Právě je 22 zář 2018, 04:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018, 18:02 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
Zdravím všechny uživatele fóra!

Stala se mi nemilá věc. Mám nově Barchettu r.v. 1995. Po pár stovkách pohodových a bezproblémových km mi začal zhasínat motor za jízdy :( Asi po minutě motor znovu nastartuje, jede zdánlivě bez problému, výkon nechybí. Ale brzy "chcípne" znovu, frekvence se zrychluje, až někdy vůbec nejde nastartovat.

V servisu (Bosch), kde mají diagnostiky i na tyto starší stroje, mi řekli, že se nedokázali připojit, a nejsou tedy schopni určit, kde je chyba.
Doufám, že by se našel nějaký zkušený automechanik, který odhalí závadu i bez diagnostiky. Nicméně i kvůli budoucím závadám bych ji chtěl mít funkční.

Proto prosím uživatele, kteří mají Barchettu z prvních let výroby s řídící jednotkou Hitachi (připojuje se přes 3 Pin zásuvku), aby sdíleli své zkušenosti

- jakou konkrétní diagnostiku používáte
- jak ji napojujete
- případně jaký servis/ mechanika můžete doporučit v okolí Ostravy, Karviné.

Pokud to bude možné, chci vyzkoušet nějakou osvědčenou diagnostiku, abych si třeba potvrdil, že ŘJ opravdu nekomunikuje.
Pak bych řešil nápravu tohoto problému spolu s opravou zhasínání motoru.

Předem děkuji!

Vašek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 dub 2018, 19:44 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
diagnostika Multiecuscan - najlepsia diagnostika na fiat
kabel ELM-327, plus trojpinova redukcia na stare Fiaty.
trojpinovy diagnosticky konektor je v motorovom priestore
Mam Barchettu model Riviera

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 14:55 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
Ahoj,

Díky za odpověď!
(Nejen) tato stará řidicí jednotka má fungovat tak, že odpoví na prvotní signál vyslaný programem. Po odzkoušení bohužel Multiecuscan při výběru správného auta neposílá žádné signály, aby se připojil (odzkoušeno osciloskopem). Při výběru jiných aut aspoň něco vysílá.
Bohužel jsem tedy stále na bodu 0 :(

Multiecuscan má fungovat pod windowsem?

Stálé trvá poptávka po tipu na nějaký servis v okolí Ostravy se zkušenostmi a dovednostmi vedoucími k opravě této starší Barchetty (opakuji, r.v. 1995).
Takže kdyby někdo věděl... budu rád.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 15:52 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2173
Bydliště: Havířov
Že by examiner? Ta asi Barchetu zvládne, jezdil jsem do Nordexu v Prostřední Suché,bývalý Fiat,servis ještě dále provozují,tak zkus tam :)
Jinak ještě pokud bys měl zájem,tak bych ti mohl dát číslo na jednoho týpka co dělá servis Fiatů,musel bys mu cinknout a poptat se ho

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 21:14 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
vaccice, pytas sa či Multiecuscan má fungovat pod windowsem?
si vôbec skušal Multiecuscan? .) lebo to znie že ho ani nemaš nainštalovany .)

Diagnostikoval som viac ako 6 Barchhet od 1995 do 2001 a všetky komunikovali
kamarat ma tušim 1999 a ja mam 2000
(problem som mal iba s Fiat Coupe ale to zas komunikovalo s inymi diagnostikami)
Samozrejme že sa môže občas chybička vloudit

vaccice skušal si kabel ELM-327, upraveny kabel ELM-327, kabel KKL plus ku každemu kablu treba trojpinovu redukciu a červeny kabel z redukcie treba pripojit na +12V auta aby bol napajany ELM-327 alebo KKL
bez doplnkoveho napajania nebudu fungovat
Ak použivaš KKL tak treba znižit latenciu


Přílohy:
15__fiat_3pin_a.jpg
15__fiat_3pin_a.jpg [ 140.79 KiB | Zobrazeno 702 krát ]
Obd_usb_kkl_interface_a.jpg
Obd_usb_kkl_interface_a.jpg [ 40.22 KiB | Zobrazeno 781 krát ]
s-l300.jpg
s-l300.jpg [ 11.3 KiB | Zobrazeno 781 krát ]

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Naposledy upravil SpiritWolker dne 16 čer 2018, 19:32, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 22:16 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
liborko píše:
Že by examiner? Ta asi Barchetu zvládne, jezdil jsem do Nordexu v Prostřední Suché,bývalý Fiat,servis ještě dále provozují,tak zkus tam :)
Jinak ještě pokud bys měl zájem,tak bych ti mohl dát číslo na jednoho týpka co dělá servis Fiatů,musel bys mu cinknout a poptat se ho


Všeználku :)
Určitě, číslo na zkušeného borce si rád vezmu, zavolám mu.
Díky!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 22:25 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
SpiritWolker,
Díky za detaily včetně příloh!
Otázku jsem měl správně položit, jestli program funguje bezchybně na windows. Jsou starší diagnostiky, které fungují jen pod DOSem, proto ten dotaz.
Rád brzy doložím "svou" sestavu. Přiznávám zde bez mučení, že to testoval můj bratr na svém pc, ne já osobně, nicméně byl jsem přítomen.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 čer 2018, 14:31 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
vaccice, pozdravujem, neni zač, a už mi to je jasne, ale musel som sa opytat .)
multiecuscan mne funguje 100percentne bezchybně na Windows XP SP2 a na Windows 7
multiecuscan musi fungovat na: Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 and Windows 10
tu je napisane presne info: https://www.multiecuscan.net/

pozrel som ake su rj pre Barchettu a ktory kabel je potrebny na komunikaciu s multiecuscanom
1. Hitachi MPI injection (1.8 16V) všetky idu cez KKL plus 3-Pin redukcia
2. Hitachi MPI Injection (1.8 16V '98) od rv.1998 už funguje aj ELM-327 plus 3-Pin redukcia
3. Hitachi MPI injection (EOBD) CF3 tato už ma klasicku OBD2 zasuvku

Takže vysledok je: Potrebuješ na diagnostiku Barchetty 1995 modry KKL usb kabel a 3-Pin redukciu
Preto sa opytaj aky kabel použil. Predpokladam že preto nešlo komunikovat s rj, redukciu určite mate.
Redukcia v podstate neni potrebna, stači spravne pripojit piny. Ja takto dijagnostikujem rj doma na stole.

A samozrejme Examiner je najlepši .)

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2018, 11:37 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
SpiritWolker,

Máš pravdu, použili jsme ELM 327 a ne modrý KKL kabel. Tím by to snad mohlo být.

(Mimochodem, na prvním obrázku 15__fiat_3pin.jpg to vypadá, že je přehozené označení K a L u 3pin konektoru).

Teď jsem trochu zmatený nabídkou KKL kabelů v eshopech. Pokud má kabel označení KKL OBD (nebo OBD II ), je to už dostačující identifikace? Bohužel nikde ani slovo o Fiatu :)

Např.
https://www.alza.cz/hobby/mobilly-usb-v ... 633878.htm
https://www.levnealarmy.cz/eshop/autodi ... &id_page=6
http://www.sejvi.cz/?29,diagnostick%FD- ... -s-vag-com

Myslíš, že tyto budou fungovat, který z nich bys doporučil? Uvažujeme nejvíc o tom z Alza.cz

Díky!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2018, 19:30 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
Pozdravujem .)

Na prvom obrazku je to v poriadku, všetko je označene spravne.
Su to obrazky označenia pinov na konektoroch OBD-2 a 3-pin v aute.
Nie su to obrazky označenia pinov na redukcii.
Alebo inak povedane obrazok 3-pin je pohlad na konektor redukcie zo strany kde sa pajkuje
obrazok konektora OBD-2 neotočili na stranu kde sa pajkuje na redukcii - takže toto asi cele pletie .)

OBD-2 konektor na redukcii ma rovnake rozmiestne pinov ako konektor OBD-2 v aute
3-pin konektor na redukcii je zrkadlovo otočeny - takže to vas zmiatlo
treba vždy kontrolovat kde je zaražka - vyčnelok

Popis prepojenia pinov je spravny

ja som nakreslil obrazok ktory vam zjednoduši pripojenie
pohlad na konktor ELM-327/KKL - pohlad na 3-pin konektor v aute
pohlad na OBD-2 konektor na redukcii - pohlad na 3-pin konektor ma redukcii


Příloha:
DSC_2167_b.jpg
DSC_2167_b.jpg [ 190.45 KiB | Zobrazeno 702 krát ]



a ešte pripjam jeden pekny obrazok označenia pinov na konektoroch OBD-2 a 3-pin v aute

Příloha:
JLjv1Ix.jpg
JLjv1Ix.jpg [ 82.65 KiB | Zobrazeno 702 krát ]


Informacie o OBD-2 su tu:
https://www.autodiagnostika.jantolak.sk ... adenia,259

bude asi jedno kde kupite, všetky musia splnovat tie iste protokoly

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 čer 2018, 12:04 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
Ahoj SpiritWolker,

Máš u mě pivo :)

S modrým kablem program funguje! Ukázal error v imobilizéru.

Teď budeme zjišťovat co dál. Asi by bylo nejrychlejší jeho vyřazení z provozu, ale dal bych přednost opravě (pokud možno).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 čer 2018, 13:22 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
Tak to je super .) zapisal ste si čislo chyby? čislo chyby dat do googla a zistit či už niekto taku chybu riešil.
Ja by som tipoval že chybu spôsobuje kostra motora .)
Raz si kamarat opravoval prevodovku na Barchette a rovno ju nastriekal striebrenkou/hlinikovým sprejom :-)
a potom mu nešiel naštartovat motor a svietil imobilizer :-) Farba bola ako izolacia .) ani skrutky nevodili .)
po očisteni farby všetko fungovalo .) Takže skontrolovat kostriaci kabel ktory ide na prevodovku, kostru auta. Poriadne s nim zakmasat či sa kabel nevytrhne zo zalisovaneho oka, potom prejst všetky konektory.

Vela info najdeš na tychto www:
http://www.barchetta-lexikon.de/
https://v4.barchetta-lexikon.de/ staršia verzia
http://fiatklubpolska.pl/barchetta-441/ polske forum
https://barchetta-club.pl/index.php dalsie polske forum

a toto je najlepšie :D
https://wiki.barchetta-club.pl/start

tu najdeš všetky kostriace body na Barchette
https://wiki.barchetta-club.pl/elektryka/start

toto použivam na preklad celej www :lol:
https://translate.google.sk/translate?h ... s%3A%2F%2F


škoda že mi tu mame take slabe takmer nefunkčne forum barchetta.cz a dve skupiny na Facebooku kde takmer nikto nechodi.
Chcelo by to zjednotit, ale v dnešnej dobe na to nikto nema čas a fanušikou Barchett je malo

Dakujem .) Tmave Krušovice poprosim :-)

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 čer 2018, 22:32 
Offline
Začátečník

Registrován: 18 dub 2018, 17:34
Příspěvky: 7
Vidím, že Poláci na rozdíl od nás jedou :)

Ten kód je poněkud šalamounský. Píše se tam o imobilizéru, že nedovolí nastartovat (což není většinou náš případ, protože motor zhasne za chodu).
ALE taky, že kód může být způsoben zhasnutím motoru :shock:

Nicméně ten tip s kostrou motoru musíme vyzkoušet.
Kontaktovali jsme též nedaleký servis (díky Liborko), sice zrovna období dovolených...můžou až za 2-3 týdny, takže budeme rádi, když pojezdíme příští rok :D


Přílohy:
barchetta_error.jpg
barchetta_error.jpg [ 57.05 KiB | Zobrazeno 503 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 čer 2018, 00:24 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
:D v popise chyby ti pise že si maš skontrolovat kabelaž medzi rj-motora a immo,
v podstate sa pise ze bolo prerušene vzajomne spojenie, bud kostra to rozdelila alebo zaoxidovane piny v konektoroch.

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |