Právě je 26 zář 2017, 23:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 11 dub 2017, 01:06 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno
Závada byla - občasná chyba snímače ventilů,
chyba adaptace
chyba ventilů se vyskytne i když někdo nastartuje motor a je odpojené čidlo vačky, proto jsem to hned neřešil.

V dalším si dovolím velice důrazně oponovat, u 16V motoru bych se v žádném případě nespoléhal na nějaké značky na řemenici (ani u 8V), na to jsou jiné postupy.
Na hlavě jsou kontrolní otvory, které musí sedět na rovné úrovně válců 1,2 , u 8V se nastavuje na 0 na setrvačníku ryska na vačkové řemenici, pro lepší, zkontrolovat podle otvírání ventilů (diagram otevírání ventilů).

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 14:14 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2015, 12:55
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno
Můžeme se podívat, jestli tam zase neskočila chyba čidla vačky (nebo snímače ventilů - to samé).

_________________
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika Brno
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2017, 16:16 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 561
Bydliště: Brno
Tak mám update:

Příčinou chybové hlášky "Čidlo vačky" by mohlo být to, že na motoru jsou ještě originální rozvody (z roku 2006, najeto skoro 127000km). Při koupi jsem asi usoudil, že se rozvody dělaly podle servisního plánu (i když v servisce ani v dokladech z rakouského servisu jsem teď žádný takový záznam nenašel)... Prostě moje blbost, měl jsem je nechat zkontrolovat hned. Naštěstí nedošlo k žádnému úrazu hlavy :)

Dle mého mechanika je možné, že chyba mohla být hlášená proto, že řemen už je značně vytahaný. IMHO je to možné, protože kontrolka se mi rozsvěcovala (i teď po vymazání chyby od Vitaml) vždy až po ujetí větší vzdálenosti (třeba po 70km) a po vychladnutí auta se zase nesvítila.

Takže teď mě čeká výměna rozvodů, STK a snad bude zase dobře... :)

Každopádně díky za rady a pomoc a pokud budu zase v úzkých, tak se ozvu.

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |