Právě je 21 črc 2018, 21:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 04 črc 2016, 14:30 
Offline
Začátečník

Registrován: 15 bře 2014, 19:59
Příspěvky: 31
Ahoj má Fiat Seicento 1.1 MPi 2001 odvzdušňování chladícího okruhu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 04 črc 2016, 21:29 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2151
Bydliště: Havířov
Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 04 črc 2016, 22:13 
Offline
Začátečník

Registrován: 15 bře 2014, 19:59
Příspěvky: 31
Tak tu od topení jsem stihnul najít :-). Ještě mrknu na ten chladič. Jak jsem tak na to koukal asi pěkně tlakuje nádobka a brzo začne vařit, což by značilo těsnění pod hlavou, ale to je dělané asi před rokem. Chci se zeptat koukal jsem na víčko nádržky a u prostřed je v té samolepce dírka. Nemůže tohle dělat i špatná funkčnost víčka. Jinak poznatky chladič vrch i spodek je teplí,v oleji čisto,klesá hladina chladící kapaliny ne moc, ale klesá,hadice jsou žavé a chladící kapalina je spíše hnědá kapalina.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 04 črc 2016, 23:45 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1073
Bydliště: Brno
Jestli je v chladící kapalině olej, tak to těsnění pod hlavou asi nebylo dobře udělané. Jo a víčko má v sobě dva ventily, na podtlak a na přetlak.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Naposledy upravil Vitaml dne 04 črc 2016, 23:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 04 črc 2016, 23:46 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2151
Bydliště: Havířov
Ve vicku je pretlakovy ventil ktery pri pretlaku propouští. Z hlavy ted nevim na kolik baru je to nastavene.Otvory by mely byt zespod vicka ne zvrchu :? Pokud je vicko spatne muze to delat neplechu jak pises. Chtelo by to vyzkoušet jine vicko.

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 00:36 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
liborko píše:
Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI

MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 07:43 
Offline
Začátečník

Registrován: 15 bře 2014, 19:59
Příspěvky: 31
Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 08:49 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Příspěvky: 2151
Bydliště: Havířov
radek.s píše:
liborko píše:
Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI

MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.


Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavis :-D

_________________
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V r.02
Lancia Y 1.2 16V Unica r.02
Bravo 1.4T 120k r.08

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87...už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 11:25 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
Root píše:
Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.

Pokud je to to původní modré víčko, tak jestli někdo udělal dírku jen do té samolepky a né přímo do víčka, tak by to nemělo vadit. Ten přetlakový ventilek je totiž totiž chytře vyveden ve čtyřech místech okolo těsnění po obvodu závitu zevnitř víčka a když to začne vařit, tak to mazaně nestříká nahoru, ale z pod víčka dolů. Chladící soustava je přetlaková, aby se zvýšil bod varu, takže jestli to přiměřeně tlakuje, není to závada. Nesmí to ale přesáhnout těch 1.4 baru. Já jsem měl nedávno problém právě s víčkem. Začal jsem pozorovat mapy chladící kapaliny na nádržce, jakoby víčko netěsnilo, což nikdy předtím nedělalo. Taky trochu ubývala kapalina. Podezříval jsem těsnění ve víčku, ale napadlo mě zevnitř fouknout pusou do ventilku víčka a on neměl skoro žádný odpor, tedy 1,4 baru to rozhodně nebylo. Tak jsem zkusil i jako vcucnout, bylo taky bez odporu, ale to je správně. Jak jsem párkrát fouknul, tak se víčko (ventilek) spravilo, asi v něm byl nějaký bordel, co jsem se zbytkem kapaliny vyfoukal. Teď víčko při foukání směrem ven docela dost klade odpor, než se ventilek otevře, odhaduji, těch 1,4 baru by to mohlo být a opačně je to bez odporu, což je správně. Dal jsem ho tam a už kapalinu nepropouští a zatím vypadá, že kapalina neubývá. Tak jsem ani nemusel kupovat nové víčko.

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 11:29 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
liborko píše:
radek.s píše:
liborko píše:
Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI

MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.


Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavis :-D

A tak to má být :D

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 12:10 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 1073
Bydliště: Brno
1,4 baru pusou neuděláš.

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 12:47 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
Díky za upozornění, to nevím, je to možné, že pusou 1,4 baru udělat nejde, víčko je staré, původní a možná se ventilek začíná otevírat dříve než by měl, ale musel jsem foukat docela dost aby začal něco propouštět. Zatím to funguje, ale pokud to nebude dělat dobrotu, koupím víčko nové.

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 13:17 
Offline
Začátečník

Registrován: 15 bře 2014, 19:59
Příspěvky: 31
No tak jsem to zkusil vypustit. Vytekl z toho pěkný bordel.Víčko jsem taky zkusil vyčistit. Čekám,až se kamarád vrátí a dojedu to ještě pořádně propláchnout hadicí. Zatím jsem tam nalil vodu s tabletama do myčky :-).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 13:43 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
Ty tablety do myčky to bych se bál tam dát, že to tam třeba něco sežere. Ale čistou vodu bych tam dal a projel, potom vypustil a podle potřeby ještě jednou a pak novou chladící kapalinu.

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odvzdušnění
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016, 13:47 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Příspěvky: 379
Bydliště: Praha
Jo a ještě pozor, nelejt studenou vodu do horkýho motoru, někde jsem četl, že může prasknout těsnění nebo dokonce hlava, ale nevím, jestli je to pravda. Raději bych to nechal vychladnout, než bych dával další náplň.

_________________
Seicento S 1.1MPI 10/2000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |