Právě je 17 pro 2018, 20:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 říj 2018, 14:21 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 úno 2017, 09:56
Příspěvky: 21
U Fiat Brava 1,6 16V r.v. 97 mám následující tři problémy, které se neustále opakují a stále zhoršují.
Probíjí zapalovací kabely.
Zkoušel jsem dát úplně nové, ale stejně mě to nakopalo, takže jsem tam vrátil staré a nové vrátil.
Nevíte čím by to mohlo být?

Další problém je u něj s tím, že když jedu na půl plynu, třeba na dvojku, a sešlápnu plyn na plno, tak to téměř vůbec nemá tah, spíše naopak, je to jako když to ztratí výkon a hrozně pomalu pak jde nahoru.
Dříve mě to úplně zarazilo do sedačky a teď?
Přirovnal bych to k tomu, jako kdybych jel do kopce na pětku a měl plné auto lidí, prostě hrozně pomalu narůstá výkon motoru.

A další věc, po nastartování se motor klepe, jako kdyby to šlo jen na tři válce.
Nepomohly ani ty nové kabely, ani nová lambda sonda, na kterou poukazovala diagnostika, ani jiná indukční cívka.
Podle posledního měření proudu a diagnostiky byl špatný regulátor napětí na alternátoru. Po výměně za jiný je měření napětí na baterce 13,9V se zapnutými světly, tedy je to už OK, před tím to ukazovalo jen 13,5V.
Po ohřátí nebo po proplynování se ta nepravidelost chodu zlepšuje, ale pak to dělá i teplé.
V autě ja daný dva roky plyn, ale dělá to bez ohledu na to, jestli motor běží na LPG nebo na benzín.
Svíčky jsou dané nové.
Teď po výměně toho regulátoru jsem s tím na diagnostice už nebyl (zatím).
Mechanik už neví co s tím a takhle staré auto se prý špatně dekóduje z nahlášených chyb, takže teď už nevím, co s tím dál. Dá se říci, že se to časem jenom a jenom zhoršuje.
Poradí mi někdo, na co se ještě zkusit zaměřit?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 12:10 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 úno 2017, 09:56
Příspěvky: 21
To se opravdu nenajde nikdo, kdo by aspoň trochu poradil, co ještě zkusit?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 15:07 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Příspěvky: 115
Tu možno iba vešťiť - prebíjajúce káble - špatná kostra?
Strácanie ťahu s pridaním plynu - pripchatý výfuk?

_________________
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 2000
Multipla - r.v. 2004


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2018, 15:48 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 179
otazka je, co si autor predtavuje pod tim ze kabely probijeji... treba maj kopat obecne, ja se to ale nikdy nedozvim, bo nemam dost odvahy abych se chyrnul kabelu za chodu....
pokud se v tom ale autor nehodla sam hrabat, tak nevim k cemu mu budou jakekoliv rady... max rada typu zmen servis. ale obecne, pokud je jiskra a je to stejne na lpg i benzin - vaha vzduchu nebo casovani / rozvody, pripadne mechanika -> test komprese


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 lis 2018, 11:33 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 úno 2017, 09:56
Příspěvky: 21
Předně bych vám dvěma chtěl moc poděkovat a trochu to tedy rozepíšu.

Pro tatko Tom:
kostru jsem ještě neprověřoval, ale prý by to při špatném ukostření i špatně startovalo, ale to to nedělá, ale zkusím to prověřit.
Výfuk je dva týdny nový (starý byl už trochu děravý) a dělá to stále.

Pro little_boy:
otazka je, co si autor predtavuje pod tim ze kabely probijeji... treba maj kopat obecne, ja se to ale nikdy nedozvim, bo nemam dost odvahy abych se chyrnul kabelu za chodu....

To, že kabely probíjí jsem zjistil tak, že když jsem byl u nastartovaného motoru, na chvíli jsem se rukou omylem opřel o zapalovací kabely, když jsem se nakláněl nad motor, a ty mě při tom probily.

pokud se v tom ale autor nehodla sam hrabat, tak nevim k cemu mu budou jakekoliv rady... max rada typu zmen servis. ale obecne, pokud je jiskra a je to stejne na lpg i benzin - vaha vzduchu nebo casovani / rozvody, pripadne mechanika -> test komprese.

Hrabu se v tom sám, jenom se ptám různých mechaniků a známých, kteří do aut dělají, co by to mohlo být a zkouším s tím něco dělat.
S jedním mechanikem spolupracuji, respektive dávám to k němu do dílny a ten mi právě měřil komprese a ty jsou OK.
Váhu zvduchu tenhle Fiat nemá.
Jo, tu kontrolu rozvodů mi právě včera taky zrovna radil jeden kolega v práci, který se u aut také trochu pohybuje.
Tak asi takhle.

Jenom bych chtěl poprosit, co je to časování?

Díky, Josef


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 lis 2018, 22:03 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 179
Ok, no ja bych treba ocekaval ze kdyz se chytnu kabelu, ze dostanu kopanec, tak me to ani moc neprekvapuje.... ten efekt se jmenuje kapacita. Probijejici kabely jsem videl a znamena to, ze tam litaji jiskry a je to slyset.... respektive byl svod na konektoru kde to bylo pripojene do civky.
Pokud to nema karburator, tak to vahu ma zcela urcite :( Jak si predstavujes, ze by ECU jinak vedela kolik benzinu ma do motoru nalejt?
Casovanim jsem myslel presne ty rozvody.
Normalni postup je, ze se vezme diagnostika a zkouknou se senzory na teploty zda to dava smysluplne hodnoty, koukne se na lambdu zda to skace a podle toho se da odhadnout kde hledat... ale tyhle rocniky je zrovna takove plonkove obdobi ze OBD nebyla povina, tak vubec netusim cim a co se da diagnostikovat....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2018, 01:43 
Online
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1202
Bydliště: Brno
Taky se přidám,
váhu vzduchu to asi nemá, jen měření tlaku v sání (MAP), mám to taky,
co se týče kopanců:
kabely ke svíčkám nejsou z drátu, ale z odporového vlákna, ten se občas někde přeruší, ale přesto v něm a i na svíčce jiskra přeskakuje a válec zapaluje (je to kvůli odrušení), potom se před místem přerušení objeví mnohem vyšší napětí. Přesto vše by přes a hlavně nový kabel nemělo nic projít.
Stejné je to se svíčkou, v ní je sériový odpor, který se taky často přeruší.
Měnil jsi svíčky?
Ještě co se týče časování, u 16V to nejsou jen rozvody obecně, jde i o to, jestli jsou na sebe přesně seřízené vačkové hřídele, na to jsou potřeba přípravky při výměně rozvoďáku.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2018, 01:56 
Online
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1202
Bydliště: Brno
Ještě jsem u 16V motoru viděl nastavení řemenic vačkových hřídelí, zajištěných šrouby, ty když se povolí, tak se řemenice vačkové hřídele o malý úhel pootočí.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 lis 2018, 23:42 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 179
No a k cemu MAP senzor asi tak muze byt?? Ze by se pouzival ke zjistovani hmotnosti vzduchu te prijde jako scifi?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 lis 2018, 23:49 
Online
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1202
Bydliště: Brno
Abys změřil hmotnost vzduchu, musíš změřit i jeho průtok, nejenom tlak. To se dělalo vyhřívaným odporovým čidlem.
Nevím, jak u něj, ale u mě měří jen tlak. Váhu si dopočítá podle úhlu otevření klapky a tlaku v sání za klapkou. Ještě taky měří atmosférický tlak.
Samozdřejmě správná funkce těchto čidel, úhel klapky a první lambdasonda je nutné ke správné funkci motoru.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018, 12:25 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2235
Bydliště: Havířov
Ohledně kabelů,probíjet by při dotyku neměly,pokud kopou tak je někde zrada,musí tam být problém v izolaci,nalomeném kabelu,koncovce apod. Změřil bych je pro jistotu ohmetrem http://www.mjauto.cz/test-odporu-kabelu-zapalovani
případně bych změřil samotnou indukční cívku ohmetrem
Kdysi se mi to stalo na Unu s levnými kabely,které měly malý průměr tak probíjely, radši si připlatit a koupit pořádné kvalitní kabely s pořádnou izolací.

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018, 13:02 
Offline
Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 179
hmotnost se meri bud pomoci MAP, zadny prutok nepotrebujes, map neprimo rika plneni valcu, zkorigujes to hustotou (teplota vzduchu) a mas hmotnost... nebo MAF ktery meri prutok a pres otacky a geometrii motoru to prepoctes na hmotnost... dve ruzne cesty jak se dostat ke stejnemu cilu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2018, 19:48 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 úno 2017, 09:56
Příspěvky: 21
Děkuju za rady.
Teď jsem po telefonu komunikoval s mechanikem, který mi dělal diagnostiku a říkal, že se diagnostika u těchto starších aut dělá docela špatně.
Ptal jsem se ho i na to, jestli by skouknul ty rozvody.
Říkal že jo, ale že si je téměř jistý, že budou OK, protože pokud by tam bylo něco špatně, půjde motor nepravidelně stále a ne, že když se zahřeje, že to přestane. Prostě podle něj je to zbytečné, že rozvodama to nebude.
Tak nevím, jestli do toho jít. Prý to je tak na 3-4 hoďky práce, za cca 700Kč.
Nebudete někdo vědět, co je tedy pravdy na tom, že pokud by byly špatně seřízené rozvody, jestli by studený motor šel nepravidelně, ale po zahřátí by se to spravilo.
Jinak občas to dělá i teplé, tak nevím.
Jo a ještě při té poslední diagnostice říkal, že se lambda sonda nehlásí hned, ale až po chvíli.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018, 09:37 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2235
Bydliště: Havířov
pepa1 píše:
Děkuju za rady.
Teď jsem po telefonu komunikoval s mechanikem, který mi dělal diagnostiku a říkal, že se diagnostika u těchto starších aut dělá docela špatně.
Ptal jsem se ho i na to, jestli by skouknul ty rozvody.
Říkal že jo, ale že si je téměř jistý, že budou OK, protože pokud by tam bylo něco špatně, půjde motor nepravidelně stále a ne, že když se zahřeje, že to přestane. Prostě podle něj je to zbytečné, že rozvodama to nebude.
Tak nevím, jestli do toho jít. Prý to je tak na 3-4 hoďky práce, za cca 700Kč.
Nebudete někdo vědět, co je tedy pravdy na tom, že pokud by byly špatně seřízené rozvody, jestli by studený motor šel nepravidelně, ale po zahřátí by se to spravilo.
Jinak občas to dělá i teplé, tak nevím.
Jo a ještě při té poslední diagnostice říkal, že se lambda sonda nehlásí hned, ale až po chvíli.


to má mechoš pravdu,kdyby to bylo rozvodama tak to jde nepravidelně pořád
jaká je tam prosimtě řj motoru? Jakou diagnostikou to dělal?

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018, 16:56 
Offline
Začátečník

Registrován: 23 úno 2017, 09:56
Příspěvky: 21
Jakou ŘJ to má nevím, ale když mi napíšete, jak to zjistit, dám to sem.
Ještě se zeptám, kde se dá najít, jak nastavit rozvody - přímo pro tu mou 1,6 16V.
Hledám to, ale nemohu pořádně najít nic kloudného.
Známý mě na to půjčí přípravky a tak se potřebuji podívat, jak se to má dělat, abych zkusil ty rozvody přece jenom, pro jistotu, zkontrolovat.
Právě známému, který mi půjčí ty přípravky, dělal Fiat 1,9 to, že za studena šel volnoběh na větší otáčky.
Bylo to právě tím, že se mu povolily šrouby na rozvodových kolech. Tak to seřídil a je to OK.
Přikládám i výsledek diagnostiky, jen mi přijde, že ta poslední chyba není dekódovaná:


Přílohy:
777777777.jpg
777777777.jpg [ 145.97 KiB | Zobrazeno 201 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |