Právě je 22 lis 2018, 13:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 říj 2012, 18:10 
Offline
Začátečník

Registrován: 28 říj 2012, 17:37
Příspěvky: 2
Ahoj zdravím všechny Multinkáře :D

Mám čerstvě koupenou Multinku CNG 1,6 rv. 2001 na doporučení kamaráda, spokojenost velmi veliká, začíná ji lehce kazit zatím malá nepříjemnost ze které se doufám nevyvine nic závažnějšího.
Při vyřazení rychlosti a jízdě na volnoběh mi někdy nepravidelně vypne motor, multinka na mně zapípá na na displeji se objeví nápis, electrik foult, potom, low oil pressure contact garage, potom normálně nastartuji i prostým zařazením rychlosti na zbytkovou rychlost, stačí i minimální rychlost, nebo klíčkem, podle situace a jedu dále.
Někdy je měsíc klid, někdy to udělá třikrát denně.
Máte někdo zkušenosti s touto závadou. :idea:

Děkuji za pomoc.

Luboš :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 říj 2012, 18:16 
Offline
Začátečník

Registrován: 28 říj 2012, 17:37
Příspěvky: 2
Ještě jsem zapomněl na nepravidelné kolísání otáček, většinou před tím než mi to vypne :cry:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2012, 09:54 
Offline
Fiaťák

Registrován: 22 úno 2007, 09:38
Příspěvky: 169
Bydliště: Pardubice
Vlastně je těch možností docela dost. Pokud jsou tam staré zapalovací kabely, určitě je vyměň (doporučuji české z Tesly Blatná), svíčky by asi taky neškodilo vyměnit. To jsou všechno běžné údržbářské věci. Další, trochu horší věc jsou vstřikovače. Může to mít některý z nich za sebou, jsou docela drahé. Vím ale, že někomu stačilo vyměnit těsnění okolo nich a bylo to. Prošel bych určitě se sprejem na kontakty jejich konektory a vzal bych u toho i ty, které potkám :) Dále může zlobit snímač otáček dole na klikovce (třeba jen konektor - vyčistit). Asi by stálo za to, navštívit Fiat servis a nechat si přečíst řídící jednotku a vymazat závady. Ne, že by vše, co ta diagnostika napovídá byla pravda, ale občas tě to nasměruje. Že se rozsvítí nízký tlak oleje, to bude tím, že jak to kolísá, jsou nízké otáčky a tím nízký tlak.
Tak můžeš začít. Hodně zdaru!

_________________
Multipla Bipower 1,6 /2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 pro 2012, 21:57 
Offline
Fiaťák

Registrován: 22 úno 2007, 09:38
Příspěvky: 169
Bydliště: Pardubice
Předpokládám, že už Ti auto jezdí a pěkně jsi to vyřešil. Zapoměl jsi se ale podělit s ostatními. Ty informace jsou důležité pro většinu uživatelů a jestli jsi to zaregistroval, my všichni se tu dělíme o zkušenosti, za které se třeba v autodílně platí. Tady je to zdarma, ale platí, že když bereš, měl bys i dát. Nebo se pletu?

_________________
Multipla Bipower 1,6 /2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 pro 2012, 12:05 
Offline
Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 črc 2009, 12:06
Příspěvky: 71
Bydliště: kousek od Pohořelic
Mišan píše:
Předpokládám, že už Ti auto jezdí a pěkně jsi to vyřešil. Zapoměl jsi se ale podělit s ostatními. Ty informace jsou důležité pro většinu uživatelů a jestli jsi to zaregistroval, my všichni se tu dělíme o zkušenosti, za které se třeba v autodílně platí. Tady je to zdarma, ale platí, že když bereš, měl bys i dát. Nebo se pletu?

Já bohužel zde z fora beru,za co velice děkuji ale s tím dáváním je to horší.Pořád je fáze pokus omyl apod. :D

_________________
Obrázek samozřejmě,že CNG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2012, 12:06 
Offline
Fiaťák

Registrován: 22 úno 2007, 09:38
Příspěvky: 169
Bydliště: Pardubice
No jo, tak to Ti přeji hodně úspěchů a pevné nervy.

_________________
Multipla Bipower 1,6 /2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2012, 18:01 
Offline
Začátečník

Registrován: 03 lis 2009, 11:50
Příspěvky: 48
Projdi si bohaté diskuze o kolísání otáček - je tam mnoho námětů na Tvůj problém. Ostatně co jsem tak pochopil z okolí, tak kolísání otáček a nekultivovaný volnoběh je dost možná problém ojetých CNG Multipel obecně. Pokud tě přestane bavit metoda pokus-omyl (tak jako mě před lety), zajeď na Kačerov k panu Černému, který to za 10 000 Kč umí vyřešit. Mně to tenkrát vyřešil taky - asi to nebude nic složitého a ani jsem tenkrát nepřišel na to, co vyměnil. Jen vím, že to nebylo nic se škrtící klapkou, svíčkama, kabelama, baterku neodpojoval, řídící jednotku nevyndaval . Od té doby uběhlo přes 60 tisícj km a moje Multipixla sice trpí tisíci jinými neduhy, ale problém s volnoběhem se od té doby naštěstí zatím znovu neobjevil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 úno 2013, 09:15 
Offline
Začátečník

Registrován: 14 říj 2010, 20:18
Příspěvky: 15
Bydliště: U Mníšku pod Brdy
Ahoj všichni
Houmr má s panem Černým pravdu. Co já jsem se s tím mým bipower mlokem nazlobil, by bylo na román. Postupně se zhoršující kolísání volnoběhu, chcípání při volnoběhu, ve finále to došlo do stádia, že mi mlok občas chcípnul za jízdy, nejlépe někde v křižovatce a poté milostivě s chraplavým pokašláváním nastartoval třeba až za dvě hodiny, kdy už motor trochu zchladnul :evil: . Někdy taky chcípnul studený už při rozjezdu a ne a ne nastartovat :evil: . Když jsem tyto potíže vylíčil do telefonu p. Černému, tak měl okamžitě jasno. Ať přijedu, opraví. Do druhého dne opraveno. A závada? Vyměnil komplet rozvody a jeho spolupracující kolega provedl programový zásah do řídící jednotky. Prý se dlouhodobým provozem v režimu, kdy se vlivem neustále se měnících hodnot z motoru, způsobených opotřebenými rozvody, úplně zpitoměla a už si tak trochu dělala co chtěla. A teď? Asi po 200 najetých kilometrech si řídící jednotka "sedla" a motor přede jako kotě. Nechcípe, celé auto ztichlo a spotřeba se snížila odhadem tak o jednu čtvrtinu. Ještě bych podotknul, že p. Černý má teď provozovnu ve Zličíně v areálu PHL.

PS - výměna rozvodů není levná, ale pravděpodobně vyřeší většinu na fóru popsaných potíží s volnoběhem. Vyplývá z toho ponaučení - když si koupím ojeté auto, tak je výměna rozvodů povinnost i když se auto tváří jak chce :!:

_________________
Fiat Multipla BiPower r.v. 2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 říj 2013, 18:26 
Offline
Zkušenej Fiaťák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Příspěvky: 232
Bydliště: Morava-Beskydy
Icho píše:
Ahoj všichni
Houmr má s panem Černým pravdu. Co já jsem se s tím mým bipower mlokem nazlobil, by bylo na román. Postupně se zhoršující kolísání volnoběhu, chcípání při volnoběhu, ve finále to došlo do stádia, že mi mlok občas chcípnul za jízdy, nejlépe někde v křižovatce a poté milostivě s chraplavým pokašláváním nastartoval třeba až za dvě hodiny, kdy už motor trochu zchladnul :evil: . Někdy taky chcípnul studený už při rozjezdu a ne a ne nastartovat :evil: . Když jsem tyto potíže vylíčil do telefonu p. Černému, tak měl okamžitě jasno. Ať přijedu, opraví. Do druhého dne opraveno. A závada? Vyměnil komplet rozvody a jeho spolupracující kolega provedl programový zásah do řídící jednotky. Prý se dlouhodobým provozem v režimu, kdy se vlivem neustále se měnících hodnot z motoru, způsobených opotřebenými rozvody, úplně zpitoměla a už si tak trochu dělala co chtěla. A teď? Asi po 200 najetých kilometrech si řídící jednotka "sedla" a motor přede jako kotě. Nechcípe, celé auto ztichlo a spotřeba se snížila odhadem tak o jednu čtvrtinu. Ještě bych podotknul, že p. Černý má teď provozovnu ve Zličíně v areálu PHL.

PS - výměna rozvodů není levná, ale pravděpodobně vyřeší většinu na fóru popsaných potíží s volnoběhem. Vyplývá z toho ponaučení - když si koupím ojeté auto, tak je výměna rozvodů povinnost i když se auto tváří jak chce :!:


Zdravím BiPoweraky.Ačkoliv mám Stilo 1,6(motor asi stejný jako Multipla) s přestavbou na CNG,řeším podobný problém s kolísáním otáček na volnoběhu.Připomínám,že na benzín je volnoběh o.k. jen při přepnutí na plyn u zahřátého motoru to začne kolísát,až to někdy chcípne.Řešival jsem to vystříkáním škrtící klapky,ale už to nepomáhá.Na rozvodech je najeto asi 60tis.km.Diagnostika chyby nepíše.Jinak vše funguje.Do Prahy se mi moc nechce.

_________________
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |