Právě je 14 pro 2017, 12:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 03 lis 2017, 13:52 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 899
Bydliště: Brno
No vidíš to, je tam krokový motorek, ne obyčejný ventil.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 03 lis 2017, 14:04 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 579
Bydliště: Brno
jj

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 04 lis 2017, 00:05 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 899
Bydliště: Brno
Pokud má 4 dráty, je to 2 fázový krokový motorek, má v sobě 2 cívky.
https://www.google.cz/search?q=dvouf%C3 ... zZKiIi1mVM:

https://www.google.cz/search?biw=1190&b ... V2JhdiktUM:

Stejné krokové motorky jsou třeba v tiskárně, nebo miniaturní v CD mechanice atd...

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 12 lis 2017, 23:34 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 579
Bydliště: Brno
Jak se ochladilo, tak jsem vypozoroval, že se mi auto nechce ani po delší jízdě zahřát. Maximálně 65°C a víc za jízdy ani ťuk. Nechám tedy vyměnit termostat a uvidím, jestli jeho nefunkčnost nemohla mít na svědomí i problémy s volnoběhem. Sice si teď úplně nedokážu představit tu souvislost, ale uvidíme... :cry:

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017, 00:07 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 899
Bydliště: Brno
Spíš čidlo by na to mělo vliv.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017, 00:28 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 899
Bydliště: Brno
Díval ses v diagnostice na teplotu? Když vyměníš termostat, tak uvidíš, jestli bude nějaký rozdíl.
Kdyby bylo vadné čidlo, motor by si myslel jinou teplotu, než je skutečná a dávkoval by jinak palivo, což by mělo vliv na volnoběh.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017, 10:40 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 579
Bydliště: Brno
Čidlo teploty (na termostatu) je nový, vyměněný na jaře v rámci akce "udělalijsmeblběrozvodyateďnevímepročtojedeblbě" :)

Že se auto nezahřívá, jak by mělo, jsem si všiml až teď, když se ochladilo. Ukazatel na palubce zůstává na jedné čárce (na mlokovi je digitální). Tak jsem tam píchnul tu svoji bluetooth diagnostiku a na mobilu sledoval vývoj teploty během jízdy. Voda se normálně zahřívá, ale na 65°C se zastaví a ani o chlup víc. Když se zastavím a nechám běžet na volnoběh, začne teplota stoupat až skoro k devadesátce, ale to je - laicky předpokládám - daný tím, že vodní pumpa jede pomaleji a chladič není ochlazován proudícím vzduchem.

Ještě vyzkouším takový ten domácí test termostatu - nastartovat studenej motor, chytnout hadici vedoucí do topení a zkoušet, jestli se zahřívá stejně jako ty vedoucí do chladiče. Když jsem měl kdysi Tempru, tak tam byl taky v háji termostat, taky mi to dělalo nějakou neplechu při jízdě (už si nevzpomínám co přesně) a tento test fungoval.

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017, 10:56 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 899
Bydliště: Brno
Jo, to bude termostat.
Nad 90 se ti zapne fortuna, že?

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neudrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017, 22:10 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 579
Bydliště: Brno
Vitaml píše:
To by mohl být ještě ten ventil na odsávání palivových par z nádrže, je pod klapkou, vede k němu modrá trubka, zkus, jestli je v klidu zavřený, jestli těsní.
Možná si i srkl trochu benzinu.


Je v pořádku, že v tom ventilu začne po nějaké době cvakat? Konkrétně když jsem teď zkoušel motor na volnoběh zahřát, abych osahal hadice od termostatu, jak se zahřívají, tak po jakžtak zahřátí motoru začalo v tom ventilu nepřetržitě cvakat...

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |