Právě je 25 zář 2018, 20:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 bře 2018, 14:17 
Offline
Začátečník

Registrován: 03 bře 2018, 13:36
Příspěvky: 5
Zdravím všechny příznivce Punťáků,
mám následující problém.
Auto na volnoběh po pár minutách chcípne, poté nelze nastartovat. Občas se rozsvítí kontrolka imobilizéru, ale někdy ne. Po odpojení baterie a připojení, které může být okamžité, auto chytne na první otočení klíčkem. Punto jsme koupili nové v roce 2004.
Nyní jsme mu po 14ti letech dopřáli velký servis zejména mechanických části - tlumiče, brzdy, výfuk, veškeré gumy na spodku ale také, rozvody, svíčky.

Diagnostika ukazuje obecnou chybu P0300.

Nemáte někdo z výše uvedenou závadou zkušenost a případně i řešení?

Diky všem za případnou pomoc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 bře 2018, 15:24 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Příspěvky: 752
Bydliště: Slavkov u Brna
vidím to na chybně nastavený rozvody
nebo snímač polohy vačkového hřídele
pokud to má.
víc info o autě by pomohlo.
P300 není obecná chyba, ale
https://www.obd-codes.com/p0300
https://www.google.cz/search?client=ope ... EQ1QIIUSgB

_________________
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 11:51 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
pozdravujem

je to chyba zapalovania:

P0300 - Random/Multi Cylinder Misfire Detected
P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected

možnosti budu:
poškodena rj-motora
poškodene sviečkové kable
poškodene cievky zapalovania
stare/zle/neapravne sviečky

riešenie:
výmena sviečkových kablov
výmena cievok zapalovania za nove (teraz nove už stoja par euro)
výmena sviečok ak dlho neboli menene, najvhodnejšie su NGK
(menim každych 30.000km aj s kablami, predidem poškodeniu riadacej jednotky motora)

ak nepomože vymena cievok a kablov tak bude potrebne vymenit rj-motora

Ale kedže vam zasvietila kontrolka imobilizera
chcem vas poprosit este diagnostikou sa pozrite do bodycomputeru ake chyby vypise

ked sa rozsvieti kontrolka imobilizera a nechce naštartovat
to večšinou znamena že je slabo ukostreny motor
a pri štartovani štarter ukradne všetok prud a napetie rj-motora
a ta nevie sa rozbehnut lebo nema napetie a je v podstate ako vypnuta
preto bodycomputer ju nevidi, nevidi ju ani imobilizer
a preto sa rozsvieti kontrolka imobilizera

To sme prave teraz riešili a opravil na Grande Punte.
Skorodovane ukostreni prevodovky.

Prejav: nejde naštartovat, motor toči, čerpadlo počut, svieti kontrolka imobilizera
do pamete zavad naskakuju rozne chybi

hľadanie chyby:
skontrolovat poriadne minusove ukostrovacie kable na baterke, thnut poriadne rukov za kable,
minusove ukostrovacie kable na lavom nosniku karoserie pod baterkou,
minusovy ukostrovaci kabel na prevodovke - najčastejšie poškodeny!
skontrolovat ako su kvalitne pripevnene oka na kostriacich kablov
to je dôležite, lebo oko može byt dobre priskrutkovane
ale prechod medzi kablom a okom môže byt silno skorodovany alebo rozpadnuty
(na Punto Grane bol kabel tak poškodeny že držal iba na par drotikov, preto sa auto zaplo
ale nedokazalo sa naštartovat)

skúška:
silnejšim kablom ukostrit motor
spojit minus pol baterie a druhy koniec pripojit napriklad na skrutku vyfukoveho potrubia pri hlave
poriadbe pripevnit aby nebol prechodovy odpor a naštartovat

riešenie opravy:
vymenit skorodovane kostriace kable, alebo ich trochu skratit a namontovat nove oka

držim palce pri orave, napište vysledok, a ako ste vyriešili opravu

s pozdravom

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 16:22 
Offline
Začátečník

Registrován: 03 bře 2018, 13:36
Příspěvky: 5
Děkuji moc za cenné rady.

Dnes jsme prošli ukostření, očistil jsem kontakty, zkontroloval kabely, vše drží jak má.
Dále jsem vyměnil obě cívky (měl jsem možnost si je zapůjčit), ale beze změny.

Auto bez problémů nastartuje, po pár minutách chcípne, přestane komunikovat s pc, při pokusu o opětovný start se rozsvítí kontrolka imobilizéru a auto nestartuje. Odpojím a připojím baterii, poté hned chytí a opět komunikuje s pc diagnostikou.

Diagnostika ukazuje stále tyto chyby:

U1602
U1600
P0300
P0351
P0352


Zítra vyměním svíčky za nové NGK a popř. tam zkusím dát staré, se kterými auto před servisem jezdilo (nemám je momentálně k dispozici).

Samozřejmě dám vědět jak to dopadlo.

Ještě jednou velké díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 17:05 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2018, 21:16
Příspěvky: 71
Bydliště: Hlohovec
Niesom odborník ale bude to asi riadiaca jednotka,lebo keď ju odpojíš od baterky tak sa resetne a ide to znova.Aj mne keď svietil imobilizer tak som odpojil a zapojil baterku a auto znovu išlo ale nikdy mi to nechciplo.mk1 40kw

_________________
Punto mk1 40kw 55s-vrakovisko
Punto mk1 65kw 90elx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 17:54 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
Tak už je to všetko jasne - rj-motora už je poškodena
P0351/P0352 porucha primárneho / sekundárneho obvodu zapaľovacieho cievky
obvod ktory napaja cievky z rj-motora je KO

takže bud daš zrepasovat rj-motora alebo kupiš druhu lacno z naburaneho auta
a ja ti ju možem prispôsobit na tvoje auto aby si nemusel menit kluče a bodycomputer

sviečky už nemusis menit pokial niesu stare viac ako 30.000km

pred namontovanim novej alebo opravenej rj-motora musiš kupit
a namontovat uplne nove cievky a sviečkove kable

rj-motora pokazil prud ktory sa prebil z poškodenych kablov alebo cievok naspet do rj-motora

je to naozaj velmi časta zavada na Puntach 1,2 8V užb som vymenil plno tychto rj-motorov

chyby označene U1602 a U1600 je chyba can zbernice
ked sa preruši can zbernica medzi rj-motora a bodycomuterom
tak sa rozsvieti kontrolka imobilizera
tak isto ked odpadne kostra na prevodovke strati rj-motora napajanie
a rozsvieti kontrolka imobilizera

takže ešte skontrolovat konektor D4 v poistkovej skrinke v motorovom priestore
tadial vedie can zbernica do rj-motora a skontrolovat konektory na rj-motora
ale tam som nikdy chybu nenasiel

chyby U1602 a U1600 už može vyvolavat aj samotna rj-motora
ktora ju už poskodena vybojmi z cievok

Keby si bol z Bratislavy tak by som ti hned požičial rj-motora na par dni
a takto by sme vedeli na 100percent odhalit presnu zavadu

---------------------------------------------------------------------------------------------

ešte doplnim upresnemie:
Odpojenim baterky sa nezmažu zapisane chyby v pamäti zavad rj-motora

Do pamäti zavad sa zapisuju chyby dočasne a trvale
ok nastane niektora z tychto zavad tak sa zavada zapiše ro pamäti rj-motora
a zaroven sa rozsvieti kontrolka motora

Pri každom zapnuti auta klučom do prvej polohy MAR
sa spusti samodiagnostika auta pred naštartovanim
- rozsvietia sa kontrolky rj na palubovke a postupne zhasinaju po ukončeni diagnostiky
- ak je v rj-motora zapisana trvala chyba - to znamena že je v aute niečo pokazene ostane kontrolka motora svietit
- ak je v rj-motora zapisana dočasná chyba - kontrolka motora po samodiagnostike zhasne
a pri najbližšej zastavke v autoservise vyčitaju zavadu z pamäte a skontroluju označenu vec

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 21:46 
Offline
Začátečník

Registrován: 03 bře 2018, 13:36
Příspěvky: 5
Do Bratislavy jezdím celkem často, ale vzhledem k situaci to vyřeším tím, že koupím:
- doporučené svíčky - NGK - přestože jsou tam nyní svíčky nové 3dny, ale jiného typu
- kabely
- cívky
- novou řídící jednotku - nechce se mi riskovat tím, že koupím použitou

Pokud se problém vyřeší tak hurá a pro příště každých 30tis. budu měnit dle tvé rady kabely, svíčky i cívky - není to velká investice a určitě to za klid stojí.

Špageťák si odkroutil 14let bez jakékoliv vážné závady. Auto má najeto 175tis. km a až nyní přišel větší servis, který si určitě zaslouží....

Ještě jednou VELKÉ DÍKY za pomoc, až budou díly vyměněny, tak dám zase vědět jak na tom Punto je....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 bře 2018, 01:15 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
Neni zač,
Takže problem je v podstate vyriešeny, už len treba nakupit diely, vymenit a jazdit .)
A ake su tam trojdnove? sviečky? Dufam že nie Brisk
NGK mam tušim len zakladne
Držim Palce

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 11:29 
Offline
Začátečník

Registrován: 03 bře 2018, 13:36
Příspěvky: 5
V pondělí jsem odpoledne vyměnil svíčky, kabely a cívky. Poté jsem strávil cca hodinu tím, že jsem ujel pár km, zastavil a nechal nastartováno - nechcíplo to ani jednou. Dnes jezdím s autem druhý den a zatim vše ok. Nechci to zakřiknout, ani se radovat předčasně, ale pokud se závada do konce týdne neobjeví, bude vyhráno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 18:51 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1246
Pozdravujem, tak to je fajn, vymazal si aj zapisane chyby v rj-motora?

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 00:05 
Offline
Začátečník

Registrován: 03 bře 2018, 13:36
Příspěvky: 5
Zdravím všechny, myslím že se již mohu radovat. Mám za sebou několikadenní ježdění do práce i mimo a špageťák jezdí bez chcípnutí.
Po výměně svíček, kabelů a cívek zapalování je tedy po problému. :wink:
Chyby jsem si nechal smazat ještě před instalaci nových dílů a nové se neobjevily.

Ještě jednou díky moc za pomoc...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |