Právě je ned zář 23, 2018 04:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: čtv srp 30, 2018 15:21 
Offline
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
Příspěvky: 345
Bydliště: Uhelná Příbram
Po dvou letech moje Espero úspěšně absolvovalo STK a emisní kontrolu.
STK předcházela nezbytná příprava (mj. komplet nové brzdy vzadu vč. prasátek a trubiček), nové zadní pružiny a vybroušení, tmelení a přelakování prahů a dalších kritických míst na dveřích, blatnících a podbězích.
Použil jsem dvousložkovou epoxidovou barvu, u prahů a spodků dveří i navrch (černou), jinde jen jako základ (přestříkáno modrou metal storm ve spreji). Jsem hodně zvědavý na trvanlivost aneb za jak dlouho se rez začne znovu klubat..?
STK proběhla až nečekaně hladce, technik zaregistroval nové brzdové trubky a pružiny, upozornil mně na lehce načnutý spodní čep na levém kole, vyzkoušel brzdy, světla a šel od toho. LZ pneu sjetou z vnitřní strany, se kterou mi bylo doporučováno na STK nelézt, vůbec neřešil.
Samostatnou kapitolou bylo měření emisí. Od předchozí kontroly se změnilo to, že je nezbytné připojit se k diagnostické zásuvce, pokud v autě je.
Protože mám LPG, musel jsem nejdřív vyloučit STK, které nedělají Elpigaz. Stále zbývalo dost SME na výběr. V tomto pořadí jsem je navštívil s těmito výsledky:
1. Bylany: Technik se mne zeptal na typ a rok výroby auta, odešel do dílny, vrátil se, řekl, že mi to není schopen připojit, že to ještě prověří, odešel, vrátil se a řekl, že fakt ne. Já: údiv, odjezd. -P
2. Vlčnov: Technik odvíčkoval krytku u diag. zásuvky, odešel, vrátil se se slovy, že si myslel, že na Espero diagnostiku má, ale že ta zásuvka na mém autě vypadá jinak než očekával.. Já: lehká nasranost, odjezd. -P
Dalším dvěma návštěvám předcházelo ověření, zda mají adekvátní diagnostiku a kabel.
3. Havlíčkův Brod - Baštinov: Technik hravě našel správný kabel, načež ani napodvacáté se nepodařilo diagnostice navázat komunikaci s jednotkou v autě. Technik po neúspěchu s Esperem zkoušel spojení i s jinými modely s motorem 1.8, což nikam nevedlo (neuměl jsem si představit, jak by také mohlo).. Já: nic, protože jsem ani nic nečekal.. odjezd. -P
4. Havlíčkův Brod - u Shellky: Technik po vyslechnutí mojí story řekl, že to zkusíme. Po najetí do haly řekl "jé, já tady ten kabel nemůžu najít!.... aha, tady je!" já: "omg .. uffff". Následně připojil kabel k zásuvce, komunikace na první dobrou, ECU nula závad, hodnoty emisí OK. ( Důležité: mají diagnostiku TEXA!! ) Já: :lol: 8) -i

Protože sem-tam ještě nějaké Espero zahlédnu, možná bude moje anabáze pro někoho poučná, kam nemá smysl jezdit s Esperem na emise, tady kolem Chrudimi a Havl. Brodu. Pochopitelně bez LPG máte výběr širší.

_________________
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2018 12:34 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Příspěvky: 2550
Bydliště: Hradec Králové
A není náhodou povinnost připojovat na diagnostiku na SME jen pro auta, co disponují diagnostickým protokolem EOBD?!

Přijde mi dost nemožné, aby SME měly propojovací kabely pro všechny auta, co se kdy vyráběla!

Já tam sice OBD zásuvku mám, ale diagnostickým protokolem EOBD nedosponuji (začal se v Evropě zavádět po roce 2000).

Na poslední SME kontrole jsem to ještě nevěděl (a bohužel ani ten maník, co to vědět měl - přesvědčoval mě, že mám OBD zásuvku rozbitou! :roll:)

Přitom v metodické příručce SME je to jasně napsáno:

Věstník dopravy 12/2015 hovoří u vozidel se zážehovým/vznětovým motorem o vybavenosti EOBD protokolem ve vztahu k datu výroby.
Pokud narazíte na vozidla, která po roce 2000 (zážehové) a po roce 2004 (diesel), nechtějí navázat komunikaci, protože tímto protokolem nedisponují, pak jej do roku 2002 (benzín) až 2004 (diesel) tolerujete (tabulka v metodice).

_________________
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio II 1.2 RT (02/2001) • černá metalíza • 16V 55kW (D4FB7)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2018 20:45 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 21, 2005 21:59
Příspěvky: 3318
Bydliště: Jaroměř
Moje Lega r. 1999 má konektor stejný jako Espero, na stk mám pocit že auto ji ani nenapojil, jen změřil napětí , lambdu a otáčky. Matízka r. 2003 už normálně napojil a prolustroval.

_________________
Leganza cdx ,Matiz 1.0 , Clio RXE E7J77
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2018 10:55 
Offline
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
Příspěvky: 345
Bydliště: Uhelná Příbram
Díky za osvětlení, pánové.
To jsou ale pěkný volové na těch SME co jsem byl, pokud na školení chrápali nebo blbě pochopili. Anebo jsou magoři ti, kdo jim nalili do hlav, že musejí napojit vše.
Samozřejmě jsem se divil, že i Espero rv. 1997 musejí stůj co stůj diagnostikovat, zvlášť po těch prvních dvou neúspěších a pročtení problematiky ALDL konektoru.
Mít v ruce citaci vyhlášky, hádal bych se do krve, takhle jsem se po opakovaném dotazu a opakovaném odmítnutí pakoval.
By mě zajímalo, co ten první byl u sebe v kompu zjišťovat, když tuto jednoduchou informaci od Slama nenašel. Achjo.
Tak hlavně, že máme tři prdele všech možných vyhlášek, ale ten, kdo by to měl mít v malíčku, ví mnohdy jen půlku věci anebo si to vykládá úplně blbě. :evil: :? :evil: :?
Strašně mě žere, když člověk musí dotyčnému "profíkovi" vysvětlit součást jeho práce, aby vůbec mohl být obsloužen (samozřejmě za plnou cenu, která stále stoupá).

_________________
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2018 11:29 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Příspěvky: 2550
Bydliště: Hradec Králové
Honza Beneš píše:
Strašně mě žere, když člověk musí dotyčnému "profíkovi" vysvětlit součást jeho práce, aby vůbec mohl být obsloužen (samozřejmě za plnou cenu, která stále stoupá).

Přesně tak, proto jsem si hned po STK vygooglil potřebné informace a vytiskl patřičné dokumenty, abych za 2 roky byl připraven a nestrávil tam zase zbytečně půl dne s rádoby profíkem... :roll:

_________________
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio II 1.2 RT (02/2001) • černá metalíza • 16V 55kW (D4FB7)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2018 14:25 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Příspěvky: 1089
Bydliště: Halič /SVK/
mne naposledy na EK povedal "vypni motor, nebudeme ho ničiť" , nahodil údaje do mašiny a vyliezol papierik s dokonalými emisiami :)

_________________
Daewoo Lanos Sedan "Choaya" 1.5 8V @ 63kw, centrál, parkovacie senzory, DRL, WiFi, 2x el. okna
Opel Vectra B 1.8 16V Jubileum (100 rokov opel) 85kw, 4x airbag, abs, digi-aircon, etc.

Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
RIP-Nexia, RIP-Espero, RIP-Marea, RIP-Corsa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2018 20:46 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Příspěvky: 563
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Tak to se cení. Já nám problémy s Tacumou na STK :evil: Je to 1,8 + LPG - BRC. Některé STK ani neví, že tento motor existuje. Do ČR se nedovážela. Je to dovoz z Itálie.

_________________
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Espero a měření emisí
PříspěvekNapsal: úte zář 04, 2018 11:49 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Příspěvky: 2550
Bydliště: Hradec Králové
Tak to já mám auto v ČR prodané a stejně mi to je prd platný. :?

_________________
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio II 1.2 RT (02/2001) • černá metalíza • 16V 55kW (D4FB7)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |