Právě je stř lis 22, 2017 13:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: pon črc 18, 2016 21:14 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: pon črc 18, 2016 21:00
Příspěvky: 2
Dobrý večer,jsem zde nový a proto chci ctihodné forum pozdravit.Moje drahá polovička si pořídila ojetou Captivu r.2011 ujeto cca 165000 km,motor 2,4 l LPG.Převodovka automat.Stále mluví o výměně oleje v aut.převodovce,ale nenašla nikoho kdo by to uměl.Dokáže mi někdo poradit,zda se mění olej v automatu,popř.kdy,kdo to umí a případně co to stojí.Ještě mám dotaz jak je to s filtrem v převodovce.Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2016 13:11 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3338
Bydliště: Praha
Libore, předpokládám že se tak jmenuješ, jsi tu nový a je dobrý do podpisu dát nějaké bydliště (město) nikdo nechce adresu, ale pokud jsi z Ostravy a já ti dám kontakt na pražský servis, bude to platný jak mrtvýmu zimník ;)
Tedy všeobecně: olej v automatu určitě měnit tak po 60000 km kecy o doživotní náplni neber vážně. Životnost auta bude tak 200000 km a tu dobu tam možná olej vydrží, ale vše v převodovce je bez výměny už na odpis.

v Praze v Michli je tuším APPservis ten se zabývá servisem automatů...... cena okolo 7000,-

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2016 14:32 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: pon črc 18, 2016 21:00
Příspěvky: 2
To se omlouvám,jsem z plzenska.Nepřišel jsem na to,kam ten popis napsat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2016 16:59 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3338
Bydliště: Praha
uživatelský panel - profil - podrobnosti - bydliště
profil - podpis tam se většinou dává typ auta a rv.

každopádně olej v automatu vyměň , nebo nech vyměnit, pokud někdo auto prodává, většinou do něj nic neinvestuje. Tedy doporučuji bez ohledu na to co je napsáno např. v servisce, vyměnit olej+filtr v motoru, vyměnit rozvody, u motorů s 16 ventily v případě poruchy rozvodů následuje "potkání" ventilů s písty a drahá oprava, dále bych i za pár stovek vyměnil olej v diferenciálu a v rozdělovací převodovce, samozřejmě nevím, jak to konkrétně Captiva v automatu má ale třeba já v ix55 mám přední diferenciál spojený s oddělovací převodovkou a je náplní oddělen od automatické převodovky. Tedy je v něm jiný olej - hypoidní API: GL5 nejspíš 75W/90 stejný olej je i v zadním diferenciálu....
Já vím že to stojí prachy, ale jistota je jistota jak říkávala ta jeptiška....... ;)

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: pon črc 03, 2017 20:49 
Offline
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 27, 2016 08:30
Příspěvky: 3
Určitě vyměnit mám najeto necelých 70tis. výměna proběhla v https://www.automatickeprevodovkypraha.cz Praha cena něco málo přes 12tis. Ale na druhou stranu 100% spokojenost pánové ví co dělají a vyznají se. Vše vysvětlí dají vzorek původní náplně a i záruku na provedené práce. Doporučuji. -i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2017 00:16 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Příspěvky: 642
Bydliště: doma
Mam asi piaty automat a v zivote som olej v prevodovke nemenil, ani som nemal ziadnu zavadu prevodovky. Je sice pravda, ze najviac som mal na jednom aute od novoty najazdenych cca. 150 tis. km, ale drzim sa toho, co pise vyrobca. Kedze vymenu oleja v prevodovke nepredpisuje, tak to asi nieje s jeho vymenou tak horuce. Ale asi to tej prevodovke neublizi. len su to zbytocne vyhodene peniaze. Ale ked to niekto potrebuje pre pocit, ze pre auto nieco urobil....preco nie. V poradi dolezitosti by som to zaradil az niekde uplne na koniec, za vymenu oleja v motore, vymenu baterie, filtrov vzduchu, paliva, stieracov, sviecky a pod.

_________________
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: pát črc 07, 2017 08:43 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3338
Bydliště: Praha
To co píše mzprx je pravda, pokud koupíš nové auto a hodláš ho ve 150000km prodat a koupit nové, samozřejmě asi se budeš řídit tím, co říká manuál a ten výměnu oleje nepředepisuje po dobu životnosti auta. Životností auta se ale nemyslí 15 let a 500000km. Nejspíš se uvažuje o bezpečné překonání limitů pro záruku a pak ať se to rozsype. Takže asi tak. Ten olej v automatu je dost namáhaný, vlastně přenáší veškerý výkon motoru na kola, ty spojky (pro převody a pro měnič) se během provozu obrušují a materiál pak s olejem koluje po převodovce a dál ji opotřebovává a celé to opotřebení se "nevýměnou oleje" zrychluje.
Ale ten kdo si od tebe auto koupí je postaven před dilema, vyměnit olej v automatu a pak měnit dál po cca 60000 km a jezdit do cca 300000km což by měl normální automat s měničem a planetovými převody vydržet, nebo neměnit a třeba ve 200000km řešit opravu automatu - ta nebývá nijak levná a u takhle starýho auta lehce přesáhne cenu celého auta......

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: pát črc 07, 2017 08:43 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3338
Bydliště: Praha
To co píše mzprx je pravda, pokud koupíš nové auto a hodláš ho ve 150000km prodat a koupit nové, samozřejmě asi se budeš řídit tím, co říká manuál a ten výměnu oleje nepředepisuje po dobu životnosti auta. Životností auta se ale nemyslí 15 let a 500000km. Nejspíš se uvažuje o bezpečné překonání limitů pro záruku a pak ať se to rozsype. Takže asi tak. Ten olej v automatu je dost namáhaný, vlastně přenáší veškerý výkon motoru na kola, ty spojky (pro převody a pro měnič) se během provozu obrušují a materiál pak s olejem koluje po převodovce a dál ji opotřebovává a celé to opotřebení se "nevýměnou oleje" zrychluje.
Ale ten kdo si od tebe auto koupí je postaven před dilema, vyměnit olej v automatu a pak měnit dál po cca 60000 km a jezdit do cca 300000km což by měl normální automat s měničem a planetovými převody vydržet, nebo neměnit a třeba ve 200000km řešit opravu automatu - ta nebývá nijak levná a u takhle starýho auta lehce přesáhne cenu celého auta......

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: pát črc 07, 2017 15:27 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Příspěvky: 642
Bydliště: doma
Ono to tak celkom s tym prenasanim vykonu cez olej nie je pravda, lebo vsetky moderne automaty disponuju uzamykanim menica. Menic sa mechanicky (elektromagnetom) uzamkne po skonceni preradenia a odvtedy je tam mechanicke spojenie, az kym nepride k dalsiemu preradeniu. Preto maju moderne automaty nizsiu spotrebu nez stare.

_________________
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 16:51 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3338
Bydliště: Praha
Jo souhlasím, že u moderních automatů ne vždy přenáší olej veškerý kroutící moment, existuje uzamknutí měniče, ale to se neaktivuje vždy a navíc mám pocit, že se používá, aspoň u mě ,u vyšších převodových stupňů, Já např. mám 6st. automat a mám pocit, že měnič se blokuje až od 3 či 4 stupně výš. Převodovka je AISIN. A to ještě ne vždy, když to žudlám např. cca 50 tak asi do 70 je motor spojen přes měnič a od 70 výš se měnič zablokuje. I když je řazení i motor ( 3,0 V6 diesel) v podstatě neslyšitelný a sametový tak pozorným sledováním otáčkoměru to uvidíš .....auto řadí - zrychluje a otáčky nestoupají, pak je cítit jak se otáčky jemně vyrovnají a už kontinuálně spolu s rychlostí stoupají. Po přeřazení výš se to opakuje, měnič se mi blokuje až při cca 1600 ot. Takže ve městě se moc měnič nezamyká a cca 70% jízdy jde "přes olej" při normální jízdě mimo město odhaduju tak 70-80% jízdy je s uzamknutým měničem, na dálnici pak skoro všechno.
Nejsem si jist zda-li je zámek měniče zrovna elektromagnetický - v každém měničovém automatu je čerpadlo tlakového oleje a tím je pak elektromagnetickými selenoidy celá převodovka ovládána, těch je v převodovce je jak "nakakáno" a ovládají v podstatě v převodovce všechny spojky jednotlivých planetových převodů i ten zámek měniče....
Nicméně je vidět, že olej v automatu je hodně namáhán a samozřejmě se jízdou opotřebovává a vysoká teplota mu taky na životnosti nepřidá. Právě po opotřebování těch všech spojek (víc kloužou) se olej ještě více ohřívá a přepaluje a jeho nevýměna proto při vyšších nájezdech vede k poškození převodovky.....

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v automatu Captiva
PříspěvekNapsal: stř črc 12, 2017 17:21 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 581
Prevodový olej DEGRADUJE , stráca svoje vlastnosti a tiež aditíva, vplyvom oxidácie a zmeny teplot

PRETO sa odporúča vymena oleja v prevodovke po 60 000 km, nie preto,žeby bola ohrozena jej funkčnosť

Prevodovka bude funkčná stále, len od určitého času , bude funkčná menej, a menej...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |