Právě je 22 srp 2018, 04:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 18:25 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
Zdravím, potreboval by som niekoho na pokec, kto má Seicento s otáčkomerom. Mám Seicento Sporting r,v,1998, motor 1,1 SPI. Kúpil som ho poskladané z viacerých typov, ale jadro by malo byť Sporting. Otáčkomer mi nefungoval, kúpil som druhý tiež používaný, no nejde ani ten. Samozrejme nemám záruku, že ten druhý bol O.K a nemám si odkiaľ požičať a odskúšať 100% funkčný. Preto by som potreboval pomôcť. Pomeral som hodnoty napätia na koncovke takto:

Zapnuté zapaľovanie:
1-3....+12V
4-3....+12V
2-3....pri zapnutí svetiel +12V

Naštartované:
4-3....od 1,1V pri voľnobehu až do 2,3V plynule pri pridávaní plynu až do najvyšších otáčok.

Potreboval by som vedieť, či je to v poriadku a mám zháňať ďalší otáčkomer, alebo sú hodnoty zlé, no v tom prípade neviem, čo ďalej. Trošku nechápem to napätie +12V na signálnom vodiči pri zapnutí zapaľovania až do naštartovania.

https://s16.postimg.org/ldy5f0jwl/IMG_2 ... 174732.jpg
https://s16.postimg.org/vcj41htc5/IMG_2 ... 174811.jpg

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 19:32 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2161
Bydliště: Havířov
Máš signální vodič napojený na řj pin 23? Takhle to má punto 1.1,sei to bude mít určo stejně. Jinak taky teď chci dodělat otáčkoměr do mého sei tak kdyby ses rozhodl ten druhý prodat tak bych ho odkoupil :)

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 19:49 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
Mal by byť tam zapojený do RJ pin 23, aspoň podľa schémy v poľskom manuále...podľa farby nezájdem, lebo podľa schémy je niekde zmenený z červenočierneho na fialovočierny. No to ma nenapadlo, že aj ty by si mal mať na vývode 23 RJ potrebné hodnoty, veľmi si mi už pomohol, nedal by som ťa za nič, ak by si mi pomohol aj s týmto...:)...samozrejme nepotrebujem to hneď, keď budeš mať čas a bude sa ti chcieť, odmerať napätie na vývode 23 pri zapnutom zapaľovaní a potom pri naštartovanom motore pri rôznych otáčkach, či budú hodnoty súhlasiť s mojimi. Ak ale budú hodnoty sedieť s mojimi, oba otáčkomery by boli K.O a aj keď by som ti jeden určite poslal zdarma, bude ti nanič...

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 20:04 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2161
Bydliště: Havířov
Mám tu jeden LED otáčkoměr který asi zítra budu na sei zkoušet,takže ti to kdyžtak poměřím jak to je napěťově na tom pinu 23 :wink:

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 20:10 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
Já si myslím, že signál pro otáčkoměr je střídavý a proto měření voltmetrem není objektivní. Myslím, že by tam mohl být například obdélníkový průběh a s otáčkami se mění frekvence. To by odpovídalo i tomu, že voltmetr nějakou změnu ukazuje. Zjistit, zda je signál v pořádku lze například osciloskopem. Jak má ten signál přesně vypadat nevím, protože já otáčkoměr nemám a proto jsem to nikdy nepotřeboval. Ani jsem po tom nepátral, ale na netu by se to možná někde našlo.

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 20:22 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
No to aký signál tam má byť som nenašiel nikde...ani v tom manuáli, aj keď to má 291 prefotených strán a možno niekde to tam aj je...mal som rozobratý aj otáčkomer, je tam síce iba pár súčiastok, ale je tam nejaký IO, preto by mi to bolo zbytočné prekresľovať...

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 17 zář 2016, 22:05 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1113
Bydliště: Brno
Může tam být PWM, nebo obdélníkový signál odvozený ze snímače otáček.
Pokud máte někdo multimetr, který zobrazuje freqvenci (Hz), zkuste změřit to.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 10:31 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
Signál z RJ pin 23 ide na cievku relé spínania všetkých el. členov na chod motora (pre mňa trošku nepochopiteľné, keďže druhý kontakt cievky je pripojený na spínaciu skrinku +12V)...
https://s18.postimg.org/xdj1025ex/image.png
https://s18.postimg.org/qbl3dv1t5/image.png

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 11:36 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2161
Bydliště: Havířov
Takže moje poznatky: PIN 23 je to černofialový kablík z řj který vede do červeného relé co je nad řj . Napojil jsem ručičkový otáčkoměr který mi tady ještě zbyl z Una Turba :) a funguje. Napětí mezi pinem 23 a kostrou je zhruba 1.3V na volnoběhu a plynule se zvyšuje s zvyšujícíma se otáčkama ( do max.otáček jsem to netočil takže konečné napětí nevím) ale odhadem to bude do 3V max. Dále jsem měřil frekvenci kdy na volnoběh byla nějakých 33Hz a se zvyšujícíma otáčkama se frekvence zvyšovala. LED otáčkoměr jsem zapojil,ale ukazuje mi jak na volnoběhu tak při max. otáčkách plný rozsah ( mám tam 10 LED diod) takže jej budu muset ještě seštelovat :)

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 11:48 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
Odmeral si aj pred naštartovaním so zapnutým zapaľovaním?

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 11:50 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1113
Bydliště: Brno
Otáčkoměr by měl fungovat asi jako čítač frekvence.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 15:30 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
Nemám merák na meranie frekvencie, ale to meniace sa napätie na meráku by mohlo znamenať zmena frekvencie. Len ide mi o tých 12V na pine 23 pri zapnutí zapaľovania bez naštartovania, či to má aj Liborko.

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 15:41 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2161
Bydliště: Havířov
ano na pinu 23 čili na černofialovém kabliku co jde do červeného relé je při zapnutém klíčku 12V

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 16:04 
Offline
Začátečník

Registrován: 27 črc 2016, 16:25
Příspěvky: 42
Vďaka, takže napätia by boli správne, ktohovie, či aj frekvencie, nemám to ako odmerať...no skúsim objednať ešte jeden otáčkomer z PL, uvidíme...

_________________
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkomer Sporting
PříspěvekNapsal: 18 zář 2016, 16:56 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2161
Bydliště: Havířov
a ten otáčkoměr si zkoušel přímo na pinu 23 u řídící jednotky?

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |