada...viem ze v zime ked som stal na mieste a supol na plne kurenie tak to zakolisalo to je ok velky odber tepla ale za jazdy to bolo pohoda...ale teraz ked je vonku teplo a aj tak to mierne kolise niekde bude chyba cidlo teploty som menil asi pred pol rokom (problem zo startovanim zatriaslo motor + hlaska: EXCESSIVE RADIATOR FLUID TEMPERATURE STOP AND TURN OFF ENGINE) - po vymene ok.... moze to byt termostat?? alebo aj zavzdusnene???(nepocut ziadne Žblnkoty) vodu menili pred dvoma rokmi ale problem nastal az teraz tak to asi nie...co by to mohlo byt hmm hadice sa mi zdaju vrele ked otvori termostat voda ide aj do chladica (velky okruh) ale asi uz pomaly odchadza termostat no budem to este sledovat....

_________________
fiat bravo 1.9 multijet 88 kw emotion 10/2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 08 říj 2018, 20:35 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 115
Môže odchádzať termostat - môže pridierať.
Mne tak šaškuje v Multiple - od jej kúpy v októbri min.roku bol zrejme zaseknutý otvorený, lebo nešla na 80 ani v lete.
Po nejakom pokuse...je otvorený no neviem nakoľko, začne to kúriť po pár minútach/kilometroch (vonku 5-10 stupňov), ale vyšplhá na 70 a vandruje 68-71. Až po dlhšej dobe príde na 80 a pri pomalej jazde do kopca/voľnobehu dokáže vyliezť aj nad 100.
Zrejme ani Tvojmu neuškodí výmena - aj vzhľadom k veku. V zime by to asi uchladilo kúrenie no čo ak sa zasekne v lete?

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 08 říj 2018, 21:09 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 led 2012, 12:56
Příspěvky: 36
tak veru asi to bude ten termostat (46790294) dam to radsej vymenit...a nejaku odporucanu znacku hmm?? WAHLER/BEHR/MAHLE ORIGINAL/FACET/CALORSTAT by Vernet/
dik

_________________
fiat bravo 1.9 multijet 88 kw emotion 10/2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 08 říj 2018, 21:47 
Offline
Začátečník

Registrován: 06 říj 2018, 11:21
Příspěvky: 5
bravo2007 píše:
tak veru asi to bude ten termostat (46790294) dam to radsej vymenit...a nejaku odporucanu znacku hmm?? WAHLER/BEHR/MAHLE ORIGINAL/FACET/CALORSTAT by Vernet/
dik


teplota 85-90°C je normálny rozsah teploty vody, nie je nutné robiť paniku , robiť paniku treba ak ti presahuje dlhodobo 110°C prípadne nedosahuje ani 80°C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 09 říj 2018, 22:19 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1201
Bydliště: Brno
Je to úplně normální jev, u termostatu se nahromadí teplá voda, ten se otevře a z chladiče vnikne do motoru chladná voda a až konečně dojde k termostatu, ten se zase zavírá, proto to může takhle oscilovat.
Pokud je to v tomto teplotním rozmezí, je to v pořádku.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 10 říj 2018, 09:02 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Možná vám bude připadat můj dotaz jako debilní, ale jak poznáš že ti to osciluje mezi 85-90°C. Jelikož danou oscilaci jsi schopen sledovat jenom na diagnostice. Palubní budík se nehýbe . Dalo by se napsat, že když je ručička v jedné polovině, tak to odpovídá cca rozmezí 80-90°C. Co se týká vytápění, tak tam je snad výměník zapojen bez regulace toku vody, jenom se klapkami mixuje procházející vzduch do kabiny. Má zkušenost s Fiaty posledních dvou dekád (benzínovými) je taková, že když je termostat v pořádku, tak se ručička nehne ani když stojíš/poskakuješ v koloně, máš zapnutou klimu, nebo jedeš na neutrál, popřípadě se zařazenou rychlostí dolů z Votičáku a venku je pod nulou. Hýbat se mi začala na máře (cca 2mm nad půlku), když u dvourychlostního ventilátoru uhnil drát na předřadném odporu první rychlosti, ale to už teplota šla nad 90°C, po sepnutí druhé rychlosti dochlazeno na půlku. A dále na puntu i máře, když začal odcházet termostat, tak pokud motor nebyl zatížen, tak ručička klesla o jedno pole před půlku. A to bylo poznat i na teplotě vzduchu z topení.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 11 říj 2018, 13:07 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Příspěvky: 179
Bydliště: ČR :)
Bravo by mělo mít digitální budík, takže při určitém odporu co dává teplotní číslo ukazuje nějakou hodnotu... Má to tak drtivá většina dnešní produkce, protože lidi chytali nerva, když v zimě otevřel termostat a teplota šla dolů... Bez diagnostiky těžko zjistíš, jaká je reálná teplota chladicí kapaliny, přesně jak pak Martin.

Odesláno z mého VTR-L29 pomocí Tapatalk

_________________
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
diag. ELM327


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolisanie teploty motora
PříspěvekNapsal: 11 říj 2018, 19:17 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 115
OBDII modul, v androidmobile Torque PRO
Aspoň na mojej Mulici to funguje výborne. A nie len na teplotu.

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |