Právě je 22 zář 2018, 04:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 11 dub 2017, 01:06 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1132
Bydliště: Brno
Závada byla - občasná chyba snímače ventilů,
chyba adaptace
chyba ventilů se vyskytne i když někdo nastartuje motor a je odpojené čidlo vačky, proto jsem to hned neřešil.

V dalším si dovolím velice důrazně oponovat, u 16V motoru bych se v žádném případě nespoléhal na nějaké značky na řemenici (ani u 8V), na to jsou jiné postupy.
Na hlavě jsou kontrolní otvory, které musí sedět na rovné úrovně válců 1,2 , u 8V se nastavuje na 0 na setrvačníku ryska na vačkové řemenici, pro lepší, zkontrolovat podle otvírání ventilů (diagram otevírání ventilů).

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 14:14 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1132
Bydliště: Brno
Můžeme se podívat, jestli tam zase neskočila chyba čidla vačky (nebo snímače ventilů - to samé).

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2017, 16:16 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
Tak mám update:

Příčinou chybové hlášky "Čidlo vačky" by mohlo být to, že na motoru jsou ještě originální rozvody (z roku 2006, najeto skoro 127000km). Při koupi jsem asi usoudil, že se rozvody dělaly podle servisního plánu (i když v servisce ani v dokladech z rakouského servisu jsem teď žádný takový záznam nenašel)... Prostě moje blbost, měl jsem je nechat zkontrolovat hned. Naštěstí nedošlo k žádnému úrazu hlavy :)

Dle mého mechanika je možné, že chyba mohla být hlášená proto, že řemen už je značně vytahaný. IMHO je to možné, protože kontrolka se mi rozsvěcovala (i teď po vymazání chyby od Vitaml) vždy až po ujetí větší vzdálenosti (třeba po 70km) a po vychladnutí auta se zase nesvítila.

Takže teď mě čeká výměna rozvodů, STK a snad bude zase dobře... :)

Každopádně díky za rady a pomoc a pokud budu zase v úzkých, tak se ozvu.

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2018, 15:19 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
Neměl by někdo na prodej funkční první lambda sondu z motoru 1.6 16V 76kW typ: 182B6000?

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2018, 16:40 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1132
Bydliště: Brno
Mám univerzální.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2018, 16:48 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
To bychom museli vyzkoušet, třeba by fungovala. Pořád jsem nevyřešil ten problém s občasným kolísáním volnoběhu, diagnostika hlásí právě problém na první lambdě (je nová, ale asi se s motorem nekamarádí). Chci teď auto prodat, protože jsme si pořídili něco většího, ale s touhle pitomou závadou je to blbý, i když je jinak ve velice pěkným stavu. Tak bych to rád nějak relativně lacino pořešil. Kdybys měl někdy čas, chuť a dal mi možnmost ji ozkoušet, tak bych byl vděčen...

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2018, 21:31 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1132
Bydliště: Brno
Když jsi byl za mnou v Ivančicích, tak už tehdy ti první lambda nejela a nevím, jestli tam nemáš problém v drátech, byl tam dost špatný přístup. Lambdu ti klidně nejakou pučím, mám jich několik nových i staré a funkční origo, zkoušel jsem už různé a vechny mě jely. Zkoušel jsi sledovat hodnoty lambdy (graf) ?
PS: Nedávno jsem nechal vyčistit vstřikovací ventily ultrazvukem (RS Servis - Blansko), následek : klidný chod, stabilní volnoběh, klesla spotřeba skoro o 1,5 l.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 12:47 
Offline
Začátečník

Registrován: 10 čer 2018, 22:11
Příspěvky: 3
Vitaml píše:
Mám kabel a Multiecuscan (ten je hlavně pro Fiaty a italská auta), můžeme se někdy domluvit. Komunikuje normálně se všemi jednotkami.


Dobrý den,
je Vaše nabídka na diagnostiku stále aktuální? Mám Fiata Multiplu r.v. 2005 ve verzi CNG. Z ničeho nic se při jízdě rozsvítila kontrolka motoru a počítač zahlásil "CNG control faild, contact garege". Při jízdě na benzín to nedělá. Byl jsem s tím ve Fiatu u Globusu a tam mi řekli, že v řídící jednotce našli hlášku, že je špatné čidlo klepání motoru, že nové stojí 3000 ale, že se s tím dá jezdit.
Nicméně nemám v ně extra velkou důvěru, navíc od té doby začala žrát olej.
Myslíte, že bychom se mohli domluvit a mrknul byste se, co najdete Vy?

Díky za odpověď.

Skočovský


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 13:03 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1132
Bydliště: Brno
Asi nic lepšího nezjistím, akorát to čidlo klepání by šlo sehnat levněji (zkus AP autodíly, podle vin a čísla motoru najdou vhodné).

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 01:23 
Offline
Začátečník

Registrován: 10 čer 2018, 22:11
Příspěvky: 3
Díky za tip. Našel jsem ho tam za cca 700,-. Podle obrázku mi to připadá, že je to jenom potřeba někam zasunout, ale nemám tušení kam. Máte tušení, zda se dá sehnat někde nějaký návod v češtině? Jediné co jsem našel jsem cizojazyčné programy kde to nemohu najít.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 23:43 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
Co se týče nových náhradních dílů, doporučuji kouknout na https://mlparts.cz - mají dobrý ceny, osobní odběr v Brně a rozumný poštovný jinam. Neznám přesně typ konkrétního motoru, ale na CNG jsem tam našel čidlo klepání už od cca 400,-

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 13:24 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
Vitaml píše:
Když jsi byl za mnou v Ivančicích, tak už tehdy ti první lambda nejela a nevím, jestli tam nemáš problém v drátech, byl tam dost špatný přístup. Lambdu ti klidně nejakou pučím, mám jich několik nových i staré a funkční origo, zkoušel jsem už různé a vechny mě jely. Zkoušel jsi sledovat hodnoty lambdy (graf) ?
PS: Nedávno jsem nechal vyčistit vstřikovací ventily ultrazvukem (RS Servis - Blansko), následek : klidný chod, stabilní volnoběh, klesla spotřeba skoro o 1,5 l.


Ahoj! Jen tak pro informaci: Koupil jsem použitou origo lambdu, včera jsme to vyměnili - zdá se, že problém vyřešen a chyba byla opravdu jen v nekamarádící se nové lambdě...

Ale zase mi přesal spínat kompresor klimy... Nevím, jestli jsme do něčeho drbli nebo co, ale asi přestal spínat právě pro výměně. Nebýt toho, už jsem měl auto asi prodaný :roll:

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 00:20 
Offline
Začátečník

Registrován: 10 čer 2018, 22:11
Příspěvky: 3
kubiii píše:
Co se týče nových náhradních dílů, doporučuji kouknout na https://mlparts.cz - mají dobrý ceny, osobní odběr v Brně a rozumný poštovný jinam. Neznám přesně typ konkrétního motoru, ale na CNG jsem tam našel čidlo klepání už od cca 400,-


Díky za typ. Vypadá to dobře. Každopádně bych se chtěl zeptat. Nemáte k Multiple nějakou montážní příručku kde by byla aspoň zmínka, kde bych ten bazmek měl hledat?

Díky za odpověď.

Skoces


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 21 čer 2018, 13:43 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
Někde na bloku motoru, šel bych po vzhledu (viz obrázek na nějakým shopu). V prvním kroku zkontrolovat dráty.

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |