Právě je ned led 21, 2018 23:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned lis 27, 2016 13:32 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Příspěvky: 642
Bydliště: doma
Urcite bol ten motor benzinovy ??? V benzinovom motore nieje dovod na taky bordel v oleji, ledaze by boli v prdeli piestne kruzky. Myslim, ze pokial ide o neposkodeny atmosfericky benzinovy motor nieje ziaden dovod mat taky bordel v motore. Z coho by tie usadeniny pochadzali ?

_________________
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 27, 2016 21:41 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3353
Bydliště: Praha
Kdysi tady tuším Palikx nebo Pertm dali fotku jak vypadal motor Matýska u kterýho se nějak pozapomělo na výměny oleje..... mates je benzín a vypadalo to dost podobně
Jinak co to je za Audinu nevím, ale filtry opravdu moc nevydrží a po 15-20 tis. už jdou jen obtokem, tedy olej se nefiltruje a o to rychleji se to zhoršuje, pak se zapečou kroužky a je hotovo.....

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 15:10 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: úte říj 11, 2016 21:04
Příspěvky: 15
Na automate možem počas jazdy prehadzovat medzi stupňami D-4-2? Je to bezpečné?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 15:19 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 605
lukino60 píše:
Na automate možem počas jazdy prehadzovat medzi stupňami D-4-2? Je to bezpečné?


POČAS jazdy NESMIEŠ prehadzovať !

Len ked ZASTAVÍŠ a stojiš na brzde ,VTEDY MOŽEŠ prehadzovať a MYKAŤ pákou ako len chceš!

Ked zvoliš "D" a rozideš sa už to musiš tak nechať . :idea:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 15:27 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: úte říj 11, 2016 21:04
Příspěvky: 15
Viem že sa neodporúča napríklad medzi D a N... ale tá možnosť medzi 4 a 2? Na čo by to tam potom bolo to je v podstate nevyužiteľné radiť iba do rýchlosti 2..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 20:54 
Offline
Stále na netu
Stále na netu

Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha 7
Jakékoliv ruční řazení zkracuje životnost automatu. Je o tom dost článků na internetu. Dát D a nestarat se...
Možné ruční řazení mezi rychlostmi je, mimořádně výjimečně to převodovce neublíží, ale nepoužívat to pravidelně.... A není žádný důvod, řadí se plynem, při prudším sešlápnutí automat podřadí sám od sebe.

Ta možnost ručního podřazení tam musí být z legislativních a bezpečnostních důvodů, v případě selhání brzd lze ručním podřazením zpomalit auto. A v takovém případě opravdu nikdo neřeší opotřebení převodovky.

Kámoš si ručním řazením zrušil převodovku u Lexusu, po 100 tis. km byla na odpis. Byl snad jediný v republice, aspoň mu to tvrdili v servisu.

_________________
Honza K.
_________________________
Lacetti 1.8 CDX, HB, automat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř lis 30, 2016 22:51 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3353
Bydliště: Praha
Existuje mnoho rad jak na automat, já mám automat asi půl roku a řídím se zhruba tímto:
z P zvolit rychlost co nejrychleji tedy přesunout do D nebo R když to šoupeš pomalu převodovka stačí řadit a každé řazení snižuje životnost a navíc při pomalém pohybu z P do D to dělá zbytečně
vždy zastav poctivě když budeš měnit směr dozadu-dopředu tedy D-R !!!
zařadit N můžeš kdykoli ale řadit z N na D za jízdy se nemá, tedy ve 130 z kopce vyřadíš a pod kopcem tam dáš zas D - to je blbě a hodně to namáhá převodovku..... když víš že třeba dojíždíš ke koloně a tam budeš stát, tak klidně dej N a doplachti tam, ale D dávat pak jen nastojáka !
no a je dobré při rozjezdech zachovávat se takto: zařadíš D a jakmile se auto zařadí a začne se pohybovat přidáš plyn. Rozjezdy pod plynem s tím že na N přidáš plyn a v otáčkách tam vrazíš D nedělá dobrotu
Prostě je to o pohodě a tu ti automat dá. Já na hlavní kulise mám jen P-R-N-D a pokud páku odkloním od sebe mám tam jen sekveční řazení 6 stupňů. To je dobrý používat např. pro brzdění motorem, nebo abys omezil zbytečné řazení - příklad pojedeš pomalu do kopce a automat bude co 50 m řadit 2 a 3 a zpět, dáš to tedy na manuál a navolíš např.2 a na ní jedeš celej kopec a ušetříš třeba 20 zbytečných řazení....
Ten model co je v EPICE neznám a tu možnost 2 a 4 nemám, ale mám pocit, že když dáš tu 2 bude řadit automat jen do 2 , tedy nebude dávat 3 a 4 např. ve městě, ale chce to projít servery s opravnami automatů a tam se dočteš víc...

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 01, 2016 06:26 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 26, 2009 16:06
Příspěvky: 1271
Bydliště: Bratislava
Prepacte, ze sa Vam tu ako laik miesam do odbornej diskusie, ale vzdy ma zaujimalo co znamena to pismenko "D"
Predpokladam ze N je neutral a R bude asi zpatecka (revers)
Nikdy som realne nesedel v aute s automatickou prevodovkou.
Kedze hravam hru Euro Truck Simulator 2, tam tiez tahace radia v normalnej prevadzke rychlosti od D5 az po D12 ;-)
Vopred vdaka za vysvetlenie pismenka D ;-)

_________________
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 01, 2016 07:56 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 23, 2009 10:31
Příspěvky: 544
Bydliště: Ostravsko
D = drive ve smyslu "jízda" nebo "jet"

_________________
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
--------------------------------------


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 01, 2016 08:36 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 26, 2009 16:06
Příspěvky: 1271
Bydliště: Bratislava
Vdaka za vysvetlenie
:PP:

_________________
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 01, 2016 09:01 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3353
Bydliště: Praha
Co se týká označení tak P = parking v tomto stavu se převodovka mechanicky zablokuje (něco se vrazí mezi zuby) ale nesmí se tato blokace používat jako ruční brzda. Prostě vždy použít ručku !
N=neutrál zde auto nepopojíždí a v této poloze se dá na omezenou vzdálenost i vléct např. na laně na tyči. Při tom vlečení pokud nejde motor tak nejde ani čerpadlo oleje v automatu, tedy převodovka nemaže!!!! :!: N použiješ např. při stání u závor je lepší dát N abys nemusel furt stát na brzdě
R= reverse tedy zpátečka
D= drive jízda dopředu v automatickém režimu
Samozřejmě hovořím o klasické převodovce s měničem, s dvojspojkou je to podobné ale princip je jiný.

Když jsem prodával auta a někdo se ptal na automat, říkával jsem zhruba toto: lidé kteří automat mají už nechtějí nic jiného, lidé kteří jezdí s manuálem zas tvrdí že automat nikdy - dokud si ho nevyzkouší... jako např. já. Nyní vím že jsem těm lidem nelhal. A zvýšení spotřeby? Ano cca ,05-1 l , ale třeba ve městě se paradoxně může spotřeba i snížit oproti manuálu. ani při dálniční jízdě není spotřeba o moc větší, měnič se zablokuje- přemostí a přenos je již bez "prokluzu" tedy spotřebu jen zvyšuje to olejové čerpadlo v převodovce
S tou spotřebou to není až tak dramatické. Já např. s tím mým "prckem" co váží prázdný 2,3 tuny a je 4x4 jezdím v rámci předpisů tedy silnice do cca 110 dálnice 130, město dodržuji, vše dle GPS a spotřebou se vejdu bez problémů do 9 litrů nafty. Motor mám 3,0 V6 240k 450Nm. Syn má 2,0 Santu 4x4 s manuálem a jezdí mezi 7 a 8.

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 01, 2016 11:00 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: úte říj 11, 2016 21:04
Příspěvky: 15
Super, užitočné informácie. Každopádne ja ako nastartujem dám D a až keď dorazím do cieľa vyraďujem do P. Na križovatkách stojím radšej na brzde, niekde som čítal že je to lepšie.

Čo sa týka tých stupňov 4 a 2... nejde čisto o elektronickú záležitosť? RJ obmedzí radenie do vyšších stupňov tým pádom do prevodovky s tým nezasahujem? Chápem to zle?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv pro 01, 2016 12:50 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3353
Bydliště: Praha
Přesně nevím, ale ta 2 by měla znamenat že nebude automat řadit výš než na 2.... a ta 4 by zase měla znamenat, že nebude řadit směrem dolů např. na dálnici a pojede furt na nejvyšší stupeň, ale stejně tak je možný i to že bude řadit jen do 4. Myslím že v epice je automat s 5 stupni, ale zas se někdy tou 5 nazývá to uzavření měniče, tak fakt nevím. S Epicou jsem najel asi 50km celkem a fakt jsem dal D a nic jsem nezkoumal..... Určitě bys měl prohlédnout návod, dokonce myslím, že je i v češtině dostupný na stránkách Chevroletu zdarma, což nebývá obvyklé u jiných značek.
A myslím, že přesunem z D do 2 nebo 4 za jízdy nic špatnýho převodovce neuděláš ona má řídící jednotku a ta zajistí, že nesmyslný příkaz se prostě neprovede, stejně tak i přesun z 2 nebo 4 do D by měl být za jízdy dostupný a bezproblémový....
já mám automat se 6 stupni, ale podle otáčkoměru je jich snad i víc, protože tuším že 4+5+6 si blokuje měnič, tedy jedeš třeba na 4 50km a máš tam třeba 1600 ot. a když se zablokuje měnič najednou máš jen 1500 ot a furt 4, jen bez prokluzu.... stejně tak je to i na 5 a 6. Na 6 mě točí motor na dálnici při GPS 130 cca 2200 ot.

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |