Právě je stř led 23, 2019 03:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte pro 25, 2018 18:32 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: pon pro 13, 2010 15:05
Příspěvky: 439
dalsi podobny pripad
Opticky snimac v rozdelovači
Citace:
chci se zeptat jestli to je ta věcička, co ji v Krči prodávají pod názvem: zapalovací modul do rozdělovače (DESKA). Dceři začal Mates chcípat, pak už nešel ani nastartovat a v servisu jim diagnostika hodila hlášku optické čidlo rozdělovače. V chytré knížce - JAK NA TO - to je zase jako snímač otáček klikového hřídele.Doufám že jde o to samé. A po rozebrání rozdělovače jsem zjistil nefunkční víčko - úplně vysypaný uhlík a palec toho taky moc udělat nemohl. Nevím, jestli v tom případě taky chodí tahle hláška čídla rozdělovače.
No mne to robi nieco podobne...len ked ho necham vychladnut tak nastartujem a ide tak 5 minut a potom zacnu skakat otacky, rozsvecuje sa check kontrolka a skape a uz nenahodim......obcas to tak spravi ako by aj chcelo naskocit ale nic z toho. Pytam sa preto lebo palec aj viecko som uz vymenil a robi to stale. Proste nehadze iskru na sviecky . Tak mi z toho vychadza uz iba tetno snimac alebo RJ co by som bol velmi nerad.
No v té velké chytré knížce od KOPPa je to čídlo otáček klikového hřídele zakresleno právě u rozdělovače, taky jsem z toho jelen. No a to víčko s palcem mám objednaný v Krči. Je možný, že i když máme s dcerou stejný rok výroby, tak má rozdělovač DAC a já MANGO? Chtěl jsem na zkoušku prohodit to víčko s palcem a zjistit, jestli je to opravdu jen tím.
Ale nejde to, nepasuju navzajom

ten modul jsem už měnil po podobných problémech. Je to vlastně optické čidlo místo klasického kladívka, které dává impulzy do řj. potažmo cívce, kdy má "pálit". I když mi ho vyměnili cca za 3500,-Kč tak po zhruba týdnu se závada opakovala :-( naštěstí jen chvilku a pak to dalo pokoj. Závada se projevovala jako když to čidlo dává impulzy jak chce a na nízké otáčky se s tím (když to šlo náhodou nastartovat) nedalo skoro jet jak to cukalo motorem. Ve vyšších otáčkách se to jakžtakž stratilo. Taky se to dalo poznat podle toho, že stačilo nechat zaplej klíček (bez nastartování) a benzínová pumpa zapla vypla a po chvíli zapla znovu. Dokonce to házelo i jiskru (na kabelu z cívky) při chcíplém motoru a zapnutém klíčku a na diagnostice to hlasilo ze motor běží :-)
Tak nevím zda vám toto info bude něco platný.
Teď se mi občas stane, že nechce naskočit, tak několikrát zapnu na chvíli klíček aby pumpa natlakovala (2-3x) a naskočí, tak nevím zda nabude v tahu ještě pumpa nebo nějaký čidlo tlaku.

Robi mi to presne to iste..aj tie veci pri vypnutom motore...zacnu cvakat vstreky aj ventilator sa roztoci obcas.
Aspon viem co tomu pravdepodobne je...len ta cena...ach jaj! No ale jazdit musim.
Tak problem je vyrieseny....bol to ten opticky senzor a ja som o 5200 sk lachsi, taka blbost a kolko to stoji. Ale hlavne ze uz mozem v pohode jazdit.

palivovu pumpu mozes overit tak ze vytiahnes palivovu hadicku co ide do vstrekovacej listy a otocis klucik...mal by ti vytekat benzin hned na prvy krat. Ak to je v poriadku chyba moze byt aj v zapalovani(sviecky,kable, rozdelovac), alebo relatko este mozno.


zeby cerpadlo?
Citace:
podla Srvice Manualu su 2 typy elektrickych schem - pre SIRIUS D3 a pre FENIX 5MR.

U toho prveho (SIRIUS) je rucicka paliva riadena ECM-kom podla schemy a kontrolka je riadena z palivoveho cerpadla. Nechapem, odkial by ECM vedelo o stave nadrze, aby menilo polohu rucicky...

U toho druheho (FENIX) su aj rucicka, aj kontrolka riadene z cerpadla, co sa mi zda logicke

Este tak vediet, ktory typ mam ja (Matiz I r.v.99). Pritom cerpadla na oba Matizy (I aj II) su pribl. rovnake, obe maju plavak s rezistorom (ci co to je, ta polkruhova ryska z kontaktov) a este taky bazmek, taky valcek kovovy alebo co...




Citace:
obmedzenie maximalnych otaciek na rozdelovaci
1 - cca 30,35
2 - 70
3 - 110,115
4 - 145

omezovač U 0.8 je při 6300 ot/min.
u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.


Naposledy upravil misojogi dne sob pro 29, 2018 19:55, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte pro 25, 2018 19:41 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: pon pro 13, 2010 15:05
Příspěvky: 439
viewtopic.php?f=10&t=10846

Citace:
Takže říkáte opticky snímač?

skus si za tmy vytiahnut sviecku..priloz ju ku kostre auta a startuj (ale iba vtedy ked ti nejde nastartovat) malo by to hadzat dost nepravidelne iskri, alebo vobec.

Citace:
A čo sa zamerať na palivo lebo pri takých príznakoch to môže robiť filter alebo čerpadlo

Este k tomu imobilizeru - pisal si ze kontrolka neblika, a auto nejde nastartovat vobec? Ak je to tak, tak potom je problem jasny. Este skusit nahradny kluc. Neodpojil niekto baterku, ked bol kluc v zapalovani? Tym by bol problem uplne jasny...

Citace:
Benzín,vzduch,elektřina,všechno na svym místě. Cívka pálí,svíčky pálí,ale nezdá se mi jak.hází to nějak nepravidelně. Dá se snímač otáček repasovat,nebo jenom koupit samotný čidlo???? Asi ne

Citace:
nevim ale pokud nesviti dioda imobilizeru asi odesel do vecnych lovist.
mam dojem ze pokud nejde immo tak to jiskru dava ale neotvira vstriky.
a jeste bych se urcite podival do rozdelovace na opticky snimac jestli neni nejak poskozeny nebo spinavy.je to pod vickem a pod palcem a pod tim plastem a zeleznym krytem.ale to by bylo myslim na diagnoze videt a i ten immobilizer.


Citace:
ja som mal tiez taky problem na zaciatku nechcel nastartovat za tepla potom nešiel uz ani za studena a za jazdy zhasinal a ak nahodou naskočil tak nesiel do otacok a na konci uz vobec nestartoval len mne aspon hodil kod 0320.
potom mi palikx poradil precistit opticky snimac pomohlo to na tyzden potom znova to iste tak mi poradil vymenit snimac.Nakolko bol cely rozdelovac o tisicku drahsi ako samotny opticky snimac tak som vymenil cely no a od vtedy mám pokoj.
skus ešte ten opticky snimac ocistit no ale neviem ked si spominal aj problem z imobilizerom ci ti to pomoze

Citace:
pamatuje si jednotka chybu kdyz byla odpojena baterka celou noc??? myslim proto nenaskoci zadna chyba, doporucuju vysroubovat svicku a startovat aspon se presvecis ze nemas vypnuty vstriky pokud budes citit benzin, takle i ja sem je kontroloval kdyz sem mel podezreni na imobilizer. Jen nezapomen odpojit zapalovaci kabely
Jasne, po odpojeni si ECM kody nepameta, ale ked sa opet zapne a kluc sa zopne do polohy 1, uz vtedy ziskava nejake tie data. Ak ak by bol problem s imo, zrejme by to hned detekovala a zapisala kod. K tomu ta imo kontrolka, co neblika a kluc pri odpojeni baterie.....no ja neviem, stale to tipujem jasne na imo.

Ale ten postup s vymontenim sviecky je fajn, tak sa jasne zisti ze iskra je, a benzin bud ide (imo OK), alebo nejde (imo zle). To su dve muchy jednym ukonom :) Teraz rozmyslam - ta sviecka na kabli ale musi byt ukostrena nejakym drotom o zavit nie?

mozes si byt skoro na 100 percent isty ze to bude vadny ten snimac.
Ja som sa takto cely tyzden hrabal v aute a menil vselico mozne az kym som
nedal tych par tisic a nekupil snimac.
Logicky je to posledna moznost. Lebo vravis ze benzin citis a ze sviecky palia..ale nepravidelne, alebo dost slabu iskru. Keby to bol imo tak by sviecky vobec nepalili.
Ono sa to prejavuje aj tak ze startujes a auto vyzera ze obcas uz aj chyti ale nist a nist.

No je to divne, ze imo islo/neslo (blikalo/neblikalo)....
Rado - co sa tyka snimaca, to sa meni aj s tym opt. diskom ?
No popravde by ma dost prekvapilo keby to bol imobilizer....lebo pise ze za studena to nahodilo a teple zacne vynechavat a skape. Mozne je sice vselico. :)
Ja hovorim iba zo svojej skusenosti, ze robilo mi to presne do bodky to iste a vymenil som snad vsetko co sa dalo a az ten opticky senzor to vyriesil.
Snimac je myslim samostatny bez toho disku a su 2 druhy...jeden je lacnejsi a druhy drahsi. Samozrejme ze som tam mal ten drahsi :lol:
Inak potom som ten stary snimac rozlamal bo som chcel vediet co tam bolo zle ale nasiel som tam iba nejake tri zaliate integrace.
predpokladam, ze integrace boli OK, iba ten opticky senzor odisiel :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte pro 25, 2018 20:06 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: pon pro 13, 2010 15:05
Příspěvky: 439
Citace:
- aj vy pocujete vnutri tukanie, ako cievka pali iskry? Ked mam hlavu rovno dopredu, nepocut to moc, ale ked ju pootocim, pocujem tukanie, ako cievka pali. Je to OK, alebo mi v nej iskri, kde by nemalo? Zvonku v tme nic nevidno, ze by to iskrkilo von z cievky, VN kable nove.
Tak som precistil kontakty cievky, na VN kabli som mierne srobovakom rozsiril konektor. Zapojil s5, nastartujem - a hla, zvuk iskrenia je prec :) Taka banalita - az sa hambim :oops: Vzdy som totizto kontakty len dotlacil na cievku, ale nejaky ten bordel sa tam zrejme casom dostavil :) Uvidim este na teplom motore, ako sa to bude tvarit...


viewtopic.php?f=10&t=9434&hilit=Rozd%C4%9Blova%C4%8D
Citace:
a deje sa to len pri zahriatom motore? Lebo krokovy motorcek v spolupraci s lambdou participuju na chode motora, az ked sa motor zohreje, pokial si spominam... ked je motor studeny, ECM berie data z ostatnych cidiel (teplota nasavaneho vzduchu, MAP...)

ked ho zasekne tak uz nejde nastartovat ani za studena


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte pro 25, 2018 20:06 
Offline
Čestný člen
Čestný člen

Registrován: pon pro 13, 2010 15:05
Příspěvky: 439
tesnenie pod rozdelovacom - kvapka olej
viewtopic.php?f=10&t=10534&hilit=Rozd%C4%9Blova%C4%8D
Citace:
odmontovat to hadam pojde..
aj ked na jeden ci dva srubiky je blbsi pristup,..
na jednom drzi "volaka" ta plechova vzpera zo sania..
ale inak v poho..

a pri montazi pozor na to, ze "ten pravy horny srubik" (nie maticka, srubik)
treba naspat "nalepit" LOCTATEom alebo na farbu, inak tade bude tiec olej..
zavit je totiz durch cez hlavu, do priestoru ventilov /pruzin/.

no to tesneni pod rozdelovacem jde vymenit ale je tam jedna matka odspodu a na tu je opravdu bajecny pristup.no vsak uvidis.jinak v pohode.a netece ti taky jeste primo rozdelovac?je tam O krouzek.

priamo pod rozdelovacom je to OK, teraz po ocisteni je jasne vidno, ze je to cez to svinske tesnenie :( Ale nic vazne ztial, je to len taky olejovy povlak na motore, nekvapka na beton :) Tu je to naznacene, kadial ide


Predstih zapalovania
viewtopic.php?f=10&t=10462&hilit=Rozd%C4%9Blova%C4%8D
predstih se sam nerozsteluje pokud na to nekdo nesahal.
kontrola neni nutna.
pokud na tom trvas chce to opravdu stroboskop
Motor potrebuje v každých otáčkach iný predzápal a to je veda čo sa robí na brzde v stolici kde sa skúma pri akých otáčkach aký predzápal a podla toho sa robí program do riadiacej jednotky.Predtým na starších typoch to robil rozdelovač ,ktorýmal odstredivú reguláciu predstihu(tá pracovala v závislosti na otáčkach) a aj podtlakovú reguláciu.Tá pracovala podla podtlaku v sacom potrubí.

ak je predstih privelky (nad 10), auto ide lepsie vo vyssich otackach, ale horsie v nizsich...
by si nedopadol ako ja ze ti to nastavia nie na 10 ale na 20.Matiz chodil ako gula pri vyssich otackach ale ked si chcel ist na trojke 40 to bolo cukania a hojdania :roll: :roll:

Všeobecně platí , ovšem velmi zjednodušeně : čím vyšší otáčky, tím větší předstih. Ovšem jen do určité míry, pak už předstih na výkon motoru má velmi malý , nebo žádný vliv. Problém je ovšem při startu. Předstih při startu by měl být na nule, nebo jen velmi maličký.Aby se motoru "vyhovělo" ve všech režimech, ve kterých je nejvíce využíván, je moderní motor "řízen" velmi složitou elektronikou,která bere v potaz otáčky,zátěž a mnoho jiných veličin a ovlivňuje tak chod motoru.Hodně záleži také na maximálním kroutícím momentu motoru,který je různý podle paliva , konstrukce a pod.
Dřív to bylo jednoduché.Regulátory předstihu byly většinou dva. Ostředivý a tam kde už nestačil, začal pracovat podtlakový.To se dalo celkem bez problémů nastavit i opravit, ale na co je ti šroubovák u integrovaného obvodu? Asi to víš na co

Aha, a ako je to u Matizka - povedzme ze aj ked je nasatveny predstih na tych standard 10 stupnov, aj tak ho ECM za jazdy mierne doladuje? Alebo ECM riadi iba dlzku vstreku ?
Doladuje podla programu.A práve zmena programu je ten tunig.Dá sa zvyšiť predzápal,ale potom je potrebné aj vyššie oktánové číslo benzínu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |