Právě je 18 srp 2018, 22:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 čer 2018, 19:55 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 165
Reaguji se spozdenim, tu svicku jsem znova premeroval (v ramci moznosti uz na motoru) a vypada to, ze to je stejne.... takze nic.
Vcera jsem delal kompresni test motoru a prekvapily me cisla - naposled jsem nameril 10,7 - 11 baru (pred krouzkama) a vcera to vsechno ukazovalo 11-12 baru. Jedina zmena byly ty krouzky, takze aspon trochu po ctvrt milionu ozuzlane byly :). Merak komprese je cina, ty cisla samotne nemaji velky vyznam (zda je to malo / hodne). Spotreba oleje asi neklesla, par tisic jsem najel a olej ubyva dal :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2018, 22:52 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 78
"Spotřeba oleje 0,1 na 1000km je v pořádku, tam bych problém nehledal."

Tak já Ti tedy nevím - Karle...
Benzínové Punto - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
Naftové Punto (1.9JTD 59kW) - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
(Tretí olej pri výmene priehľadný - malinko vo farbe zmesi normálneho a horského medu)
Multipla 1.9JTD - olej po 8000 síce tmavý, no na mierke pokles = 0

Ku tomu:
Ak výrobca predpísal ŠPECIFIKÁCIU a VISKOZITNÚ triedu - treba ich dodržať.
Že sa svet nezrúti ako sa nedá predražená Selenia je jasné no ak má byť 10W40 - tak má byť 10W40.
Akékoľvek špekulácie typu: "Na leto by...na zimu by..." je koledácia o vytiahnutie peňaženky :)

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018, 13:17 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
Zamysli se nad tím jak funguje spalovací motor a dojdeš k jednoduchému závěru, že spotřeba oleje = 0 - znamená průser někde jinde. A specifikace oleje není viskozita, to je jenom teplotní rozsah. Tak že tak ;)

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018, 15:01 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 78
"specifikace oleje není viskozita" - máš pravdu.
To, že motor nežerie olej je v čom problém?

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018, 16:47 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
Jelikož u spalovacího motoru se mažou plochy, které se dostávají vně mazacího systému (dříky ventilů, válce) a dále tam je instalované zařízení, které se nazývá odvzdušnění (odvětrání) motorové skříně. Všechny výše jmenované prvky se starají o úbytek oleje jako takového. Prostě jsou to místa, kde se olej obětuje a položí své bytí za bezproblémový chod. Následně potom shoří ve spalovacím prostoru nebo ve výfuku. Dříve, když se používaly pístní kroužky s větším předpětím a oleje byly hustší. Tak si motor vystačil na 15 tisíc s rozsahem od max do min., tudíž se mezi výměnami nemuselo dolévat. Ale ani tento stav netrval věčně a v intervalu 150-200tisíc najetých kilometrů se začala i u těchto motorů objevovat potřeba dolévání oleje. Tam kde se projevuje spotřeba oleje = 0 , tam dochází k nahrazováním spotřebovaného oleje palivem, nejvíce na to trpěly ropáci, ale i u benzínu k tomu dochází, jenže ten má výhodu, že při delší jízdě se z oleje dovede odpařit, nafta nikoli. V obou případech olej degraduje. K tomuto jevu dochází hlavně v zimě nebo v režimu opakovaných krátkých jízd se studeným motorem. Další možnou příčinou jsou již poruchy jako takové, většinou u motorů, kde je vysokotlaké čerpadlo paliva umístěno tak, že při ztrátě těsnosti , může palivo unikat do motorové skříně, zde může i olej (zdánlivě olej) přibývat.

spotřeba oleje moderních motorů

přibývání motorového oleje

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Naposledy upravil martin72 dne 10 čer 2018, 19:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018, 19:06 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 165
V tomhle vlakne je tolik uzitecnych informaci, ze je skoda ho plevelit timhle spamem... Olej resim proto, ze jsem vymenil vsechno myslitelne a ubyva porad dal. Ale jak rika martin, je to tak malo, ze neni potreba z toho delat takove drama. Mozna jsem jen dojebal gufera ventilu, asi trikrat jsem vyndaval ventily a oni ke guferum nedali ochranou sprcku :(.
Jen doplnim, ze na tjetu je jeste turbo a odvetrani kliky kudy ho muze mizet docela hodne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 čer 2018, 07:10 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Příspěvky: 177
Bydliště: ČR :)
Turbo jsi dával taky nový? Zkusil bych koupit někde OCT (oil-catch-tank) - jeden dodavatel z Prahy (HPP) umí docela rozumný design. Anebo bych alespoň zkusil dočasně předělat odvzdušnění kliky a místo rovnou do sání, bych tam dal kus hadice a přehodil to do nádoby. Pak uvidíš, kolik oleje vlastně jde zpětně do sání a buď se nacpe na stěny sacího potrubí nebo pak shoří...

_________________
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
diag. ELM327


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |