Právě je 18 srp 2018, 22:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 211 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 20:23 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
Tak problém LPG/BA je tu hodně diskutovaný, ale verze 110kW neměla úpravu SW z důvodu startování. Co jsem si cvičně svojí blbostí musel rozebrat a složit motor, vyměnit co bylo třeba, tak jsem problém se studeným startem nezaznamenal. Až teda jednou, kdy jsem po cca 60km dojel na chatu, k chatě je to 200m z kopce po hliněné cestě, tak jsem brzdil motorem až do vrat (ty byly otevřené) tak že jsem jen vyřadil a setrvačností dojel 5m a vypnul jsem motor. Ráno když jsem startoval, tak se to zhouplo, ale to bylo vše. Od opravy jsem najel už 3tisíce km. Teda nikdy se mi nestalo, že bych musel startovat na několikrát (a to ani před opravou). Maximálně se mi stalo, že při změně počasí to ráno naskočilo, pak jako by to chtělo chcípnout, pak následovalo zvýšení otáček ke dvou tisícům a hned se to zase vrátilo na těch obvyklých 1300ot. Startuji stylem zastrčím klíček a startuji hned, nečekám až si BC provede kontrolu periferie. Když jsem zkoušel čekat na kontrolu BC, tak to nikdy neudělalo. Na tvůj popud, jsem měnil MAP senzor a to se výrazně zlepšilo, krom jiných signálů, které mi vadili více (zrychlení při ubrání plynu po předjíždění). To zhoupnutí při studeném startu po změně počasí mi občas udělala i marea, ta měla ještě váhu vzduchu (odporový drát) a plnila normu EURO 2. Měl jsem jí od nájezdu 70tisíc do 203tisíc.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2018, 21:40 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 13
Ja mam 88kW verziu a bez LPG,rocnik 2009.Minuly rok som mal so startom problem,teda po nastartovani dusilo motor cca 5 sekund ,len za studena ked auto stalo cez noc alebo par hodin.Zacalo to niekedy v auguste,vymenil som sviecky,zapalovacie cievky a MAP senzor potom to prestalo a tento rok to zacalo zas ! tankujem na Slovnafte a Shell cistu 95-ku niekedy aj premiove paliva.Objednal som novy MAP senzor,nakolko som spozoroval ze pri predbiehani a miernom povoleni plynoveho pedalu auto zrychlilo,niekto to tu uz pisal,myslim ze to bol martin72.V piatok by som ho mal mat doma,objednal som tento BOSCH 0 261 230 302.

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 16:31 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 úno 2018, 22:35
Příspěvky: 10
Jen tak pro informaci Martin72 ten (odlučovač olejových par)se nachází kde není to ta černá krabička v pravo pod krytem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 17:01 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 13
Ano to je odlucovac.


Přílohy:
15a5036c487ab2be505779a8397c.jpg
15a5036c487ab2be505779a8397c.jpg [ 146.5 KiB | Zobrazeno 270 krát ]

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 18:24 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
To je ono a ta levá, tenčí hadička vede do sání pod klapku. Ta širší , tady je pouze hadičník vede před turbo. Rozebraný jsem ho neměl a z dostupných obrázků jsem moc nepochopil co se ve vnitř nachází. Chtěl jsem ho rozebrat, ale přišlo mi, že bych musel použít větší násilí než jsem byl ochotný ryskovat, ale tady kolega ho už rozloupl, tak by se mohl podělit o postup. Falešný vzduch si to je schopné přisávat přes odlučovač a cesta vede až k netěsné měrce oleje.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 18:46 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 165
Ja s tim docela bojuju, jak mam LPG, tak benzin nemusim tankovat pul roku a treba po trech mesicich to zacne zlobit a musim ho 'vyject'. Umim si predstavit ze se da podobny benzin koupit i u pumpy.
V tom separatoru je pouze bludiste na odluceni oleje a nahore je membrana co dela PCV ventil. Neda se rozebrat, pouze sundat horni vicko a lze se dostat k te membrane. Plus tam jsou jednocestne ventily na smerovani vzduchu (nepristupne / nerozebiratelne).
Muze delat falesny vzduch pokud se udela dira v te membrane (to byva slyset) nebo netesni ty jednocestne ventily a pak to prisava vzduch hadici od turba.
Ja jsem na nem zaslepil hadici do sani, motoru to sice nevadi, ale nemuzu to doporucit protoze v zime zacne byt problem se zamrzanim kondenzatu u turba nebo v te hadici k turbu. Letos me to zamrzlo v te hadici, vyhodilo merku a hrozna paseka :(
Separator ale zacal zlobit az po instalaci LPG (hrozne se pak zasira), na benzin by nemel delat neplechu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2018, 19:07 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 13
Moja skusenost.Ten separator sa da otvorit a vycistit,ale ryskujes ze poskodis ten klobucik lebo je s tym velky boj a ten plast je dost tvrdy (odporucam nahriat teplovzduskou).V jednom mieste som ten klobucik nalomil,ale to by nebol az taky problem,vacsi problem sa nachadzal vo vnutri.Mal som deravu tu oranzovu manzetu a polamanu tu okruhlu drazkovu nazvem to podlozku.Nakoniec som kupil novy separator za 70€ nakolko je problem zohnat tu oranzovu manzetu s tou podlozkou.Prikladam aj fotky


Přílohy:
S_L16001_LR1.jpg
S_L16001_LR1.jpg [ 71.81 KiB | Zobrazeno 261 krát ]
ViVm5J5.jpg
ViVm5J5.jpg [ 166.92 KiB | Zobrazeno 261 krát ]
eL4KqzW.jpg
eL4KqzW.jpg [ 106.07 KiB | Zobrazeno 261 krát ]

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 čer 2018, 12:01 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 13
Inac ten 100-oktan. benzin (SHELL racing) fakt funguje na tie studene starty,ziadne dusenie,ziadne trepanie s motorom.Zaujimave ze v zime tankujem klasicky benzin 95 a motor ide tip-top.

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 čer 2018, 13:33 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
Možná to bude tím, že je zima a ECU při startu používá bohatší směs než v letním období. A pokud to dělá chvilku po startu aktuální korekci, tak ve chvíli, kdy je to chudší než by mělo, tak se to klepe. Jiná souvislost mě nenapadá. Za dob krále klacka by se řeklo, že v létě šetří se sytičem.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 črc 2018, 13:23 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 13
Len pre zaujimavost aj nove Tipo s 1.4 t-jet motorom ma problem s tym studenym startom. Citujem jedneho z fora : Po nastartovani za studena sa po cca 2 - 3 sekundach na cca 3 - 5 sekund stava to ze motor zacne ako keby vynechavat alebo ide na 2 - 3 valce max .. nemate prosim vas niekto s tym skusenost? Jedna sa o nove auto ktore ma 13 tkm a predajca tvrdil ze je to benzinom ze 95 nieje 95 u nas coz j hlupost lebo aj po mesiaci jazdenia na 100 oktan sa deje uplne to iste.

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 črc 2018, 13:58 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
Já si myslím, že za to můžou europředpisy. Výrobci v boji za co nejmenší CO2 se snaží obohacenou směs po startu co nejrychleji stáhnout na optimální. Když bude ale špatná konstelace + lehce fixlující teplotní čidlo, tak je možné , že se celý systém dostane na hranici optimálního provozu (chodu). V tu chvíli zasáhnou další regulační prvky, jako snaha o udržení otáček, lambda atd., ale než si to ECU přebere, tak je to zmatené a před chcípnutím.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 črc 2018, 15:24 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 13
martin72 napisal si to velmi pekne (odborne) a myslim ze mas pravdu.Zaujimave je ze mne to na 100 okt. benzine (shell racing) startuje vzdy v pohode,ako vie ECU ze v nadrzi je 100 okt. benzin ? velku rolu zohrava teplota,ci uz vody alebo vzduchu,lebo tie starty blbnu len v letnych mesiacoch ako som uz v niektorom prispevku spominal.Ten co ma to tipo tak jemu nepomaha ani tankovat 100 okt. benzin.Viacerym majitelom vo Fiate povedali ze tie starty su normalne :?

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 črc 2018, 15:34 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2017, 17:42
Příspěvky: 50
Bydliště: Česká Sibiř
"martin72" je špičkový odborník přes Fiaty, má znalosti jako málokdo, takže bych mu věřil.
U Tipa T-Jet 88kW zatím žádné problémy, starty bez ohledu na teplotu motoru nebo venku na první cvrnknutí (11.300km od října), otáčky po startu cca 1200, pak postupně pokles až na cca 850. Za mě spokojenost :D

_________________
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,6/77kW kombi 2006
Stilo 1,4 3dv.2004
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 črc 2018, 17:49 
Online
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 500
Bydliště: Praha
Jedna věc je , že zmíněná auta se nachází ve třech ekologických skupinách od Eura 4 po Tipo s Eurem 6. Tak že by se dalo říci, že čím novější, tím se dá předpokládat víc EKO. Další věc tu už zmíněná byla a to skutečnost, že 88kw verze měly problémy při studených startech již od začátku. To může být dané rozdílnou HW konstrukcí oproti 110kw verzi. Nižší vačky a jiné časování způsobuje jiné hybné odpory, dalo by se předpokládat, že by měly být nižší než u 110kw verze, tudíž může být sycení více seškrceno (hypotéza). Určitě budou rozdíly v mapách mezi jednotlivými verzemi. Jediné co mi na tento neduh pomohlo, byla výměna MAP senzoru (měl už něco za sebou). Před výměnou pomáhalo startovat až když si ECU načetla aktuální hodnoty. Jiným pohledem, až si BC zkontroluje periferie a všechny kontrolky pozhasínají. Po této časové prodlevě se mi problém nikdy nevyskytl. Jinak já startuji hned po zastrčení klíčku (světla nezhasínám) , na nic nečekám. ECU nepozná co je v nádrži, ale předpokládá, že tam je to samé na co auto dojelo poslední jízdu. Od toho jsou adaptační hodnoty ECU v nějakém nastavení. Paliva BA95 a BA98+ mají stejnou výhřevnost, tudíž z litru paliva se dostane stejné tepelné výhřevnosti. Rozdíl je v tom , že s palivem BA98+ může motor pracovat s větším předstihem a tím dosáhne tzv. vyššího středního efektivního tlaku. To znamená, že běží s větší účinností. Na svém autě jsem při porovnání provozu na Ba95 vs. Ba98+ přišel na to, že finanční efekt je nulový, ale spotřeba na BA98+ nižší. Rozdíl ve spotřebě dle režimu od 0,5-0,7l na 100km . Tudíž se dá říci, že účinnost motoru může být vyšší (dle režimu) o 5-10%. Proto se tento neduh může po přechodu na BA98+ vytratit. Protože pokud je stav přípravy směsi hraniční (ať už to způsobuje cokoliv), tak motor z Ba98+ vytěží více pracovní energie a udrží se v chodu.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 črc 2018, 18:31 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 165
no to jsou dost sverazne teorie, vzhledem k tomu, ze tjet ma mnohem mensi kompresni pomer nez atmosfera, tak v pasmu stredni zateze asi nebude moc cvicit s predstihem. 10% zmena spotreby pouze oktanovym cislem me zni dost jako scifi, spis foukal opacne vitr, obecne je velice tezke oddelit od sebe jednotlive faktory vlivu na spotrebu.
Ja bych vysvetleni videl mnohem prostsi. N98+ ma velky obsah ETBE (az 20%) - ether Ethanolu (ano te strasne bioslozky a presne ta hrozna bioslozka tam dela ty oktany). ETBE ma proti benzinu konzistentni vlastnosti a funguje jako oxidacni cinidlo, zlepsuje spalovani atd. Vim ze do E85 pridavaji frakce benzinu s nizkym varem, zde by to mohlo byt podobne a ty pak vyrazne zlepsuji startovani. N95 ma v normou omezen obsah frakci s nizkym varem, snad na zimu se zvysuje. Docela se s tim delaji cachry.
Jak jsem to psal driv, nikdy bych neveril jak ten motor je citlivy na benzin a po par mesicich vozeni benzinu v nadrzi je problem startovat. Nove tjety to budou mit lepsi spis z toho duvodu ze si s tim fiat nabehnul a v novych verzich vylepsil mapy.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 211 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |