Právě je 17 lis 2018, 20:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 bře 2007, 23:28 
Offline
Začátečník

Registrován: 19 úno 2007, 19:22
Příspěvky: 47
Bydliště: Bratislava
Citace:
Co se týká zavazadlového prostoru, chtělo by to větší kufr. Délka auta je jako běžný osobák, pokud by Mulťu prodloužili aspoň na délku kombíka, bylo by to faj. Ale větší množství zavazadel stejně převážíš jednou nebo dvakrát do roka, takže se to dá vyřešit střešním nosičem a boxem.


Ak Tvoje deti nemaju 190 cm, tak zadne sedadla sa daju posunut o 15 cm dopredu a kufor je potom dost velky.

_________________
Multijet 141PS, 247 Nm, r.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2007, 16:09 
Offline
Začátečník

Registrován: 04 pro 2006, 14:55
Příspěvky: 26
Minimaxa píše:
ivs33 píše:
Vďaka za rady 8)

Tento inzerát je od súkromníka, ale v každom prípade by som si zobral niekoho kto sa tomu rozumie. Ak by som aj nikoho nezohnal, tak by som si chcel dohodnúť návštevu servisu.

Ešte som si všimol, že to nemá zrejme otáčkomer. Je v tom prístrojovom paneli-tachometry ešte nejaký iný rozdiel? Ukazovatele? Lebo niekde je aj taký displej - to je palubný počítač, alebo len kilometrovník? :oops:


stará nemá otáčkoměr, jen tachometr a má jen jednořádkový display, a je tam pak jen počítadlo kilometrů. Nová pak má otáčkoměr a má dvouřádkový display a má i počítač. teda doufám že to tak je :)

Ak myslíš "nová" ako s novým predkom, tak to trochu poopravím: otáčkomer, dvojriadkový displej a palubný počítač majú aj "staré" kusy - rozumej so starým predkom - ale len od istého roku výroby (a palubný počítač len v niektorej výbave). Ja mám všetky 3 veci, údaje viď podpis. Len toľko som chcel. :)

_________________
Multipla ELX, 1.9 JTD 81kW, 01/2002
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Znovu ojetina 1,6 benzín
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010, 20:16 
Offline
Začátečník

Registrován: 06 dub 2010, 19:25
Příspěvky: 3
Ahoj, všichni. Zatím jenom uvažuji o koupi Multi 1,6 benzín ročník 1999, 170000 km (všichni to znáte, dovolená s rodinou na kolech, rodiče staršího ročníku, kteří do "normálního" auta těžko nasedají, občas se 6 míst hodí ...:-)). Mám poměrně jasno, prošel jsem fóra a i když JTD je určitě super při mém proběhu do cca 6000 km ročně a snaze dostat se na přijatelnou cenu myslím že s benzínem vystačím. Bohužel jsem ani tady ani na multipla club nenašel nějaký alespoň trochu souhrnější názor, na co dát pozor, i když se tohle téma opakuje. Prosím, pokud máte někdo nejaké doplnění, uvítám každou radu či zkušenost. Je mi jasné, že u ojetiny s těmito km musím počítat s investicemi typu komplet rozvody, brzdové destičky a kotouče, všechny provozní náplně, něco silentbloků apod. , ale samozřejmě se chci vyhnout fatálnějším problémům. Důležitá je pro mě koroze, protože parkuji venku.

Obecně-legálnost
VIN kód (uvažované auto má certifikát car detect, má cenu ověřovat ještě najeté km u cebie?)
ověřit shodnost roku výroby na sklech- lišit se může maximálně čelní sklo

karoserie
kde může nejdřív korodovat- klasicky jako všechna auta zadní podběhy a lemy
prohlédnout a nasvítit alespoň z boku spodek
rukou přejet zespodu po prazích jestli nejsou děravé, svařované, tmelené apod.
našel jsem tip na zadní dveře nad plastem (jakým, je míněna ta plastová vodorovná "lišta" zvenku na dveřích, nebo nějaký jiný plast?)
odstíny laku za dne, jestli není někde přestříkané po bouračce

Motor-1,6 benzín
je nějaká charakteristická zkouška nebo zvuk, či režim jízdy nebo otáčky na který dát pozor?
např. když jsem uvažovat o naftě v Peugeotu, někde jsme našel, že se musí pohonit alespoň minutu na plný plyn, je tady nějaký specifický režim, co vyzkoušet?

palubka-
Airbagy-jak poznat, že nejsou vystředlené a kontrolka přepojená- musí se rozsvítit po zapnutí zapalování a zhasnout poslední?
pokud možno vyzkoušet všechny ovladače :-), jestli se něco po zapnutí děje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Znovu ojetina 1,6 benzín
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010, 23:42 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 2009, 13:21
Příspěvky: 182
Nevím, je to asi jen můj názor, ale připadá mí, že za ty prachy chce každý "nové" auto. Jasně, že po tolika km bude auto "šrot", ale s tím to přeci kupuji a tedy i s vědomím, že do toho budu průběžně investovat. Pokud se mi to nelíbí, můžu si koupit nové a se zárukou. Nevím to jistě, ale slyšel jsem, že Mulťa má kasli oboustranný pozink, takže pokud jsou na ní originál díly, měla by něco vydržet, tedy rozhodně víc, než jiná auta. Pokud jde o mechanické závady, ty se budou objevovat tím víc, čím víc to bude mít km a žádnou údržbu. Já svou Mulťu koupil a ihned odvezl do značkového servisu, kde jsem jí nechal komplet prohlédnout a co našli, opravit. Jasně, že to něco stálo, ale teď vím na čem jsem a co mohu od auta čekat. Porouchaný airbag v sedadle řidiče jsem nechal tak, prý se musí vyměnit celá sedačka a to je cena jak za půl auta. Hlavně, že funguje ten ve volantu. No a od té doby jezdím do servisu pravidelně na prohlídky a kontroly, takže je to pravidelně a doufám, že i odborně a fortelně, udržované. To radím každému, kdo chce mít klid. Je jen otázkou, zda auto, které chci koupit, je takový šrot, že už se to nevyplatí nebo jestli to ještě stojí za investice. Životnost každého vozu je tak kolem 15ti let, auto z roku 99 je už 11 let staré a kupovat ho na 4 roky, asi bych to hodně zvažoval. Nechtělo by to něco alespoň tak z r. 2002 nebo 2003. Ovšem pokud jsem milovník veteránů a opravy aut jsou mým koníčkem, pak proti gustu... Hezký den.

_________________
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 dub 2010, 23:03 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2007, 09:29
Příspěvky: 183
Bydliště: Podkrkonoší
Pro cmd.

Ohledně koroze - auto má oboustranný pozink, který je ale stejně k ničemu pokud se o auto předchozí majitel nestaral. Tzn. pokud se nevystříkávají dutiny auto shnije zevnitř. Tady pozor -podvozek multi je postaven z dutých nosníků, takže pokud není ošetřen i zevnitř hrozí nebezpečí koroze - rozhodně si prohlédni auto zespoda. Já jsem si nechal preventivně dutiny vystříkat ihned po koupi a zatím se auto zdá bez koroze. Viděl jsem asi u dvou multi puchýře ve spodní části C sloupku v místě kde je přivařen k zadnímu blatníku - od takového auta radši ruce pryč. Na prazích toho moc nezjistíš, protože jsou plastové - pod nimi je zřejmě dutý nosník, sám nevím, ještě jsem to neměl sundané. Zadní lemy jsou z půlky tvořené zadnímy dvěřmi - takže zkontroluj i ty dveře. Co se týká pátých dveří - na fóru baÿlo pár ukázek koroze - ovšem já s tím nemám zkušenost, zaměř se na přechod mezi plastem a plechem.

Motor: já mám benzín 1,6 16V, po studeném startu vydává kvílivé a klapavé zvuky a zní trošku jako diesel (beru to jako normální - příznaky stáří), po zahřátí kvílivé zvuky zmizí, ale motor má stále trošku hlubší "hlas" než většina benzínových motorů - takže se toho nelekej, mám auto už 3 roky a zní to pořád stejně.
V nízkých otáčkách motor moc netáhne - musíš ho trošku vytočit. Nemám otáčkoměr, ale to auto co chceš koupit ho taky mít nebude. Roztáhni dvojku na 50km/h, trojku na 80km/h a čtyřku na 110km/h a poznáš jaký je to divoch - pokud se mu nebude chtít do otáček je něco špatně.

Airbagy: jak píšeš - kontrolka zhasíná poslední. Pokud svítí červená kontrolka airbagu, tak je vypnutý airbag spolujezdce - zapíná se klíčkem ve schránce před řidičem.

Bourané auto se dá poznat podle rozdílných odstínů laku, pokud je to ale celolak, tak nic nepoznáš. Podívej se i na různé šroubky v motorovém prostoru - pokud jsou podezřele nové, tak to není náhodou. Pokud má auto jinou barvu nosníků v motorovém prostoru, nebo pod čalouněním ve dveřích - tak je přestříkané.

P. S: nedávno jsem měnil spojku (157.000km) - tak bacha, aby nezlobila. Jo a abych nezapomněl, taky jsem měl prasklé obě přední pružiny - zkontroluj si to.

Hodně štěstí - snad se staneš jedním z nás.

_________________
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 dub 2010, 08:36 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006, 11:59
Příspěvky: 185
Bydliště: Zastávka u Brna
Jen male upresneni:
pacholda píše:
Airbagy: jak píšeš - kontrolka zhasíná poslední. Pokud svítí červená kontrolka airbagu, tak je vypnutý airbag spolujezdce - zapíná se klíčkem ve schránce před řidičem.

Ja mam kontrolku AIRBAGu zlutooranzovou (JTD 12/2002).

_________________
Multipla 1.9 JTD 115k 12/2002, F127 0.9 1975, F127Sport 70HP 1.05 1980, Punto I. 1.2 8V 60SX 1995


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 dub 2010, 10:28 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Příspěvky: 358
Bydliště: Brno
Mark L. píše:
Jen male upresneni:
pacholda píše:
Airbagy: jak píšeš - kontrolka zhasíná poslední. Pokud svítí červená kontrolka airbagu, tak je vypnutý airbag spolujezdce - zapíná se klíčkem ve schránce před řidičem.

Ja mam kontrolku AIRBAGu zlutooranzovou (JTD 12/2002).


Máš dvě, žlutooranžovou a červenou.

_________________
1,6 16V BiPower


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 dub 2010, 11:18 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006, 11:59
Příspěvky: 185
Bydliště: Zastávka u Brna
OK, Pacholda pise:
Citace:
Pokud svítí červená kontrolka airbagu, tak je vypnutý airbag spolujezdce

Ja kdyz vypnu airbag spolujezdce, tak mi sviti zlutooranzova. Tak to tu mame rozpor !

Cervena znamena poruchu airbagu a je na ni zobrazen panacek s balonem pred cumakem. Oranzova znacici deaktivaci airbagu spolujezdce je symbol ditete v sedacce s balonem za hlavou. Takze Pacholda to napsal nepresne, cervena je problem. To jen aby tu nebyly psany bludy.

_________________
Multipla 1.9 JTD 115k 12/2002, F127 0.9 1975, F127Sport 70HP 1.05 1980, Punto I. 1.2 8V 60SX 1995


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 dub 2010, 12:16 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Příspěvky: 358
Bydliště: Brno
Mark L. píše:
OK, Pacholda pise:
Citace:
Pokud svítí červená kontrolka airbagu, tak je vypnutý airbag spolujezdce

Ja kdyz vypnu airbag spolujezdce, tak mi sviti zlutooranzova. Tak to tu mame rozpor !

Cervena znamena poruchu airbagu a je na ni zobrazen panacek s balonem pred cumakem. Oranzova znacici deaktivaci airbagu spolujezdce je symbol ditete v sedacce s balonem za hlavou. Takze Pacholda to napsal nepresne, cervena je problem. To jen aby tu nebyly psany bludy.


Ano, takhle to je.

_________________
1,6 16V BiPower


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 dub 2010, 20:20 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2007, 09:29
Příspěvky: 183
Bydliště: Podkrkonoší
Omlouvám se za dezinformaci, moc tu deaktivaci nepoužívám.

_________________
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 dub 2010, 08:18 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006, 11:59
Příspěvky: 185
Bydliště: Zastávka u Brna
pacholda píše:
Omlouvám se za dezinformaci, moc tu deaktivaci nepoužívám.

Omlouvat se nemusis, jen jsem chtel, aby se to vyjasnilo, kdyz uz tu radime novackovi s koupi, tak aby neudelal chybu. Tahle zmylka v barvach ho mohla stat par (desitek) tisic korun.

_________________
Multipla 1.9 JTD 115k 12/2002, F127 0.9 1975, F127Sport 70HP 1.05 1980, Punto I. 1.2 8V 60SX 1995


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 dub 2010, 09:12 
Offline
Začátečník

Registrován: 14 dub 2010, 08:33
Příspěvky: 1
Multiplu mám 5 let a jsem nadmíru spokojen. Je to rok výroby 2000.

Motor 1.6 16V v provedení bipower je nejlepší motor s jakým jsem se setkal. Má najeto 300000 km a myslím, že pár set tisíc
ještě vydrží. Za tu dobu co auto mám jsem s motorem řešil pouze spojku, rozvody, termostat a napínací kladku řemenu alternátoru.
Olej měním "poctivě" tak po 30000 km.

S plynem nic, pouze cívka ventilu na jedné z nádrží za 500,-.

Průběžně jsem kompletně vyměnil "spotřební" díly podvozku a už to zase začíná bouchat, životnost ramen na našich silnicích odhaduji na 70000 km.

Je to opravdu krásné a praktické Auto. Pocit za volantem se nedá s jiným autem srovnat. Je to skutečná paráda.

Nicméně auto stárne a já pořídil jiné, Tourana. Musím říct, že je snad praktičtější než Multipla. Kočárek se tam vejde celý bez rozložení
a ještě bagáž na víkend pro rodinu.

Co říci na závěr?

Fiat Multipla je jeden z nějvětších počinů světového automobilového průmyslu.
Radím opečovávat, hýčkat a radovat se z jízdy v ní. Nic takového už nikdo nevyrobí, bohužel.

A.F.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010, 14:12 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2007, 22:00
Příspěvky: 301
Bydliště: prostejov
co se týče motoru,je potřeba počítat taky s prasklým zapalovacím modulem.velmi častá závada tohoto motoru (Bravo,Brava,Marea,Multipla).Projevuje se vynecháváním motoru v nížších otáčkách.Jinak oponuji tomu že v nízkých otáčkách málo táhne.Lze bez problému jezdit na 5ku 60 km/h a plynule zrychlovat.Horší to bude s tou spotřebou,vzhledem k váze vozu,aerodynamice a zpřevodování se pohybuje průměrně kolem 8,5-9,5 l/100km.(odveze ale 6 lidí).Jinak motor sám je takřka nesmrtelný.
Já být tebou,du do ní....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010, 15:47 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
Já teda na rovince řadím za 4 při 60, za 5 po 70, při méně mám už pocit, že motor trpí.

Dlouhodobou spotřebu mám, jak si lze prohlédnout v podpisu, necelých 8.6, což je hodnota přesně jak z techničáku. A to jezdím hodně krátkých tras, hlavně v zimě, kdy jsem rád, že jezdím pod 10 (samý šontačky a se studeným motorem). Po kliknutí na ikonu sprintmonitoru se spotřebou si můžete prohlídnout, jak mi to v kterým režimu žere (dodávám pro neznalé) - tankuju vždy do plné, takže je to přesné.

Ten zapalovací modul je ta černá krabička, ze které jdou káble ke svíčkám? Mám tam totiž taky prasklinu (vypadá to, že jen na plastu), jak se pozná, že není ok (mimo tebou popisované příznaky)???

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010, 17:57 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2007, 22:00
Příspěvky: 301
Bydliště: prostejov
kubiii píše:
Já teda na rovince řadím za 4 při 60, za 5 po 70, při méně mám už pocit, že motor trpí.

Dlouhodobou spotřebu mám, jak si lze prohlédnout v podpisu, necelých 8.6, což je hodnota přesně jak z techničáku. A to jezdím hodně krátkých tras, hlavně v zimě, kdy jsem rád, že jezdím pod 10 (samý šontačky a se studeným motorem). Po kliknutí na ikonu sprintmonitoru se spotřebou si můžete prohlídnout, jak mi to v kterým režimu žere (dodávám pro neznalé) - tankuju vždy do plné, takže je to přesné.

Ten zapalovací modul je ta černá krabička, ze které jdou káble ke svíčkám? Mám tam totiž taky prasklinu (vypadá to, že jen na plastu), jak se pozná, že není ok (mimo tebou popisované příznaky)???


mě na 5ku jede bez problému už od 60 kmh.V Multině jsou hodně krátké převody.Mám zato že 5 u multiply má stejný převodový poměr jako 4 u lepšího dvoulitru.
Ano,ten zapalovací modul je ta černá krabička s káblama od svíček.Nová stojí cca 3000 kč


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |