Právě je sob říj 20, 2018 15:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2017 13:09 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 620
Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.

Po 1. výmena snímača polohy vačky, NEVYRIEŠI vobec NIČ . :lol:
snímač polohy vačky nemože zlyhať , a je až 3-tí v poradí, ktorý určuje ECU motora
Prvý signál aby sa dalo vobec naštartovať ,prichádza od snímača KĽUKY /crankshaft position sensor/
signal od vačky potrebuje len kvoli tomu aby ECU vedelo "hodiť" iskru na ten valec ktorý ma práve odpáliť..
Teda podĺa mojho pozorovania,ked som ODPOJIL oba snímače vačkového hriadeľa od konektorov a skúšal štartovať.. motor točil asi o 2 sec dlhšie ale NAŠTARTOVAL a plynule sa rozbehol,

možu zato "NATVRDO" napísané MAPY v ECU motora,podľa ktorých ide motor v STUDENOM stave,dokiaľ teplota na lambda sensoroch nedosiahne aspoň 500°C, POTOM sa pripojí riadenie emisií, prostredníctvom LAMBDA sond č.1 a č.2
Odchylky od predpísaného stechiometrického pomeru paliva a vzduchu sa v adaptačnej pamäti ECU dočasne zapíšu ako FUEL TRIM ,
určitou percentualnou hodnotou, ktorú ukáže diagnostika,
ak by niekto chcel vedieť viac,čo je "fuel trim" nech to hodí do Googlu.. :idea:

Životnosť 4-kablikovych lambda sond je cca 100 000 miles, teda 160 000 km, ked chcete mať istotu,že lambda sondy pracujú, diagnostikujte ich , alebo ich VYMEŇTE pred dosiahnutím tohto limitu, kriticka hodnota je už dosiahnutie cca 120 000 km, učinnosť lambda sondy sa potom ZNIŽUJE až k uplnej nefunkčnosti. (!)

Teda beh motora je PODRIADENÝ emisným hodnotám,ktoré STRÁŽI ECU , teda RJ motora RIADI beh motora v predpísaných emisných hodnotách CEZ natáčanie vyfukového a v určitej obmedzenej miere
aj nasavacieho vačkoveho hriadeľa,
system VVTi cez hydrauliku aktuatorov dokáže NATAČAŤ celým vyfukovym aj sacím vačkovým hriadeľom, za účelom posuvania času otvorenia sacích aj vyf.ventilov
za učelom dosiahnutia OPTIMALNEHO behu motora,čo sa týka vypúšťania emisií
a aj vykonu a momentalnej spotreby paliva.

To je zakladna informacia k pochopeniu fungovaniu behu a riadenia motora ! :D

Teda ak chceme ovplyvniť tento system, možeme tak urobiť cez výmenu aktuatora /aktuatorov/ vačkových hriadeľov,ďalej vymenou solenoidov ktoré ovládajú prietok oleja v aktuatoroch,
ďalej nesmie tam byť "misfire" teda zap.sviečky a zap.cievky musia byť v bezchybnom stave,
a po všetkých tých vymenach musíme vymazať adaptačnú pamäť ECU, odpojením akumulatora a
naslednou nepretržitou jazdou ,najlepšie v diaľničnom režime ,
aby si ECU načitala a adaptovala sa na zmenené hodnoty, a tym pádom VYTESNILA z adaptačnej pamäte chybné hodnoty.

Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora. -i

:PP:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2017 14:47 
Offline
Stále na netu
Stále na netu

Registrován: pát kvě 01, 2015 12:25
Příspěvky: 164
Bydliště: Plzeň
Děkuji, pěkně napsané. Snímač jsem neměnily, byl dobrý, vyměnilo se ozubené kolo vačkové hřídele, chyba už nenaskakovala, ale na emisích stejný problém, pak se kontrolka rozsvítila. Než hledat chybu ve svíčkách, cívkách, ventilech, to raději prodáme a koupíme něco pořádného.
Co se týče těch lambda sond, tam jsou tedy 2X.
Poslední otázka, když se vyresetuje PC odpojením baterie (odpojení + pólu, pro jistotu připojení na - pól, aby se vybily kondenzátory a po cca minutě připojit, tak to nechce jet hned na emisní měřák, ale najet minimálně kolik km? Udává se alespoň 60km v kuse.

_________________
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 6,4l / průměrná 6,94l


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: ned dub 30, 2017 19:40 
Offline
Stále na netu
Stále na netu

Registrován: pát kvě 01, 2015 12:25
Příspěvky: 164
Bydliště: Plzeň
Laco71 píše:
Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.

.........

Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora. -i

:PP:



Po výměně ozubeného kola vačkové hřídele se měl provést reset RJ? Myslím, že proveden nebyl podle chování vozidla, ale zase nevěřím, že by si RJ neupravila hodnoty, kdyby to bylo OK, ale prý auto běželo 1,5 + 1h na volnoběh a bez chyby, až na emisích při "týrání" motoru se chyba objevila.

_________________
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 6,4l / průměrná 6,94l


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: pon kvě 01, 2017 11:23 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3394
Bydliště: Praha
Jen upřesnění , benzin se při emisích netýrá, měří se ve volnoběhu a v cca 2700 ot. u novějších motorů je ale problém po dobu měření udržet ty zvýšené otáčky ..... prostě ta ř.j. do toho tak kecá že se nedají plynem udržet v tak malým zatížení konstantní otáčky ..... a i to je problém :-( prostě furt se něco vymýšlí a vymýšlí, omezuje a omezuje, nebo zakazuje !!! :twisted:

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: stř kvě 03, 2017 06:38 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 620
Mne na emisnej kontrole (spojenou z TK) technik povedal,že aj motor ktorý ma riadenie emisii podĺa Euro V , MUSI udržať konštantné otáčky !


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: čtv kvě 25, 2017 15:22 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 19, 2009 13:36
Příspěvky: 5886
Bydliště: Městys Jedovnice
Tak dneska jsem byl na emisích 10 minut a vše v pořádku, u technické trošku déle, ale až na trošku zadní tlumič co trošičku propouští a nějaká rez na spodku, tak vše bez problému ;-) :PP:

_________________
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)

člen AVEO Fanclubu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neprošlo emisema
PříspěvekNapsal: ned zář 16, 2018 12:40 
Offline
Stále na netu
Stále na netu

Registrován: pát kvě 01, 2015 12:25
Příspěvky: 164
Bydliště: Plzeň
Tak problém vyřešen, byla vasná řídící lambda sonda, po výměně za originální jsou emise perfektní :)
Jen je mi dovné, že spotřeba je stále stejná, čekal jsem, že půjde dolů.

_________________
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 6,4l / průměrná 6,94l


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |