Právě je 17 říj 2018, 08:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nefunkční přední stěrače - POMOC
PříspěvekNapsal: 04 led 2012, 14:27 
Offline
Začátečník

Registrován: 20 zář 2011, 09:52
Příspěvky: 2
Zdravim,

mam velký problém, přestaly mi fungovat přední stěrače.
Tak jsem hledal na netu v čem by mohl být problém a zjistil jsem, že je to častejší problém u Grande punta.
viz zde: http://www.fiatforum.com/grande-punto/2 ... relay.html
1 příspěvek odpovídá přesně mému problému a 3 příspěvek by ho měl vyřešit (co si o tom myslíte)

Každopádně problém se začal projevovat už před nedávném, kdy občas stěrače začaly stírat trhaně a párkrát se nevrátily do původní pozice, kdy se rozešly až po nějaké chvilce. No a teď už nefungují vůbec.

Motorek jsem rozebral a vyzkoušel, je 100% funkční. Dále cyklovač a spinač v pačče jsou taky funkční.
motorek má 4 vstupy:
1 žluto/šedá zde je -
2. šedá zde je +
3. zelená
4. černá zde je -

když připojím 1 a 2 k baterii motor normálně jede
3 a 4 slouží k navrácení motorku do start pozice

při první rychlosti kdy stěrače stírají přerušovaně pulzuje na 2. přerušovaně + a na 1 má byt - (ovšem zde není a to bude asi ten problém)
při druhé rychlosti kdy stěrače stírají plynule je na 2 + a na 1 má byt - (ovšem zde není)
při nejvyšší rychlosti se na vstupech 1 a 2 vymění polarizace a motor se točí pospátku rychleji (na 2 vstupu má tedy být mínus, ale taky tam není, neboli jsem nic nenaměřil) a na vstupu 1 je +

po celou dobu měření jsem + na vstupech naměřil tak jak má být
po celou dobu na vstupu 4 byla zem přítomna (měřitelná)

Když sepnu sterač na nejvyší třetí rychlost tak pod palubkou jde slyšet jak tam cvaká relátko.
v případě prvni a druhé rychlost žádne relé nejde slyšet.

Jak by jste postupovali dále?

Zatím díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2013, 23:24 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 úno 2012, 00:38
Příspěvky: 164
Bydliště: Uherský Brod
Oživím tohle vlákno, nechci zakládat další téma. Teď v zimě mi začali jít stěrače trhaně, stupnovalo jse to čím dál víc. Zatím mi fungují, ale je to hrozné. Nevím kde začít první, na co se podívat, budu rád za nějakou tu radu :-) díky

_________________
Černý Fiát Punto II 1.9 JTD SX r.v. 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2013, 00:18 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2009, 23:50
Příspěvky: 1465
Jam3ss píše:
Oživím tohle vlákno, nechci zakládat další téma. Teď v zimě mi začali jít stěrače trhaně, stupnovalo jse to čím dál víc. Zatím mi fungují, ale je to hrozné. Nevím kde začít první, na co se podívat, budu rád za nějakou tu radu :-) díky

najednoduchsia vec je podla mna kupit niaky stary z buracky to kupis za 10 euro a vyskusat to

_________________
one world, one dream, one car


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 pro 2013, 11:48 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 srp 2012, 23:53
Příspěvky: 215
Bydliště: Žilina
Ako píše kovvalsky :wink: Nedávno som to riešil na bratovom Tolede, stierače začínali ísť čoraz viac trhano až jedného dňa šli len na 3. stupni a to tak rýchlo ako keby šli na prvom. Najskôr som to len rozobral očistil všetko fungovali asi dva mesiace a potom prestali fungovať úplne. Vymenil sa motorček a znova je všetko v poriadku :)

_________________
4 doors, more whores!
Fiat Punto MK1 GT3 RcktDoggy‬


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 srp 2018, 02:21 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2018, 21:16
Příspěvky: 76
Bydliště: Hlohovec
Nebudem zakladať nové vlákno.
Keď zapnem stierače niekedy idú a niekedy nie,je jedno kam dám páčku a predné stierače nejdu.
Naposledy som ich rozbehol tak že som si zapol polohu kde išli stále a potom už išli všetky polohy.
Niekedy idú po štarte potom chvíľu nie a potom zas idú alebo pri prejazde nerovnosti sa raz zapli.
Môže to robiť motorček alebo niečo iné ?

_________________
Punto mk1 40kw 55s-vrakovisko
Punto mk1 65kw 90elx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 srp 2018, 14:08 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2194
Bydliště: Havířov
Určitě motorek, vevnitř jsou "packy" s pohyblivými kontakty které už mohou mít vydřenou dráhu a součástí je i cyklovací relé. Jestli máš čas a chce se ti tak motorek rozeber,možná bude stačit jen kontakty vyčistit,nebo horší varianta jak jsem psal budou vydřené kontakty a s tím nic neuděláš,pouze sehnat nový nebo starší motorek z vrakáče.

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |