Právě je 23 dub 2018, 13:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 11:09 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 19 dub 2011, 08:05
Příspěvky: 254
Abych to nějak uvedl...
Auto je Lancia Y druhé generace, většina věcí odpovídá uspořádání na Puntu II. Imobilizér (systém CODE) je ale stejný jako na Puntu I, tzn. 2 klíče obyčejné, jeden červený programovací. Kód je tedy fixní a ne plovoucí, jak je to u Punta II.

Můj problém spočívá v tom, že se občas nenačte kód z klíče, rozsvítí se kontrolka na palubce, auto nestartuje. Černý kroužek u zámku zapalování (anténa) se zdá v pořádku, kabel nepoškozený a nezdá se ani, že by někdo zasahoval do zapojení ŘJ imobilizéru (té malé, která je pod palubkou nad pojistkovou skříní).

Tuhle ŘJ můžu mít jinou i s klíči (obyčejným i programovacím) z jiného auta. Kdybych ji použil místo stávající, fungovalo by to? Uvažuju tak, že ŘJ imobilizéru odesílá do ŘJ motoru jen signál prošel/neprošel a dál s ní nekomunikuje, je to tak?

Zatím pořád doufám, že je jen někde blbá kostra, ale už jsem našel na autě pár zbastlenin, kterých se dopustili v servisu, kde auto nechávala opravovat minulá majitelka, takže to možná tak jednoduché nebude...

Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 12:00 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Příspěvky: 721
Bydliště: Slavkov u Brna
s tou výměnou ŘJ imo. to tení kus za kus
imo vysílá do ŘJ motoru svůj kod a kod musí souhlasit s kodem který má ŘJ motoru v paměti.
s tou jinou by to nefungovalo.musela by se spárovat ŘJ imoo s ŘJ motoru.
v podstatě přeprogr.ale to už chce odborníka.
dělájí to oba klíče?
zkus se nejdřív podívat na čip v klíči.mohl se poškodit
nebo mírně posunout. stačí i pár mm, a už to nenačte.

_________________
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 12:21 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 19 dub 2011, 08:05
Příspěvky: 254
Nejen dva, dělají to všechny tři (klíč s dálkovým ovládáním, bez dálkového ovládání i programovací).

Stává se to naprosto nepravidelně, řekněme třeba, že 10x nastartuju normálně a pak šlus. Nedá se ani vysledovat, že by se to třeba stávalo jen za vlhka apod. ŘJ občas, ale ne vždycky, rozsvítí kontrolku a zahlásí U1600 (což je chybový kód "klíček nerozpoznán"), případně ještě v kombinaci s P1325, což je snímač klepání na bloku motoru.

Další sranda je v tom, že v autě pravděpodobně byl z výroby alarm, který je teď nejspíš odpojený, a navíc jsem našel záhadný dodatečně připájený drát na vodiči palivového čerpadla u pojistkové skříňky. Kam vede, to ještě nevím. Když jsem sundaval kryt zpod volantu, byl přimontovaný třemi různými vruty, což tam určitě nebylo z výroby. Co a proč v autě páchal ten servis se ale nemám šanci dozvědět.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 17:27 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Příspěvky: 721
Bydliště: Slavkov u Brna
zkoušel si to připojit na diagnostiku?
určitě bude něco v paměti závad
tim bych pokračoval
pak už jen k někomu kdo dokáže imo opravit/odstavit/
případně spárovat nový imo s ŘJ motoru.

_________________
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2018, 20:32 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 19 dub 2011, 08:05
Příspěvky: 254
Diagnostiku mám ELM327 s Bluetooth, v autě (2002) už je OBD, není to jak na Puntu I rozdělené do x speciálních zástrček. Chybové kódy to s aplikací Torq načítá i maže celkem dobře. Přemýšlel jsem i nad Multiecuscanem, ale to bych musel koupit ještě jeden modul ELM327, s USB, protože Multiecuscan pro Android není a nebude.

Stejně mám podezření, že chyba bude někde v "železe", někde nějaký nalomený drát, blbý kontakt nebo tak něco.

Ještě jedna věc mě napadla - jak spolehlivé je u Punta II připojení konektory k ŘJ? Předpokládám, že je to na pozdějších ročnících Punta II 1242 ccm 8V provedeno stejně jako na mé Lancii - ŘJ motoru je na tělese škrticí klapky a konektory jsou na ní dva. Jestli do nich třeba nemůže zatékat voda apod.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 bře 2018, 20:51 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1224
cinzano pozdravujerm, Lancia Y je v podstate Panda .)
rj motora su rovnake ako na Puntu a Pande 1,2 8V
takže maš občasny problem s načitanim kluča
pišeš že elm 327 maš, tak si stiahni z ulož to Multiecuscan
a pripoj sa diagnostikou do bodycomputeru, a vyčitaj chyby, zapiš ich
a aj sem ich napiš.

Podla cisiel chyb zistime čo vadi bodycomputeru že rozsvietuje kontrolku imobilizera
ak bude pisat kluč, tak prečistit konektor na antenke ktora je okolo kluča
stači ked parkrat rozpojiš/zapojiš aby sa prerezali kontakty
ak bude vypadavat spojenie U1600 alebo U1601
tak to bude chyba v komunikacii bodycomputera s riadiacou jednotkou motora
pričinou može byt prehnity/zoxidovany kostriaci kabel motora
tak isto poškode preražajuce sviečkove kable - kedy si ich menil naposledy?
a zaoxidovane konektory na motorovej kabelaži
ale priklanam sa skor k kostre a sviečkovim kabelom
v noci otvor kapotu v uplnej tme a sleduj či budešb vidiet isrenie/ohniky na sviečkovich kabloch
prebijajuce vysoke napetie vie totalne zmagorit bodycomputer a imobilizer

tak držim palce, skontroluj to a napiš nam

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 10:00 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 19 dub 2011, 08:05
Příspěvky: 254
Jen jako aktualizace stavu - v tuhle chvíli to vůbec nevypadá dobře. Chyba je zřejmě v ŘJ motoru IAW 59F M5 HW305 (odpálené vnitřní kontakty kvůli odcházející cívce). Právě ji rozebírám. Kde bych sehnal jinou na takovou exotiku, jako je Y po faceliftu, to teď netuším. Snad tam půjde IAW 59F M3 z Punta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 dub 2018, 20:27 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Příspěvky: 1224
kup druhu rj IAW 59F s HW305 z punta za par kč/eur
rj sa preprogramuje na M5 a urobi sa wirgin založiš maš to hotove .)
predtym vymenit kable, cievky a sviečky

rj sam neopraviš, su tam micro kabliky ktore sa boduju.
ale videl som video ako to opravili cinom .) ale to by som neriskoval
1. rj by som bud poslal bud na repas (podmienka je že nesmie byt rozoberana)
2. niektore firmy predaju novu za lacnejšie ak odovzdaš staru (podmienka je že nesmie byt rozoberana)
3. kupit novu rj - ale to je dtahe, občas sa da kupit za dobry peniaz .)
4. kupit IAW 59F s HW305 alebo vyššim a preprogramovat ju na 5M a urobit wirgin - najlachšia cesta

takže si mal chyby v rj P 350 a P 351 cievka .)

_________________

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 dub 2018, 09:08 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 19 dub 2011, 08:05
Příspěvky: 254
Takže to dopadlo tak, že jsem ŘJ při rozebírání zničil :(
Podle tohohle webu http://www.cento-world.de/iaw-59f-und-5 ... 22844.html se zdálo, že je černý kryt jen nalepený a dá se sundat tak, aby na plošňáku zůstaly konektory. Nezůstaly, všechno to do sebe bylo zavařené nebo něčím slepené tak, že to prostě nešlo bez destrukce rozebrat... Ovšem pochybuju, že by mi ji někde vzali jako protikus, protože byla proražená.

Momentálně mám rozjednanou kombinaci ŘJ motoru, ŘJ imobilizéru a jednoho klíčku z Punta II se stejným typem motoru 188.a4.000. Ještě je v autě a mám domluvené, že na místě vyzkouším, jestli to v něm funguje. Předpokládám, že jednotka imobilizéru je na Puntu II stejně jako na Puntu I a Lancii Y - bílá krabička se dvěma konektory vlevo pod volantem, vpravo nad pojistkovou skříňkou?

Odkódovanou použitou ŘJ motoru M5 HW 305 bych teoreticky mohl zkusit sehnat z Itálie (60-100 €). Tady v Čechách jsem zatím našel jen automedik, kde se mi nelíbí ceny ani přístup (platit něco předem a pak bůhví jak dlouho čekat, jestli a co to vůbec dodají? WTF?). Kdybyste někdo věděl o někom slušném, kdo se těmito věcmi zabývá, sem s ním :)

Abych teda tu závadu a vývoj nějak popsal:
Začalo vynechávat zapalování, blikala při tom kontrolka ŘJ. Chybové kódy ukázaly chybu zápalu na válci 2, primární a sekundární vinutí obou cívek, snímač klepání a imobilizér. Cívky, svíčky a kabely jsem koupil nové a vyměnil. Kódy zápalu a cívek se po vymazání z paměti neopakovaly.
Po připojení nově nabitého akumulátoru šlo auto nastartovat jako normálně (po otočení klíčkem zhasla kontrolka CODE, bylo slyšet, jak se zapíná palivové čerpadlo). Běh motoru na volnoběh byl ale nepravidelný. Po nějakých řekněme pěti minutách chodu na volnoběh a ještě než se vůbec stačil zahřát na provozní teplotu motor sám od sebe zhasl, rozsvítila se kontrolka CODE a kontrolka ŘJ motoru. Při dalším pokusu o nastartování NEZHASLA kontrolka CODE, neboli se ani nezapnulo palivové čerpadlo, a z paměti se daly vyčíst kódy U1600 (imobilizér - nerozpoznaný klíček) a P1325 (snímač klepání).
Snímač klepání jsem proměřil ohmmetrem na konektoru k ŘJ a ukazoval odpor (kolik přesně si už nepamatuju), v něm tedy chyba nebyla. Všechny konektory a země jsem vyčistil sprejem na kontakty, nepomohlo to.
ŘJ při proměření podle postupu na tom německém webu ukázala průraz na jedné cívce.
Pokračování příště.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |