Právě je 17 pro 2018, 08:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018, 10:23 
Offline
Začátečník

Registrován: 24 led 2014, 18:23
Příspěvky: 29
Ahojte, vcera sa mi prvy krat stalo, ze sa mi rozsvietila kontrolka teploty motora. Stalo sa to po dlhej jazde v kolone (>20min), ked auto vela stalo a po kuse sa posuvalo. Nikdy predtym to nerobilo, rucicka teploty sa drzala po zohriati stale v strede, takze som to nejako extra nesledoval, preto ma cervena kontrolka prekvapila. Ventilator na sahare som menil pred cca. 2 rokmi, lebo stary piskal, rozvody s pumpou sa robili minuly rok vo Fiate. Kedze som nemal kde odstavit auto, tak som zapol kurenie ma maximum a kontrolka zhasla a rucicka klesla postupne na cca. 3/4. Ked sa kolona rozhybala a isiel som normalne cez mesto 30-50km/h, tak teplota zisla spat na polovicu a drzala sa po zvysok jazdy. Myslel som, ze bude problem vo ventilatore, ked som ale po jazde ostal stat na mieste vyse 15min s nastartovanym motorom, ventilator sa pravidelne po chvili zapinal a teplota drzala cely cas na strede.
Cestou spat z prace som uz teplotu sledoval a opat cely cas rucicka v strede az do kolony. Po 15-20min opat vystupala cez polku. Ked som sa troska dlhsie pohyboval (20-30m), tak isla hned viditelne dole (vonka mozno 15°C), ale postupne to vyslo opat az po cervene pole. Potom sa zapla kontrolka a rucicka skocila na max. Tak opat trik s kurenim, kleslo po chvili na 3/4. Zastavil som na parkovisku, otvoril kapotu a pocuval. Postupne teplota klesla spat na polovicu a vetrak sa zapinal.
Auto mam 13 rokov, najazdene 230t, a nezazil som, aby sa mi rucicka teploty odchylila od polky. V com moze byt problem, na ktory sa zamerat? Ventilator sa zda byt v poriadku, cidlo zrejme funguje ok (skusal som hadice od chladica a boli horuce), moze to byt termostat? Na diagnostike sa bude dat nieco vycitat ohladne toho prehriatia? Dakujem za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018, 18:10 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Pokud tam máš dostatek vody a nemizí, tak bych to viděl na termostat. ;)

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018, 18:27 
Offline
Začátečník

Registrován: 24 led 2014, 18:23
Příspěvky: 29
Kvapaliny je dost a dolievam tak deci raz za pol roka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 06 říj 2018, 12:08 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Pokud chodí větrák, hadice jsou horké, pomůže topení (odbočka je před termostatem), voda nebublá (tím myslím fouklé těsnění pod hlavou), čerpadlo čerpá, tak poslední co tam zůstává je termostat, který se nemusí plně otvírat. Mě zase obráceně - nebyl schopen udržet teplotu a vždy se to tak začalo projevovat po 10 letech a cca 150tisících.

Při ceně termostatu, bych asi nad výměnou dlouho nepřemýšlel.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 06 říj 2018, 14:04 
Offline
Začátečník

Registrován: 24 led 2014, 18:23
Příspěvky: 29
Vdaka za pomoc. Dnes som po kratsej jazde ostal stat na parkovisku s nastartovanym motorom cca. 10 min. a teplota sa drzala cely cas presne na znacke. Chytal som hadice k chladicu a spodna od pumpy bola horuca, vrchna spat cez termostat tiez dost tepla, ale menej. Ventilator sa cely cas nezapol, takze sa to na volnobehu stihalo chladit len obehom cez chladic. Z toho usudzujem, ze pumpa tlaci ok a termostat sa musi aspon kus otvarat. Zrejme sa ale neotvori dostatocne pri velkej teplote a to potom sposobi prehriatie pri poskakovani v kolone. Skusim teda vymenit termostat, tych 10€ je za tie roky nic. Pozeral som, ze na hadici od termostatu mam este povodnu zalisovanu sponu bez skrutky, takze ju budem musiet vymenit. Ked odmontujem termostat, kolko cca. kvapaliny vytecie z hadice a bloku motoru? Predpokladam, ze potom bude potrebne doliat kvapalinu a odvzdusnit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 06 říj 2018, 14:55 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Kolik vyteče vody netuším, já mám 16V a ten má termostat z boku hlavy a tam vyteče vody docela dost. Buď můžeš odpustit vodu z chladiče a potom to dolít destilkou (když toho moc nenacintáš po zemi). Netuším jak starou tam máš náplň chladící kapaliny. Jinak odvzdušnit se to bude muset. Pokud tam máš nějakou starou náplň, tak bych to klidně spojil s výměnou chladící kapaliny. Jedna faktická poznámka, teplejší hadice by měla být ta od termostatu do chladiče, to je odvod horké vody, spodní z chladiče je ochlazená. Ty to popisuješ obráceně.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 06 říj 2018, 16:39 
Offline
Začátečník

Registrován: 24 led 2014, 18:23
Příspěvky: 29
No neviem, tak je to napisane v knihe Jak na to:
Příloha:
jaknato.jpg
jaknato.jpg [ 133.45 KiB | Zobrazeno 422 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 06 říj 2018, 18:08 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1201
Bydliště: Brno
Tak to je velice zajímavé, v té knize je to napsané pěkně blbě.

Voda se ohřeje v motoru, stoupá k termostatu, ten se otevře a pustí horkou vodu horní hádicí do chladiče.
Tam se voda ochladí, klesá do spodního vývodu a do čerpadla a do motoru.

Pokud máš stejně horkou i spodní hadici a ventilátor funguje, tak máš zanesený chladič, může být i špatně odvzdušněný.
Použil bych destilovanou vodu s čističem na chladiče a potom novou náplň.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 07 říj 2018, 07:34 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Přívod vod k čerpadlu je spodní hadicí z chladiče. Přívod je v ose hřídele čerpadla, tudíž klasický koncept odstředivého čerpání. Nedovedu si představit , že by to cirkulovalo obráceně.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 07 říj 2018, 10:16 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1201
Bydliště: Brno
To by se ani neotvíral termostat.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 09:18 
Offline
Začátečník

Registrován: 24 led 2014, 18:23
Příspěvky: 29
Mate pravdu, v knihe je chyba. Tecie to vrchom cez termostat do chladica a potom spodkom z chladica do cerpadla.

Termostat som teda vymenil. Vizualne vyzeral na svoj vek ok, zrejme sa ale neotvaral naplno. Mozno ho este otestujem v horucej vode. Novy som dal identicky, prva skuska v pondelok do prace a z prace v kolone ok, teplota sa drzala cely cas v strede, len raz vysla o dielik hore, ale po pomalej jazde sa vratila na polku. Takze vyzera, ze vymena pomohla. Dakujem za rady.

Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 09:35 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Okem špatný termostat nepoznáš, leda ho vyzkoušet v horké vodě. Akorát je mi divné, že se zvedla teplota v té koloně, netuším jak je ovládaný ventilátor a jestli nemáš dvourychlostní . Připomíná mi to můj případ u marei, kde mi nechodila první rychlost.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 16:41 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 115
Predpokladal by som najprv ventilátor no výmena termostatu je rozumná po rokoch.

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 19:02 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2235
Bydliště: Havířov
Termostat dnes stojí pár kaček,myslím,že ani nemá cenu ztrácet čas a zkoušet ho v horké vodě,vyměnit za nový a hotovka. A jak psal Martin tak bych pak pro jistotu testnul i funkci ventilátoru,odpojit konektor z čidla a na tvrdo propojit kontakty zda se rozjede. A pak i vyzkoušet čidlo v horké vodě zda spíná.

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 20:12 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Tak on termostat už vyměnil, mě akorát zarazil ten nárůst teploty v koloně, to by se při správné funkci chlazení nemělo stát ani při 30°C. Tam bych to viděl na nějakou chybu při spínání ventilátoru.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |