Právě je 20 lis 2018, 10:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 07 led 2009, 00:05 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007, 19:35
Příspěvky: 725
mafi píše:
motor sa neuvari aj kedby bol zadeklovany aj v lete,ved tam mate ventilator ktory sa automaticky spusta aby znizil teplotu ,ked napriklad stojite v lete v zapche a je +35stupnov ,ja mam na HGTcku dva ventilatori neviem ako je natom JTDcko ,ale osobne si myslim ze zadeklovanie teraz v zime nikomu neuskodi ani motoru ,skor prispeje ,aspon si bude drzat prevadzkovu teplotu a bude menej zrat paliva...

kravina....kdyz bude zadeklovanej tak ten vetrak toho moc neufouka :lol: ten vetrak zene vzduch pres ten chladic a to teplo jde pryc ale kdyz bude foukat do deklu? :roll:

_________________
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 led 2009, 12:20 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
...hergot tady se to hádá jak u nás doma...!
Můj názor: Větrák tahá vzduch přes chladič, resp. v mým případě přes dva, ještě je tam jeden na klimu (a ještě jeden na mezichladič, ale ten je trošku bokem). Jenže já už psal, že ho nemám zadeklovanej celej, ale asi jen 2/3 plochy, kam jsem se dostal zvenku. Navíc nijak hermeticky, ale jen kartónek před ním, takže kdyby větrák chtěl, může klidně tahat, k lopatkám si vzduch vždycky cestu najde.
Největší fór je v tom, (což mě osobně dost překvapilo), že při půlhodinové jízdě při -5´C se větrák vůbec nespustí. Takže ani nemůže mít problémy s tahem.
A už se nehádejte.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Re:
PříspěvekNapsal: 07 led 2009, 15:58 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 26 lis 2006, 22:07
Příspěvky: 379
Bydliště: Olomouc
stifmajstrABARTH píše:
mafi píše:
motor sa neuvari aj kedby bol zadeklovany aj v lete,ved tam mate ventilator ktory sa automaticky spusta aby znizil teplotu ,ked napriklad stojite v lete v zapche a je +35stupnov ,ja mam na HGTcku dva ventilatori neviem ako je natom JTDcko ,ale osobne si myslim ze zadeklovanie teraz v zime nikomu neuskodi ani motoru ,skor prispeje ,aspon si bude drzat prevadzkovu teplotu a bude menej zrat paliva...

kravina....kdyz bude zadeklovanej tak ten vetrak toho moc neufouka :lol: ten vetrak zene vzduch pres ten chladic a to teplo jde pryc ale kdyz bude foukat do deklu? :roll:


Zase ses projevil jako naprostá lama. Ty sis myslel, že ten větřák se přetlačuje s náporem vzduchu a tlačí to dopředu? Ach jo... :shock:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 led 2009, 16:31 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007, 19:35
Příspěvky: 725
no kdyz tam bude naporavej vzduch tak preci nebude tocit vetrak ne? vetrak toci kdyz proste nemas dostateny proudeni takze jedes pomalu nebo stojis takze by toho moc nepretlacoval.......zas mi prislo hloupy aby ten ohratej vzduch zase tahal do motorovyho prostoru....tak promin ze sem te zklamal myslim ze sem uvazoval vcelku logicky :cry:

_________________
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 led 2009, 20:25 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Příspěvky: 1871
Bydliště: Olomouc
logicky opravdu tahá vzduch směrem k motoru :wink: páč větrák se ti někdy zapne i za jízdy a pak by jaksi ten proudící vzduch nepřetlačil

_________________
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 led 2009, 17:18 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Příspěvky: 123
Bydliště: Blasnko
S tím zakrýváním je to otázka. Dost se o tom taky dohadujeme s kamošem co má Doblo. Můj názor je že pokud je dobrý termostat nemělo by to mít vliv. Ale můžu zkusit, ukazatel teploty, alespoň grafický mám.
Jinak dva chladiče nebo dvojrychlostní by měla mít auta kde je klima. Marea 1,6 měla dvojrychlostní a při zapnuté klimě se hned pouštěl. Za sebou byly dva chladiče na klimu a motor.

_________________
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 led 2009, 20:57 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
Já, ten zadeklovanej, hlásím, že za celý týden, co dojíždím denně do práce a zpátky, si krásně topím, a nikdy se mi nestalo, že by se na některé cestě spustil větrák chladiče byť jen na první rychlost (pro jistotu to kontroluji vždy, když dorazím a motor běží, když zastavím)....
Jinak jsem se koukal, že ta pravá dolní 1/4 plochy mřížky (při pohledu zpředu) je plocha chladiče intercooleru. Takže ten logicky nechám odkrytý - čím studenější vzduch to saje, tím líp. Ale neuvažujte prosím o tom, že se "motor uvaří", nebo že se "uvaří olej a ztratí svoje vlastnosti".
Závěr: můj názor je ten, že pakliže mrzne, motor se chladí dost a dost i se zadeklovaným chladičem (resp. jeho doplními 2/3 plochy).
Doplňuji, že plastový kryt pod motorem ještě pořád nemám. I vana chladí, nejen hlava....
Hawg.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 led 2009, 23:00 
Offline
Všeználek

Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Příspěvky: 1987
Bydliště: Trnava - SVK
tak tak a ja mam navyse aktivny nasavac na kapote a aj to mi robi tepelne straty , je to vidiet ked je namrznuta kapota a len okolo nasavacu je roztopena namraza ,tak budem musiet v prvom rade zadeklovat nasavac :) a stym zadeklovanim 2/3 otvoru pre chladic suhlasim :wink: , ked som mal punto 1.2 8V tak mi to kurilo aj bez zadeklovania a zachvilocku bol motor teply,lebo bol maly ale tento 1.8ckovi sa strasne pomalicky zahrieva a rychlo aj chladne ,ked tomu nenakladam a idem pod 3000otaciek ,ale iba teraz ked mrzne ,ked nemrzne tak je to ok :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 11:03 
Offline
Začátečník

Registrován: 14 čer 2008, 13:57
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha
Ohřát tak velké auto je problém(velký vnitřek ,velká okna).Ale nemůžu souhlasit ,že se nedá uvařit.Ventilátor je pouze pomocný chlazení.Zadeklování chladiče kartonem pomůže při krátkých cestách,ale vzhledem k tomu,že multa nemá teploměr je velké riziko!!!Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím.Při přehřátí a natlakování vody povolí nejprve spoje hadic,pak chladič nebo radiátor topení a když toto všechno vydrží tak to odnese tesnení pod hlavou(jak už nekdo psal) a to je drahá záležitost.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 17:55 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Příspěvky: 123
Bydliště: Blasnko
Nikdo asi neplánuje deklovat chladič úplně...
Kamoš s Doblem má pnohodnotný teploměr, tak se rozhodl to vyzkoušet. Musím uznat že to vyřešil kulantně, přidat nebo ubrat lze dle potřeby. Materiál - molitan (ještě ho sehnat v barvě) :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Efekt na teplotu motoru a topení poznal ihned. :mrgreen: :mrgreen:

Obrázek

_________________
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 18:31 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Příspěvky: 593
Bydliště: Brno
To je héézkýý, takový jemňoučký :oops:

_________________
1,6 16V
r.v. 2006, 125 000 km
Už bez špeku...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 19:26 
Offline
Všeználek

Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Příspěvky: 1987
Bydliště: Trnava - SVK
dnes som zadekloval nasavac a 2/3 chladica a je to hned poznat ,motor sa rychlesie zohreje ,auto pekne kuri a voda vobec nevrie ,mam dva ventilatori ktore sa pustali aj pocas jazdy v meste alebo ked som stal ,takze ziadny problem


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 22:39 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
fšem
Já, zadeklovaný, hlásím podruhé:
včera jsem jí hnal do Prahy přes Plzeň, tak nějak furt co to šlo, na Zličíně jsem to hodil hned do vodstavnýho pruhu a naklusal pod haubnu: větrák se vůbec nespustil. Věřim tomu, že celou cestu. Voda nevaří, olej na měrce jen teplý....
Jinak zase bych to nějak nehrotil že se hned zkroutí hlava a vylítají spojky na hadicích - na vaření vody je tam kontrolka, ostatně jukněte do návodu, výrobce počítá, že k tomu může dojít, ale je to hlídané....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2009, 23:14 
Offline
Všeználek

Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Příspěvky: 1987
Bydliště: Trnava - SVK
tak tak


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2009, 20:51 
Offline
Začátečník

Registrován: 02 zář 2006, 20:42
Příspěvky: 25
Bydliště: Považská Bystrica
Pred zakrytím mi teplomer ukazoval 2 dieliky, len plne naložený a do kopca to stúplo na 3 dieliky. Pred chladič som od hora až dolu navliekol hliníkovú fóliu do stredu chladiča, len toľko čo prešlo pomedzi upevňovacie skrutky a pomohlo to. Teraz mi to zohrieva na 3 a v záťaži na 4 dieliky. Prekrytá je asi polovica chladiča takže žiaden problém je tam dosť veľká plocha na prípadne dochladenie.

_________________
2001, 1.9 JTD 81 kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |