Právě je 13 pro 2017, 13:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22 úno 2011, 23:12 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 2009, 13:21
Příspěvky: 182
...pak je tu ta možnost s tím odborným servisem. :) Mě to jen napadlo, když píše o poloze OFF

_________________
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 úno 2011, 09:37 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2007, 22:00
Příspěvky: 301
Bydliště: prostejov
paní se nám neozývá,asi se uvařila....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 pro 2012, 19:31 
Offline
Začátečník
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2012, 21:42
Příspěvky: 39
tak já jsem dal karton před celý chladič (v podstatě je odkryt jen asi 1cm na každé straně aktivní plochy), přehřátí se nebojím, díky chladiči klima je tam i tak dost prostoru pro nasátí vzduchu (vyzkoušeno). Topení se podstatně zlepšilo a na teploměru jsem se dostal až na čtyři dílky (víc to nevylezlo ani po 150km ani po stání v koloně ve městě, při teplotách okolo 0až +3°C). Obvykle tam byl jeden až dva (přičemž jeden je tam vždycky), jen jednou jedinkrát se mi (ikdyž jen na chvíli) podařilo tam dostat tři dílky (v létě docela vedro do kopce + nějaká chyba jednotky (nejelo, nešlo přes 3.000ot, zvedla spotřeba), která se však již nikdy neopakovala-díky Bohu). Termostat jsem (po několika hodinách) dostal ven (byl zavřený docela i těsně, čili v pořádku). Při testování ve vodě jsem zjistil, že se otevírá už asi při 45-50°C, což mi přijde dost brzo. Při těch 80°C (což bývá u nafťáků provozní teplota) už je otevřen skoro naplno (asi -1mm oproti 100°C, teplejší vodu neudělám....), což se mi taky moc nezdá. Po těchto mých měřeních už se však úplně nezavřel, netuším proč, na nic jsem nepřišel. Podle ePERu stojí asi 4000,-, takže ho rozhodně měnit nebudu, vždyť je to jen hrouda chliníku pár plastových náhubků a kus mosazi (vlastní termostat). A ani fakt, že mi upadl a ulomil se mi plastový náhubek (pro propojení hadic od topení) na mém postoji moc nezmění. Ten plast jsem polátal a přilepil, sice trochu kape, ale těch pár kapek.....
Čili závěrem karton před chladič rozhodně doporučuji, přehřátí v žádném případě nehrozí!, topení se zlepší obrovsky. Nevím zatím jestli bude topení dostatečné při velkýcg mrazech, ale druhou stranu, v našich končinách zase tak běžné nejsou ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 bře 2013, 17:01 
Offline
Začátečník
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2012, 21:42
Příspěvky: 39
Tak zkušenost po zimě je výborná. Topení výborné (resp. odpovídající velikosti auta, typu motoru, stylu jízdy apod.). Žádné uvaření se nekoná (a to připomínám, že mám v podstatě zadeklovaný celý chladič!) nikdy mi nevylezl teploměr na více než čtyři dílky (při kterých se ventilátor nepustí ani na 1.kvalt) a to ani teď když bylo jasno +10°C, kdy už se skoro netopí. Navíc vyjiždím vždy z garáže, kde neklesá teplota pod nulu.
Takže rozhodně doporučuji :D

Nechápu proč citujete svůj vlastní předchozí příspěvek. Příště prosím bez citace.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 led 2014, 10:15 
Offline
Začátečník
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2012, 21:42
Příspěvky: 39
Tak termostat jsem nakonec "vyměnil". Díky za radu "termosat do hadice na Renaulta"
Dohromady mě stál 253Kč (142Kč termostat a 111Kč širší hadice, do původní se mi ho narvat nepodařilo :( ) a trochu práce, a tradá. na provozní 4dílky (dle diagnostiky asi 80-85°C) se dostane relativně brzo. Topení dostatečné (proti tomu, co to bylo supr). Chladič jsem nechal i nadále komplet zadeklován, ale ani to není moc potřeba je v podstatě studený. Veškeré odpadní teplo z motoru odebere topení.
Dost mi to připomíná Wartbourga. Topil dost podobně. V autě sice bylo teplo, ale žádná sauna, a chladič v podstatě studený. Více tepla prostě motor nevyrobí... :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2014, 08:21 
Offline
Začátečník
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2012, 21:42
Příspěvky: 39
Viktos123 píše:
Ohřát tak velké auto je problém(velký vnitřek ,velká okna).Ale nemůžu souhlasit ,že se nedá uvařit.Ventilátor je pouze pomocný chlazení.Zadeklování chladiče kartonem pomůže při krátkých cestách,ale vzhledem k tomu,že multa nemá teploměr je velké riziko!!!Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím.Při přehřátí a natlakování vody povolí nejprve spoje hadic,pak chladič nebo radiátor topení a když toto všechno vydrží tak to odnese tesnení pod hlavou(jak už nekdo psal) a to je drahá záležitost.



Ani s dokonale zadeklovaným chladičem uvaření nehrozí. Minulý týden jsem jel s rodinou na velký výlet (cca 2x200km) a ani při 17°C (samozřejmě bez topení) nic takového nehrozí. Teploměr se sice vyšplhal až na 6 dílků a po Praze se tam vlastně udržel až do zastavení po celou dobu, takže občas běžel větrák (jen na 1.kvalt, na druhý vůbec nedošlo). Samozřejmě s klidnou jízdou (samozřejmě naftou), s plynem na podlaze by to asi bylo něco jiného.
Takže strašení typu uvaříte, roztrháte hadice, zničite hlavu apod. jsou opravdu velmi přehananá!!!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 lis 2017, 16:57 
Offline
Začátečník
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2012, 21:42
Příspěvky: 39
hrabeTom píše:
Viktos123 píše:
Ohřát tak velké auto je problém(velký vnitřek ,velká okna).Ale nemůžu souhlasit ,že se nedá uvařit.Ventilátor je pouze pomocný chlazení.Zadeklování chladiče kartonem pomůže při krátkých cestách,ale vzhledem k tomu,že multa nemá teploměr je velké riziko!!!Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím.Při přehřátí a natlakování vody povolí nejprve spoje hadic,pak chladič nebo radiátor topení a když toto všechno vydrží tak to odnese tesnení pod hlavou(jak už nekdo psal) a to je drahá záležitost.



Ani s dokonale zadeklovaným chladičem uvaření nehrozí. Minulý týden jsem jel s rodinou na velký výlet (cca 2x200km) a ani při 17°C (samozřejmě bez topení) nic takového nehrozí. Teploměr se sice vyšplhal až na 6 dílků a po Praze se tam vlastně udržel až do zastavení po celou dobu, takže občas běžel větrák (jen na 1.kvalt, na druhý vůbec nedošlo). Samozřejmě s klidnou jízdou (samozřejmě naftou), s plynem na podlaze by to asi bylo něco jiného.
Takže strašení typu uvaříte, roztrháte hadice, zničite hlavu apod. jsou opravdu velmi přehananá!!!


Tak letos jsem papírový dekl před chladičem vůbec nevyndaval a jezdím s ním celý rok a v pohodě :D
Je pravda, že kvůli rozbité klimě jsem nevyjel při více než 22°C (nejvíce bylo za jízdy 25°C). V zimě, když bylo venku -13°C až -19°C (v garáži, ze které jsem vyjížděl +7°C) jsem si potvrdil, že zbytkové teplo z motoru je tak strašně malé, že se motor uchladí jen vzduchem. Topení jsem pustil, jen na chvilku, když mi omrzalo čelní sklo. :wink: A teploměr nevylezl na více než 3 čárky (většinou jen dvě). Chladič samozřejmě nepoužit - termostat to do něj vůbec nepustil :o Takže kryt pod motorem se jeví jako velká nutnost....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |