Právě je 22 lis 2018, 13:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 04 led 2009, 23:37 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
Stará známá věc z doby, kdy jsme my i naši tátové zakrývali v zimě chladič, funguje až překvapivě dobře i u Mloka....
Nasoukal jsem kryt z nějakého pohlíkovaného kartónu před chladič (jde to asi jen zvenku otvory mezi plastovou mřížkou) a zakryl tak jeho dolní 2/3 plochy (tu štěrbinu co je pod haubnou se mi nepovedlo) a rázem to topí skoro hned. Dříve po cestě ráno do práce při -10´C jsem teplý vzduch cítil až po 10-11 km, nyní topím hned za městem, to je řádově sotva 5 km. Teploměr můj Mlok nemá, takže hodnoty po mě nechtějte, ale funguje to sqěle...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 00:00 
Offline
Všeználek

Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Příspěvky: 1987
Bydliště: Trnava - SVK
no vyskusam:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 00:28 
Offline
Začátečník

Registrován: 12 zář 2008, 07:37
Příspěvky: 48
Bydliště: Střední čechy
Je pravda že mi to netopí. ale nemáme tam teploměr takže nevíš přesně jestli to nevaří nebo co to vlastně dělá.. Tenhle experiment bych moc nepropagoval. Už jsem dělal tři tyhle motory, jsou nějak moc náchylné na přehřátí a odnese to těsnění pod hlavou. Myslím 1.6 benzín s naftou jsem nesetkal.

_________________
1,6 16V BiPower


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 00:38 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Příspěvky: 252
Bydliště: Úpice
Raději si vyměň termostat a nemusíš riskovat se zakrytým chladičem.Přehřátý polosyntetický nebo syntetický olej natrvalo ztratí svoje vlasnosti.Minerálnímu oleji přehřátí nevadilo.Na to taky pozor.

_________________
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 13:42 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
...no, neříkám, že je blbost, že by se motor přehřál, ale ani mi to popravdě nenapadlo: chladič není zakrytý celý, navíc je furt mráz, a při 90 km/h motor na 5-ku točí asi 1.800 ot./min., takže se podle mě uchladí.
A navíc, když zastavím a vylézám z auta, mezitím co nechávám motor dotočit (kvůli turbu), nikdy jsem neslyšel běžet větrák na chladiči na dvojku rychlost.
Ještě se zeptám expertů a budu sledovat motor na místě, abych si byl jistý, že se nepřehřívá...
Každopádně díky za upozornění, logiku to má . . . .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 14:27 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007, 19:35
Příspěvky: 725
pak se oteply zapomenes na to pojedes za kamionem do kopce a upeces to :lol: :lol:

_________________
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 14:44 
Offline
Začátečník

Registrován: 11 led 2007, 09:51
Příspěvky: 29
Bydliště: Týn nad Vltavou
bikus píše:
a při 90 km/h motor na 5-ku točí asi 1.800 ot./min.,


Tohle odhaduješ, nebo máš otáčkoměr? A pokud máš otáčkoměr, tak by mě zajímalo co máš za motor? Mě to točí u Multijetu na 5-ku při 90km/h asi 2200ot/min. Jinak v tomhle mrazu mi to začíná foukat teplý při volný jízdě tak po 5 až 6 kilometrech.

_________________
Stilo MW 1.4 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 16:55 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
4 Karlík

...no dobře, jen jsem si ty otáčky typnul...
Ale fakt je ten, že jsem teď odpoledne přijel z práce, 22 km plynulou jízdnou do 90 km/h, při našich -2´C, a hned jak jsem vjel do města, jsem zastavil a zkontroloval větrák, a ani se netočil. Takže to ani nesepne větrák, natož aby se motor přehříval. A po 3 minutách stání se stále větrák nespustil.
A pro další pochybovače: byl jsem před Vánoci na diagnostice a vím, že jednička i dvojka rychlost na větráku stopro funguje.
Závěr: odhaduji, že se motor v zimě se zčásti zadeklovaným chladičem se neuvaří.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009, 22:59 
Offline
Všeználek

Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Příspěvky: 1987
Bydliště: Trnava - SVK
motor sa neuvari aj kedby bol zadeklovany aj v lete,ved tam mate ventilator ktory sa automaticky spusta aby znizil teplotu ,ked napriklad stojite v lete v zapche a je +35stupnov ,ja mam na HGTcku dva ventilatori neviem ako je natom JTDcko ,ale osobne si myslim ze zadeklovanie teraz v zime nikomu neuskodi ani motoru ,skor prispeje ,aspon si bude drzat prevadzkovu teplotu a bude menej zrat paliva...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2009, 15:32 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
4 mafi

...vďaka, moj nazor, moja reč...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2009, 18:35 
Offline
Znalec

Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Příspěvky: 597
sprominutím, BLBOST, Multipla se neohřeje ani když blafe na místě, tak ani žádné zakrývání chladiče nepomůže :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2009, 18:45 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
...tak že by snad nebylo poznat, když někdo chladič odpojí úplně....?

Já před tím topil kvalitně po 12-14 km. Teď po zakrytí chladiče už po 4 km krááásný teplo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2009, 19:08 
Offline
Znalec

Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Příspěvky: 597
já to řeším Pandou :lol: :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2009, 20:33 
Offline
Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Příspěvky: 1871
Bydliště: Olomouc
no jo papír funguje vždy, ale co třeba zkontrolovat a vyměnit termostat :wink:

_________________
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2009, 22:19 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2008, 21:30
Příspěvky: 223
Bydliště: Sušice, KT
....když já si právě nemyslím, že je s autem něco špatně, třeba termostat.
Přičítám to na vrub tomu, jak mrzne. Je to přeci diesel - blok jak hrom, halda železa, venku -12´C....
Benzín se ohřeje rychleji, a zase rychleji chladne. To je známá věc.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |