Právě je sob črc 21, 2018 12:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pon zář 14, 2009 23:15 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Zdravím. Praskla mi manžeta na poloose na straně u kola.
Jelikož jsem takovou výměnu ještě nedělal tak vás prosím o radu jak na to.
Manžetu už mám koupenou takže předem děkuji za vaše rady a nebo případný pracovní postup.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: úte zář 15, 2009 07:25 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Příspěvky: 2002
Bydliště: KLECANY
No, pokud jsi nikdy nic podobného nedělal , tak se do toho nepouštěj , měl jsem to rozebraný na matizu, což je stejný , ale je to celkem časově náročné a na ulici na to zapoměň hned.
Postup : nejdřív je potřeba povolit středovou matici poloosy , takže klíč 30 velká páka , někdo v autě na brzdě a skákat na tom , dokud to nepovolí . závit je klasický . potom vyheverovat , kolo dolu , brzdič dolu, nechat viset někde v podběhu , ale ne na napnuté hadičce. potom stáhnout čep řízení , možná by to mohlo k vytažení poloosy z náboje stačit , ale nevím , protože já zároveň měnil i spodní ramena , tak jsem měl dole celý náboj i s kotoučem . pokud by to nestačilo odmontuj dva šrouby které drží tlumič a pak to půjde vyklonit. když vysuneš poloosu z náboje odstraň starou manžetu nožem a otři vazelínu ať je na to vidět . je tam další tisícihran - hřídel , která je pojištěná závlačkou , ta se musí roztáhnout , nevyndavat , zůstane tam a hřídel se tam zpět jen natlačí a ona zaklapne. teď už to jen důkladně propláchni naftou nebo petrolejem .......na hřídel nasaď novou manžetu nacpi tam vazelínu ( bývá součástí sady s manžetou) nasuň zpět kloub , zacvakne ti ta závlačka , pevně zmáčkni ty plechové esska pásky , aby byla manžetatěsná a vše ostatní v opačném pořadí. Určitě použij novou matici na poloosu !!!! Pořádně utáhnout a rozklepnout .

_________________
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: úte zář 15, 2009 13:49 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 21, 2005 21:59
Příspěvky: 3290
Bydliště: Jaroměř
Tomáš to má zmáknutý -i

_________________
Leganza cdx ,Matiz 1.0 , Clio RXE E7J77
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: úte zář 15, 2009 14:24 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Tomáši moc díky za podrobný popis výměny.
Myslím že to nebude problém vyměnit, dělám různé opravy u kámoše, který má doma zvedák na auto takže si myslím že to půjde.
Běžně dělám výměnu kotoučů nebo brzdových destiček nebo někdy i tlumiče atd.
Manžetu jsem už koupil a myslím že i nebyla špatná cena protože obsahovala jak vazelínu tak i sponky a také matici i s zajišťovacíma segerovkama viz přiložené foto.
Jen nevím naco jsou u manžety dvě zajišťovací segerovky, ale to asi uvidím až to rozdělám.
Zatím moc díky a Čauky.


Přílohy:
manžeta (Large).jpg
manžeta (Large).jpg [ 55.93 KiB | Zobrazeno 6433 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2009 06:51 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Příspěvky: 2002
Bydliště: KLECANY
Ta víc zavřená ségra je ta , kterou budeš roztahovat pro vyjmutí poloosy z kinetáku , ale já tam nechal původní , moje sada to neobsahovala ..... ta druhá bude na stranu k převodovce , tam ale dej pozor ať to moc nešponuješ ven , aby ti to nevyjelo , prípadně aby jsi neroztrh manžetu i zde.
Co tě to stálo , kde jsi kupoval ... na matize je to bez matice a segrovek , s vazelínou a eskapáskama za cca 150

_________________
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2009 00:42 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Zdravím Tomáši.
Tak dneska jsem to měl rozdělané a zatím jse nepodařilo.
Ještě mám takový dotaz, jak jse dá sundat kotouč?
A jak tu segerovku povytáhneš já jsem ji ani nenašel.
A ještě mám problém, nejde mi vyndat čep řízení, jen jde povolit matka.
Tu manžetu jsem koupil u nás v autodíech za 270 kč.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2009 07:43 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Příspěvky: 2002
Bydliště: KLECANY
Na čep potřebuješ stahovák , nemlať do toho zvrchu kladivem , to nepomůže , můžeš to zkusit odrazit tak , že přiložíš kladivo z boku na těleso - těhlici a druhým proti tomu praštíš, ale ne do čepu , tím nic nezískáš. Segrovka je v kloubu , zezadu a musíš si to otřít od vazelíny aby byla vidět. kotouč nemusíš sundavat , nevím ,jak je to na ticu , ale u matize jde dolu snad i s nábojem , nedělal jsem to , já to měl dole vcelku , sundal jsem to i na spodním čepu a odšrouboval od tlumiče.

_________________
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2009 08:21 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Ahoj Tome.
Tak to jsem už byl blízko jen jsem neviděl tu segerovku :roll:
Měl jsem to sundané i z tlumiče a i dole na kloubu jsem to vyndal.
Musím někde sehnat stahovák na čep řízení, nechci do něho mlátit a zničit ho.
Zatím díky moc. A dám vědět jak jsem pokročil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pát zář 18, 2009 20:32 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Příspěvky: 6226
Bydliště: Praha 4
neni potreba to sendavat s cepu rizeni
staci spodni kulak vyklonit a pokud jsi na zvedaku je to sranda.jen roztahnout tu segrovku a vytahnout kloub.
neni to tak strasny kdyz to jde roztahnout-nekdy si s tim hraju treba 10 minut nez se povede

_________________
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pon zář 21, 2009 00:35 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Zdravím, tak dnes jsem vyměnil manžety na obou kolech a hned jsem si i vyčistil brzdy.
Trvalo mi to asi tak 4hodinky.
Ta matice na kole není potřeba vůbec povolovat.
Výměna probíhala asi takhle: sundal jsem kolo vyšrouboval a pověsil jsem na pružinu brzdový třmen a odšrouboval i držák třmenu. Pak jsem stahovákem vyndal čep řízení a vyvěsil jsem i kulový čep z nápravy a povolil tyč stabilizátoru.
Pak jsem si poolil dva šrouby na tlumiči a ten vrchní co je blíže kpružině jsem vyndal to, aby jse dalo s nábojem lépe naklánět.
Sundal jsem manžetu utřel vazelínu a vystrčil segerovku abych mohl vytáhnout poloosu z náboje.
Na jednom kole mi šla segerovka vystrčit zhruba po 10minutách a ta na druhém kole mě potrápila asi tak půl hodiny.
Pak jsem navlékl novou manžetu a nanesl opatrně na kloub a na poloosu novou vazelínu a opatrně nastrčil na náboj a utáhl páskama, viz foto.
Přikládám pár fotek z montáže manžety.


Přílohy:
manžeta3 (Medium).jpg
manžeta3 (Medium).jpg [ 73.22 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
manžeta1 (Medium).jpg
manžeta1 (Medium).jpg [ 55.95 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
manžeta2 (Medium).jpg
manžeta2 (Medium).jpg [ 73.64 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pon zář 21, 2009 00:43 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Ještě pár fotek.
Příloha:
manžeta6 (Medium).jpg
manžeta6 (Medium).jpg [ 57.66 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]


Přílohy:
manžeta5 (Medium).jpg
manžeta5 (Medium).jpg [ 62.83 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
manžeta4 (Medium).jpg
manžeta4 (Medium).jpg [ 38.16 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pon zář 21, 2009 00:55 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
Další foto:


Přílohy:
manžeta10 (Medium).jpg
manžeta10 (Medium).jpg [ 64.84 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
manžeta9 (Medium).jpg
manžeta9 (Medium).jpg [ 69.61 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
manžeta7 (Medium).jpg
manžeta7 (Medium).jpg [ 59.74 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pon zář 21, 2009 00:59 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Příspěvky: 12
Bydliště: Ostrava
xxxx


Přílohy:
manžeta8 (Medium).jpg
manžeta8 (Medium).jpg [ 60.34 KiB | Zobrazeno 6362 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: sob kvě 19, 2018 06:05 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: sob kvě 05, 2018 02:22
Příspěvky: 8
Když jsem měnil prachovku na poloose tak jsem jenom povolil venkovní matici, povolil a vyndal jsem šroub u kulovýho čepu spodní nápravy a nápravu jsem odtáhnul trubkou délka tak 120-140 cm.

Ta venkovní matice šla velice špatně povolit. Ideálně at ti jí někde povolej a ty si jí potom dotáheš podle sebe. Moment jsem dal u starý matice 340 nm.
Nová takovou sílu nevydrží.

Tu ségrovku na vnější poloose je potřeba při demontáži roztáhnout. Někdy je to dost náročné. Musí se roztáhnout na obě strany.

Nebo si kup na vrakovišti starou poloosu a vyzkoušej si to na ní.
Mě prachovka vydržela na autě tak 30000 km, stáří tak tři roky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: pon kvě 21, 2018 11:12 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Příspěvky: 2537
Bydliště: Hradec Králové
Ještě jedna zkušenost - nevím, jestli je to stejné i na Ticu, ale na Leganze jsem chtěl ušetřit a koupil NEORIGINÁLNÍ manžetu.
Ty pak ruply po pár měsících (možná týdnech), byly od různých výrobců. Až jsem nakonec pořidil originální a ta už je pár let v pohodě.

_________________
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio II 1.2 RT (02/2001) • černá metalíza • 16V 55kW (D4FB7)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |