Právě je pon říj 23, 2017 10:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv lis 13, 2014 16:23 
Offline
Stále na netu
Stále na netu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 21, 2013 14:20
Příspěvky: 222
Bydliště: Praha
Koncem května letošního roku vyšel v časopise Svět motorů ( číslo 22/2014) velmi zajímavý článek o kvalitě benzínů pod názvem Supertest benzínů. Redakce nabrala 15 vzorků (10 v ČR, 3 z Německa a 1 z Polska) od prodejců Benzina, OMV, Shell, LukOil, EuroOil, Tank ONO a Agip a odvezla je do nezávislé laboratoře k vyhodnocení. Zde provedla poměrně dost testů, které měly za úkol objasnit, zda jsou všechny benzíny stejné, nebo jestli nějaké speciální (SaveFuel atd.) jsou něčím výjimečné. Celkem se hodnotilo 11 parametrů. V krátkosti se dá řící, že celkem 10 parametrů bylo skoro stejných, odchylka byla u všech vzorků minimální. Až na jeden a tím byla MAZIVOST. Tento poměrně důležitý parametr totiž odděluje prémiové paliva od ostatních a je navíc poměrně důležitý. Mazivostní přísada ve všech režimech snižuje tření, čímž klesají třecí ztráty a spotřeba paliva a chrání proti opotřebení. Většina techto přísad má dlouhodobý účinek, motor je totiž nespálí, pístní kroužky je stáhnou do oleje, kde zlepšují mazivost postupně degradujícího oleje.
TEST MAZIVOSTI - v podstatě se jedná o test otěru kuličky po ocelové destičce, která se právě maže zvoleným palivem po určitou dobu. Na závěr se změří průměr otěrové stopy na kuličce. Čím je menší, tím je lepší.

Zajímavostí rozhodně je, že značkový, nebo-li prémiový benzín je v základu úplně normální benzín z tuzemských nebo příhraničních refinérií, OVŠEM zušlechtěný balíkem aditiv. Právě v jejich složení spočívá utajovaná receptura.

A jak vše dopadlo?
(čím menší číslo, tím lepší)
Vítěz: Agip Super TECH 95 - 319 (bohužel Agip kupuje maďarská MOL, který bude prodávat benzín z vlastních zdrojů)

Prémiový: Benzina Natural 95 - 388
Benzina Verva 95 - 385
EuroOil + VIF Super Benzin Aditiv - 344 (standardní benzín + dodatečně nalité aditivum pro benzín)

Lehce nadstandardní: OMV Maxxmotion 95 - 463
OMV Natural 95 - 669
Shell V-power Nitro+ 95 - 675

Standardní: Shell Fuel Save 95 - 747 (největší zklamání v testu - při uvedení na trh Shell právě vychvaloval úžasnou mazivost, ale jedná se o obyčejný benzín zajímavý jen svým názvem.
LukOil Natural 95 -756
EuroOil Natural 95 - 757
Tank ONO Natural - 760

Závěr: Prodejce Benzina překvapila. Svůj Natural 95 prodává jako standardní benzín, přestože je v podstatě prémiový. Neinformuje o tom spotřebitele ani názvem. Bohužel dnešní situace bude asi jiná, viz odkaz kolegy v následujícím příspěvku!!! OMV je lepším benzínem než standart. Shell je standardní, pokud netankujete jejich V-power řadu ta je lepší.

Test vysokooktanových benzínů, aneb zázraky nečekejte a vůbec ne hned. Na vysokooktanové palivo nejlépe reagují přeplňované a sportovně laděné agregáty.
Testem opět prošlo několik vysokooktanových benzínů, neprošel pouze KM Prona 98 Octane Booster, kde bylo oktanů dosaženo přimícháním lihu.

Výsledek v mazivosti:
Vítěz: Benzina Verva 100 - 282

Prémiový: LukOil Natural 98 + VIF - 254 (dasaženo přimícháním VIF aditiva k benzínu LukOil Natural 98) - velké zlepšení mazivosti!

Nadstandardní: OMV Maxx Motion 100 - 400
Shell V-Power Nitro+ Racing 100 - 419

Standardní: LukOil Natural 98 - 844 (hraniční mazivost)

Tak jak jste na tom vy? Který benzín tankujete? Já osobně už cca 4 roky Benzina Verva 100 a nemůžu si ho vynachválit.

_________________
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!

www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše


Naposledy upravil Asphalte dne čtv lis 13, 2014 17:13, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv lis 13, 2014 16:50 
Offline
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: pát kvě 13, 2011 12:35
Příspěvky: 132
Asphalte píše:
Závěr: Prodejce Benzina překvapila. Svůj Natural 95 prodává jako standardní benzín, přestože je v podstatě prémiový. Neinformuje o tom spotřebitele ani názvem.


A platí to stále?

http://byznys.lidovky.cz/lepsi-natural- ... oprava_ele

_________________
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv lis 13, 2014 17:06 
Offline
Stále na netu
Stále na netu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 21, 2013 14:20
Příspěvky: 222
Bydliště: Praha
Tak koukám, že jsem tak douho čekal s uveřejněním, až se situace změnila a zrovna dneska. :( Je to každopádně škoda a myslím, že Benzina udělal chybu. Každopádně snad pomůže i výčet dalších prodejců mnou uvedených. Protože osobně čepuju Verva 100 doufám, že alespoň u tohoto produktu nechají vše při starém. Každopádně alespoň nemá přimíchanou povinnou biosložku.

_________________
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!

www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 08:05 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 10, 2012 13:50
Příspěvky: 605
Bydliště: Kosice
take daco by som bral ale pre Diesel ... ja stale tankujem na tej istej pumpe shell fuelsave no neverim tomu tak pridavam VIF do kazdej nadrze!

_________________
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 09:11 
Offline
Stále na netu
Stále na netu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 21, 2013 14:20
Příspěvky: 222
Bydliště: Praha
Zatím nemám zprávy, že by SM plánovalo test nafty, možná v příštím roce. Každopádně aditivum VIF, perfektně funguje u benzínu, takže bude dobře fungovat i u nafty. Když jsem měl dieselagregát, taky jsem ho používal a byl perfektní.

_________________
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!

www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 10:22 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Příspěvky: 2491
Bydliště: Hradec Králové
Nečetl jsem celý test jen to, co je nahoře. A přijde mi zvláštní, že je tam zmíněn EuroOil, ale ignorován jeho Optimal 95e, přitom ho mají na každé své benzínce hned vedle toho obyčejného a je jen o padesátník dražší, tuším! :shock:

Možná, jak je často SM "napadán", aby vyhrál ten, co vyhrál... :roll: Jinak odhaduji, že to bude něco jako ta skoro "vítězná" Benzina Verva 95...

https://www.ceproas.cz/optimal-95e

_________________
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio II 1.2 RT (02/2001) • černá metalíza • 16V 55kW (D4FB7)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 12:03 
Offline
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: pon lis 26, 2012 15:11
Příspěvky: 98
Osobně nic přídavného do nafty nebo benzinu neleju. Auto mám obvykle cca 4-5 let (do 200000km max) a jde z domu. Naposledy jsem přidával Velfobin do Škody 120L 8) Považuji to za vyhazování peněz.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 14:13 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte bře 02, 2004 18:34
Příspěvky: 694
Test nafty byl ve SM asi před 1/2 rokem. Někde jsem četl, že Optimal 95E také končí. V podstatě je to normální 95 a VIF k tomu.
VIF do benzinu jsem nezkoušel, ale z mého okolí, kdo má naftu, přidává VIF pravidelně. Já sám do Cruze (benzin) dávám Vervu. Nákladově to vyjde +- stejně, resp. cca o 0,10 Kč/km dráž než na "obyčejnou"95.
Ale není nad ten pocit .... :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 15:54 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 581
Tiež som sa dal ovplyvnit REKLAMOU

natankoval som FuelSAVE a vysledkom bola o 1 liter vyššia priemerná spotreba :roll:

manažerov od SHELL-u by som tak KOPOL do chulostivých miest,že by to už nerozchodili...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 16:04 
Offline
Stále na netu
Stále na netu
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 15, 2012 12:05
Příspěvky: 189
Bydliště: Pelhřimov
Já tankuju N95 + LPG už leta u Ono a nikdy sem neměl dojem že sem natankoval něco závadného. Vždy to nastartuje, jede, necuká to ... Nemám důvod kupovat o 3 Kč dražší benzín

_________________
Chevrolet Epica 2.5 V6 + LPG Magic 3, r.v. 2006, automat, modrá metal., naj. 193 000 km
Dacia Sandero 1.4 +LPG Elpigas, r.v. 2010, modrá metal., naj. 77 000 km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 16:08 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 581
presne TAk, ja ked JEDU do ČR, tak zámerne vyhľadávam čerpačky ONO :roll:

DOVOD ?

Zrovna ten samý a ten istý , PROČ Pražaci jezdí tankovat na ONO v Plzni :roll: :roll: :roll: :shock:

USPORA PENÉZ , ty vole....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 18:16 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Příspěvky: 4749
Bydliště: Praha 4
...taky jsem to četl ve SM ale také vidím podstatu problému v tom jakým způsobem se přidávají aditiva v rafinériích ( tedy přesnost, technologie namíchání - aby se nestalo bez aditiv, viz. uvedené testy ) a v následujícím rozvozu cisternami a jejich čistotou, střídání náplní - PHM ( nafta - benzín ), nikdo mě nepřesvědčil, že lze zcela vyprázdnit cisternu. Jinak poslední dobou jsem tankoval SHELL FUEL a laickým testem spořivost v rozmezí 6,9 - 7,5 ( tankováno do plné ) oproti běžnému průměru 8 litrům na Prahu a popojíždění přirozeně lehká noha s předvídavostí a vyhazováním kvaltům. V testech nebyla uváděna kalibrace - množství natankovaného paliva v dnešní době digitálních stojanů ( snadné nastavení mírného okrádání digitální měřiče a jenom například technicky zavzdušňováním čerpadla u OMW zdánlivě snadnější kontrola je vidět tankující benzín tzv. bez bublinek ). Taky záleží na současném technickém stavu auta pneumatikami počínaje a seřízením konče, je toho více.

Mějte se fajn

_________________
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 20:20 
Offline
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: pon lis 26, 2012 15:11
Příspěvky: 98
Serpico - nevím jak moderní máte auto (karburátor nebo vstřikování), ALE u moderních motorů je lepší "brzdit" motorem než "vyhazovat" kvalt a dojíždět na volnoběh (s ohledem na spotřebu). Při brzdění motorem je spotřeba paliva prakticky nula oproti spotřebě paliva při volnoběhu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2014 11:32 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Příspěvky: 4749
Bydliště: Praha 4
...to JTR Nexia z minulého století 97 v dobrém stavu ( STK bez závad ani jediná závada "A" a to u 17leté káry! ) 8V viz. podpis, MPI, nepřímé vícebodové vstřikování, ...jo z 3tis. stříkačka nestříká brzdí jak píšeš motorem ale v nižších otáčkách opět začíná ( dříve u karburátorových verzích klapka tařka zavřená, prostě jenom volnoběh ), zkus točit přes 3tis. v pražském provozu to je nesmysl, kromě úseků zvýšené rychlosti na 70km / hod a těch moc není naopak se jejich počet snižuje viz. pankrácká magistrála na nuselák a dál. Prostě je lepší jenom plachtit a rozjíždět se s minimem plynu. Nicméně svůj názor Ti nevnucuji šlapej si na to jak míníš je to nakonec tvůj problém.

Mějte se fajn

_________________
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2014 13:47 
Offline
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: pon lis 26, 2012 15:11
Příspěvky: 98
Serpico: zde jsem něco "vygůgloval" http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602
Vůbec jsem proti tobě nic neměl, jen jsem se ptal. Osobně od roku cca 1990 mám jenom nafťáky. Jsem již trošku starší (ale žádná brzda provozu) a zakládám si na spotřebě. Třeba v současném novém modelu Captivy mám spotřebu 7,4l/100km (jezdím tak 50% po Praze). Pokud jezdím starou krásnou Multiplou JTD 110 jsem na spotřebě max. 5,5l/100km. Zásadně nevyřazuji již s ohledem na "bezpečnost" (tak to mojí osobu učil můj táta na Škodě 110 R) a opravdu je dobré mít vždy zařazen kvalt (a to ne v otáčkách pod 1500ot/min). Motor musí být vždy ochoten při sešlápnutí plynu bez problémů zrychlovat a né se dusit! Někdy to může pomoc v nějaké krizovce. ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |