Právě je úte zář 19, 2017 17:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Prokluz spojky
PříspěvekNapsal: úte srp 29, 2017 06:31 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: úte srp 29, 2017 06:22
Příspěvky: 2
Jel sem celkem dost naloženým Orlandem po dálnici a když sem chtěl více šlápnout na plyn, tak divně povyletěly otáčky, asi teda prokluzovala spojka. Stalo se to asi třikrát a pak už sem jel lehkou nohou, nechtěl jsem to dál dráždit. Je to v pohodě nebo známka opotřebené spojky, mám teprve 83 000 km. S prázdným autem jsem to ještě nepozoroval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prokluz spojky
PříspěvekNapsal: stř srp 30, 2017 14:22 
Offline
Chevy master
Chevy master
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Příspěvky: 3327
Bydliště: Praha
asi by to chtělo i napsat co za Orlando máš ;) ale všeobecně, spojka začne vždy klouzat při nejvyšším zatížení na nejvyšší rychl. stupeň. To značí, že je opotřebovaná, lamela je tenčí a přítlačák ji nedokáže tak přimáčknout k setrváku aby držela..... na 5 či 6 jde přes spojku od motoru nejvyšší kroutící moment - převod je nejtěžší....
Další možnost jak se přesvědčit o spojce na odchodu je tento: rozjedeš auto na cca 40-50 km zařadíš 4 nebo 5 sešlápneš spojku a přidáš plyn, když se motor roztočí na cca 4000ot. pustíš prudce spojku a držíš ten plyn sešlápnbutej, pokud je spojka dobrá auto poskočí a mžikově se otáčky srovnají, pokud otáčky klesají plynule a pomalu je v háji spojka......

_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prokluz spojky
PříspěvekNapsal: čtv srp 31, 2017 18:04 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: úte srp 29, 2017 06:22
Příspěvky: 2
Mám 1.8 benzín, asi je holt načatá, snad ještě chvíli vydrží, takto naloženým jezdím vyjímečně


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prokluz spojky
PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 08:05 
Offline
Začátečník
Začátečník

Registrován: sob črc 22, 2017 18:54
Příspěvky: 10
Pěkný den.
Já jen tak všeobecně. Kdo zná staré škodovky třeba 100,120, 1201,1202 tak tam byly spojky chytlavé na přítlačné ložisko ,které se muselo občas přikápnout trochu oleje. Když bylo suché tak se i zadřelo a dokázalo i ubrousit přítlačné packy no a když se to přehnalo tak se olej dostal i na přítlačný disk a byl problém. Tak se musela spojka sundat ty korky nebo co to bylo umýt v benzinu a třeba i obrousit jemným brusem a já jsem i jednou přidal pod přítlačné pružiny podložky a zas dobrý.
Jinak někteří řidiči přijedou k semaforu a když mají červenou tak stojí na spojce místo aby přeřadili .Nebo i během jízdy mají nohu na spojce a tvrdí, že ji nemačkají. Ale ani si neuvědomují ,že ji třeba jen trochu odlehčují. Takže tak.
Tak ať nám jezdí a nezlobí !


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prokluz spojky
PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 08:18 
Offline
Chevy master
Chevy master

Registrován: úte lis 19, 2013 19:40
Příspěvky: 581
Richard píše:
asi by to chtělo i napsat co za Orlando máš ;) ale všeobecně, spojka začne vždy klouzat při nejvyšším zatížení na nejvyšší rychl. stupeň. To značí, že je opotřebovaná, lamela je tenčí a přítlačák ji nedokáže tak přimáčknout k setrváku aby držela..... na 5 či 6 jde přes spojku od motoru nejvyšší kroutící moment - převod je nejtěžší....
Další možnost jak se přesvědčit o spojce na odchodu je tento: rozjedeš auto na cca 40-50 km zařadíš 4 nebo 5 sešlápneš spojku a přidáš plyn, když se motor roztočí na cca 4000ot. pustíš prudce spojku a držíš ten plyn sešlápnbutej, pokud je spojka dobrá auto poskočí a mžikově se otáčky srovnají, pokud otáčky klesají plynule a pomalu je v háji spojka......


Nedoporučuje sa toto robiť, lebo vtedy je extremne namahanie na rozvodový remeň a može preskočiť :((

jednoducho treba vyskušať sa rozbehnuť v čím väčšom kopci ,ak su na lamele nejaké zvyšky niečoho mazĺaveho,čo na nu stieklo, resp. nejaká sklovina,
pri tom rozjazde sa to zbrusi,a spojka začne fungovať normalne.

83 000 normalne nie je najazd na vymenu spojky,hlavne nie u takeho ťažkeho auta,
kde je spojka patrične naddimenzovaná /hruba lamela/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše projekty: | Opel | Opel Astra | Opel Astra H | Opel Astra J | Chevrolet | Fiat | Hyundai | Kia | Daewoo Nexia | Suzuki |